Bomen...bos...bike-to-bike...
Moderator: GVN
Bomen...bos...bike-to-bike...
Er is een mooi aanbod aan diverse toestellen om zowel muziek te hebben tijdens lange ritten, als bike-to-bike communicatie met de vrouw die achter me 'aantuft'.
Vroeger hadden we een bedrade, eenvoudige MIP-200 (met ingebouwde PMR) en die deed het goed voor wat wij het nodige hadden. Maar die kabeltjes hé...
Dus, overgestapt op draadloos systeem (interphone F4). Muziek in de oren is top. Aanwijzingen van de GPS is OK (alhoewel ik die al een tijdje heb uitgeschakeld omdat die dame echt wel praatziek is). En kwaliteit van de bike-to-bike is best OK voor ons.
MAAAAAARRRRR...die bike-to-bike gebruiken we uiterst zelden. Het is ten slotte vooral handig in steden of drukke gebieden om mekaar niet kwijt te raken aan lichten en kruispunten. Of als één van beide met een probleempje zou zitten... En daar wringt het schoentje!
Vroeger drukt ik op de PTT-knop en sprak...nu druk ik op de knop, wacht tot de verbinding tot stand is gebracht en kan dan iets zeggen. Doch vaak is dan die kiezelplek al lang gepasseerd. Of zie ik al lang geen achtervolger meer in de spiegel.
Ik kijk dus uit naar een handig systeem, waarbij ik quasi direct verbinding kan maken met de echtgenote en toch kan genieten van een zacht achtergrond muziekje. Wie heeft er nuttige info, voorstellen, ervaringen,...
Bedankt alvast!
Vroeger hadden we een bedrade, eenvoudige MIP-200 (met ingebouwde PMR) en die deed het goed voor wat wij het nodige hadden. Maar die kabeltjes hé...
Dus, overgestapt op draadloos systeem (interphone F4). Muziek in de oren is top. Aanwijzingen van de GPS is OK (alhoewel ik die al een tijdje heb uitgeschakeld omdat die dame echt wel praatziek is). En kwaliteit van de bike-to-bike is best OK voor ons.
MAAAAAARRRRR...die bike-to-bike gebruiken we uiterst zelden. Het is ten slotte vooral handig in steden of drukke gebieden om mekaar niet kwijt te raken aan lichten en kruispunten. Of als één van beide met een probleempje zou zitten... En daar wringt het schoentje!
Vroeger drukt ik op de PTT-knop en sprak...nu druk ik op de knop, wacht tot de verbinding tot stand is gebracht en kan dan iets zeggen. Doch vaak is dan die kiezelplek al lang gepasseerd. Of zie ik al lang geen achtervolger meer in de spiegel.
Ik kijk dus uit naar een handig systeem, waarbij ik quasi direct verbinding kan maken met de echtgenote en toch kan genieten van een zacht achtergrond muziekje. Wie heeft er nuttige info, voorstellen, ervaringen,...
Bedankt alvast!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
In uw gsm abonnement "cirkel "nemen , kan je gratis 24 op 24 bellen met elkander = dus een open lijn.
En kan je uitbreiden.
En kan je uitbreiden.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Als ik mij goed herinner bij onze interphone's blijft de verbinding open staan.
Ik hoefde maar 1 keer op de knop te drukken voor de intercom en dat was het voor de hele rit.
Ik hoefde maar 1 keer op de knop te drukken voor de intercom en dat was het voor de hele rit.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
De nieuwe scala packtalk doet wat jij wil hebben.
heb er onlangs ook ééntje gekocht. Besturing gaat via de smartphone.
Muziek op de achtergrond, tot ik iets wil zeggen tegen de mede reizigers.
http://cardosystems.com/us/portfolio-item/packtalk-2/
heb er onlangs ook ééntje gekocht. Besturing gaat via de smartphone.
Muziek op de achtergrond, tot ik iets wil zeggen tegen de mede reizigers.
http://cardosystems.com/us/portfolio-item/packtalk-2/
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Ik kan inderdaad de 'lijn' heel de rit open laten staan, maar dan heb ik geen muziek noch GPS.
Het gaat er dus om dat de 'gewone' functies (muziek, gps, ...) direct kunnen onderbroken worden om in bike-to-bike te gaan.
@Harald: is dat mogelijk op die packtalk? Ik ga de info zeker eens doornemen!
Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat er dus om dat de 'gewone' functies (muziek, gps, ...) direct kunnen onderbroken worden om in bike-to-bike te gaan.
@Harald: is dat mogelijk op die packtalk? Ik ga de info zeker eens doornemen!
Bedankt voor jullie reacties!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Elke intercom met een vox functie zou dit imo moeten kunnen.
Maw gewoon beginnen praten en de verbinding wordt tot stand gebracht.
Met mijn Sena beantwoord ik op die manier een inkomend telefoongesprek.
Voor de IC functie heb ik dat afgezet, anders gaat bij elke vloek onderweg de lijn met madam open...
Maw gewoon beginnen praten en de verbinding wordt tot stand gebracht.
Met mijn Sena beantwoord ik op die manier een inkomend telefoongesprek.
Voor de IC functie heb ik dat afgezet, anders gaat bij elke vloek onderweg de lijn met madam open...
R1200GS LC
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Wij hebben beide een Sena 20S
Meteen zeggen dat de beloofde afstand niet gehaald wordt, reken niet op meer dan 800m.
Maar dan heb je het grootste nadeel eigenlijk gehad.
2de punt, als je dan toch te ver uiteen geraakt bent, eenmaal terug binnen mekaars bereik wordt de verbinding niet automatsch hersteld.
Effe op de knop drukken of stembediening.
Je kan 2 gsm's en een gps tegelijk aansluiten.
Radio is ingebouwd (ook preselecties), ontvangst is niet je dat.
Stembediening voor zowat elke functie (intercom starten, radio, 1 vd 3 ingevoerde gsmnummers, etc).
Om vlot te praten moet de verbinding "open" staan.
Maar je hebt geen last van geruis of zo, en andere functies blijven gewoon bruikbaar.
Je kan zelfs instellen hoe stil de muziek moet gaan wanneer er gesproken wordt.
instellingen van radiozenders, gsmnummers etc kan je vlot met de pc of met de app instellen
Meteen zeggen dat de beloofde afstand niet gehaald wordt, reken niet op meer dan 800m.
Maar dan heb je het grootste nadeel eigenlijk gehad.
2de punt, als je dan toch te ver uiteen geraakt bent, eenmaal terug binnen mekaars bereik wordt de verbinding niet automatsch hersteld.
Effe op de knop drukken of stembediening.
Je kan 2 gsm's en een gps tegelijk aansluiten.
Radio is ingebouwd (ook preselecties), ontvangst is niet je dat.
Stembediening voor zowat elke functie (intercom starten, radio, 1 vd 3 ingevoerde gsmnummers, etc).
Om vlot te praten moet de verbinding "open" staan.
Maar je hebt geen last van geruis of zo, en andere functies blijven gewoon bruikbaar.
Je kan zelfs instellen hoe stil de muziek moet gaan wanneer er gesproken wordt.
instellingen van radiozenders, gsmnummers etc kan je vlot met de pc of met de app instellen
R1200RT, again
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Bedankt voor jullie inbreng.
Ik heb ondertussen al aardig wat leeswerk verricht. En zoals altijd vind je op het net voor elk toestelletje enorme fans en regelrechte tegenstanders.
Het maakt het niet makkelijker om echt zicht te krijgen op wat er nu het beste tegemoet komt aan mijn verwachtingen. Maar ik krijg toch al een behoorlijk aardig zicht op de zaak.
Is er iemand die al enige ervaring moest hebben met de "Sena U10 - Schuberth"?
Ik heb ondertussen al aardig wat leeswerk verricht. En zoals altijd vind je op het net voor elk toestelletje enorme fans en regelrechte tegenstanders.
Het maakt het niet makkelijker om echt zicht te krijgen op wat er nu het beste tegemoet komt aan mijn verwachtingen. Maar ik krijg toch al een behoorlijk aardig zicht op de zaak.
Is er iemand die al enige ervaring moest hebben met de "Sena U10 - Schuberth"?
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Ik zie dat je voor draadloos wil gaan, maar ik ben al 13 jaar erg tevreden van Autocom. Zowel met duo, bellen als muziek lukt uitstekend. Ook contact met een andere motorrijder (met zender/ontvanger) lukt prima.
Nadeel is mss de kabel, maar dat weegt op tegen de vele voordelen: zodra je iets zegt, wordt de intercom geactiveerd, geen wachttijden. Praten, muziek beluisten en bellen tot hoogst illegale snelheden. Geen gedoe met pairen ed.
Nadeel is mss de kabel, maar dat weegt op tegen de vele voordelen: zodra je iets zegt, wordt de intercom geactiveerd, geen wachttijden. Praten, muziek beluisten en bellen tot hoogst illegale snelheden. Geen gedoe met pairen ed.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Voila, iedereen wil draadloos maar volgens mij gaat er niets boven een kabel. Ik heb het éénmaal geprobeerd zo'n Sena spel. Het is rap van mijn helm gevlogen. Ik stond meer aan de kant om het ding te pairen met vanalles en nog wat dan dat ik reed. En als ik dan reed moest ik 20 km verder weer aan de kant omdat één of andere verbinding er uit gevlogen was en kon ik weer herbeginnen met pairen. Zot werd ik er van. De muziek trok op niets, met oordoppen niet te horen en zonder oordoppen schel en kraken en piepen.Relax schreef:Ik zie dat je voor draadloos wil gaan, maar ik ben al 13 jaar erg tevreden van Autocom. Zowel met duo, bellen als muziek lukt uitstekend. Ook contact met een andere motorrijder (met zender/ontvanger) lukt prima.
Nadeel is mss de kabel, maar dat weegt op tegen de vele voordelen: zodra je iets zegt, wordt de intercom geactiveerd, geen wachttijden. Praten, muziek beluisten en bellen tot hoogst illegale snelheden. Geen gedoe met pairen ed.
Ik ben ondertussen al verschillende jaren gebruiker van starcom. Heeft al op 3 motoren gestaan, telkens uit en inbouw en nog nooit problemen gehad met verbinding ed. Inpluggen en wegwezen. En dat kabeltje zit niet in mijn weg hoor. Het is twee seconden werk om dat in en uit te pluggen.
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
Bedraad heeft zeker zijn voordelen. Zeker als je samen op dezelfde machine zit.
Maar dat is hier niet het geval. Elk zijn machine.
Maar dat is hier niet het geval. Elk zijn machine.
R1200RT, again
Re: Bomen...bos...bike-to-bike...
HIer ook allebei een sena 20s en heel te vreden van
Met wat Sven schreef sluit ik me
Wat ik er nog over kwijt wil is dat een hele dag de verbinding openhouden geen probleem is voor de batterij en dat mits de gps als gps gekoppeld is er gewoon verder gepraat kan worden en ondertussen op de achtergrond de gps instructies gewoon verder doorkomen
Met wat Sven schreef sluit ik me
Wat ik er nog over kwijt wil is dat een hele dag de verbinding openhouden geen probleem is voor de batterij en dat mits de gps als gps gekoppeld is er gewoon verder gepraat kan worden en ondertussen op de achtergrond de gps instructies gewoon verder doorkomen
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure