Er zijn nog ridders…

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
louis
Berichten: 111
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Er zijn nog ridders…

Bericht door louis »

Bedankt aan de motard met geel / oranje BMW F800ST met opschrift 'wegkapitein' om mij een lift te geven op de N223 nadat mijn achterrem besloten had om te blijven remmen.

:thumbright:

De motor had ineens moeite met accelereren. Toen ik de koppeling dichtkneep stopte het ding bijna van zelf. Verdict: achterrem zat vast. Dat kan je al eens hebben met moto's waar meer aan gepoetst is dan mee gereden :wink:

Een motard die vanuit de andere richting kwam stopte onmiddellijk, kwam vragen wat het probleem was en of hij kon helpen. Echt waar ze bestaan nog.

Het defect is ondertussen al hersteld.

’t Was lang geleden dat ik nog bij iemand achterop zat.

Dikke Merci
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Harald »

Mooi gebaar.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Man in Black »

:thumbleft:
Ik heb al eens een chopper in mijn camionet gesleept om te gaan tanken, dat was em vergeten :wink:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Werner Von C. »

Top !
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Den Dirk »

Ik was het niet, maar had gekund ... :wink:
20 jaar geleden ook eens een motard naar huis gebracht...
Bij het passeren zag ik hem naast een Suzuki GXR staan kijken op de grond en dan zag ik een oliespoor...
Ikke teruggedraaid, en gaan zien ; bleek dat hij juist van onderhoud kwam, en de vijs van het oliecarter was er uit gevallen .....
Ik heb die ook naar huis gevoerd enkele kms verder

Sindsdien geen pechvogel meer tegengekomen...
I like my bike!!
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door ®win »

Jaren geleden, toen ik nog K1200LT reed, een VMax rijder geholpen die langs de snelweg stond. Geen benzine meer. Hij had die motor sinds kort en had daarvoor een K100. De beperkte actieradius van de VMax was hij nog niet aan gewend. Even een rondje naar een tankstation met de man achterop heeft hem weer op weg geholpen.

Geeft toch altijd weer voldoening als je een mede motorrijder op pad kunt helpen ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Den Woesten »

Ben vandaag ook ridder geworden !!!!

Motard en moto met vastgelopen motor op E40 juist voorbij Crisnée opgeladen en naar huis gebracht te Anderlecht .Had gebeld naar TW. maar geen lid en moest 3u wachten ,300€ + km vergoeding zou dit kosten .

Steven uit Nazareth was gezonden.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Man in Black »

:angel11:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Den Dirk »

ineens herinner ik me ook nog een ridderlijke daad....(zonder te willen stoefen, echt waar, 't is gewoon een verhaal)
een 10-tal jaren geleden : putteke winter , sneeuw en ijs op straat , ik kom met Jeep in het dorp een motard(+/- 25 jaar) tegen die zijn Tansalp aan het duwen was :shock:
Hij kon met moeite de moto rechthouden, en was van plan de moto te duwen tot op een plaats waar hij de moto kon in gang lopen , want hij startte niet meer.... en overal was het te glad
de moto was zijn enig vervoermiddel en hij was komen arbitteren in de sporthal.
Ik ben gestopt, de man naar mij thuis meegenomen, en dan de moto op de motoremork gezet en naar Leuven gebracht...
ik weet niet hoe hij thuis zou zijn geraakt...
I like my bike!!
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Dirk Pauwels »

33 jaar op de baan, tig verhalen....

Ge komt wat tegen onderweg... De raarste dingen en de raarste vogels....
Wat mij nog is bijgebleven:
toerke ardenenn aan het doen, komen we voorbij ne moto zonder tank...... paar kms verder, ne vent met een tank onder zijnen arm.... Was zonder naft gevallen, had tank er afgehaald en was beginnen stappen tot hij een benzine station zou tegenkomen. Smartphones bestonden nog niet, GPS evenmin dus effe snel zoeken waar ht dichtsbijzinde station was kon niet. Ik kende de streek een beetje, er was wijd en zijd geen benzine, moest je terug naar de N4. Dus motard + tank op den duozit, zonder helm, eerst terug nr de moto voor de helm, dan een kleine 15km binnendoor tot aan een station, allemaal met die tank onder zijnen arm... dan met 5 l in de tank (anders wat moeilijk vast te houden....) terug naar die moto.... :grin:

Of die keer toen we een oudere bestuurder met scooter en met ne Labrador aan boord :shock: zagen stilstaan en achterom kijken. Op zich al eigenaardig genoeg...maar zijne maat met ne Honda FT500 (zoek maar es op) was gevallen in nen bocht met gravel. Wij naar die mens, recht geholpen en motor opgeraapt, bleek die man dik in de 80 te zijn..... Had een serieuze wond aan zijn elleboog. We wilden nen ambulance verwittigen, kon absoluut niet vond hij, want hij moest voor 17h terug binnen zijn in het rusthuis anders kreeg hij ambras met moeder overste.... en dat was geen grap, die meende dat... :shock: Motoke voor hem in gang gestampt en weg waren ze, Labrador en al...

en die keer toen een vriendin die zelf ook met de moto reed, (twas zelfs een helle rappe), een domme val deed, op een kruispunt aan een riviertje in de ardennen. Van frustratie ging den helm af en de rivier in...... Kon 1 van ons strippen tot op de onderbroek, het water in, achter dienen helm zwemmen, nat erug in het motopak en we konden verder.....

En toen mijne maat met zijnen Duc 888 SP2 onderuit ging in de ardennen en zijn batterij kapot was, hoek afgeschuurd (batterij zat rechts aan de zijkant achter de kuip, was niet echt over nagedacht...)
Nen duc zonder batterij rijdt niet, dus na alles wat rechtgebogen te hebben, batterij hoekje geboetseerd met kneedmetaal en dan gevuld mt water uit een beekje..... tik en weg.....

En die gast die in de buurt van Bertrix stond met een vastgelopen versnellingsbak van een Z1000, ergens eind jaren 80. Had ter plaatse zijn boite opengegooid, lag letterlijk volledig open tot het kleinste vijske.... langs de kant vd weg, in het gras........
Uiteindelijk moest hij toch toegeven dat hij het niet in orde ging krijgen zo....Dus ik had de eer en het genoegen om zijn knappe madam (daar waren we eigenlijk voor gestopt) mee te nemen naar hun hotel, waarna de hotel baas wel met de camionette de boel ging opladen.....

Ne gast met ne Bol d'or had ne speedwobble gehad op de expressweg en tegen de vangrails gegaan, 's nachts. Moto zien liggen, beetje later de bestuurder gevonden, zijne voet was verbrijzeld. Gelukkig had ik toen al ne GSM, de hulpdiensten gebeld. Ritje naar huis daarna was wat rustiger dan....

etc, etc.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Flat Twin Power »

:laughing5:
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door YOwan »

Het is altijd leuk als je de pech hebt om pech te hebben :lol: , er iemand stopt om je te helpen...
Probleem is wel... hoe zie je of iemand pech heeft of gewoon ff gestopt is ?
Daarom is het spijtig dat het initiatief van M&T (was in de jaren '90 van vorige eeuw denk ik) een stille dood is gestorven.
M&T deelde toen (of verkocht ?) toen witte sjaaltjes (met hun naam op of course) uit en het was de bedoeling als je met pech langs de kant stond,
dat je dat sjaaltje aan je linkerhandvat of -spiegel bond zodat passerende motards konden zien of je hulp nodig had.
Misschien moet BMW-club dat initiatief eens nieuw leven inblazen ?
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Jan en Greet »

:bsstupid: :wav:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door Den Woesten »

Louis , den boel is aan 't draaiën .

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door pat__ »

Enkele jaren geleden gingen we een tochtje doen naar de Eifel. Mooi weer en veel volk onderweg. Het was precies een toerrit van één of andere club. Enfin, via Eupen, Malmedy naar Heimbach. Dat was genieten. In het begin van de Eifel juist in Duitsland rijden we op een mooie kronkelweg en in een draai staat een oude man (72 vertelde hij later) aan zijn Bmw (R65, zwart)te werken. Zadel er af, op de grond liggen nog allerlei toestanden zoals zijn tanktas en een opengerolde gereedschapstas.
Omdat ik op dat moment langzaam reed stopte ik en vroeg in mijn beste Duits of hij problemen had en of ik hem kon helpen. De man bedankte vriendelijk en zei dat hij maar een paar roestplekjes aan het bijwerken was en dat hij langs de weg naar beneden woonde maar dat hij hier stond om naar het volk te kijken dat voorbij kwam. Hij reed niet meer zo dikwijls maar keek graag naar de voorbijgangers.
Ongeveer een week geleden zijn we nog eens langs dezelfde route naar de Eifel gereden en ge gelooft het of niet maar die moto stond er weer (of nog). Dezelfd BMW R65 Zwart maar zonder de meneer. Voor mijne eurocent gevallen was waren we er al voorbij en niet meer mogelijk van te stoppen en om te draaien om te kijken of die ouwe knakker niet langs de kant van de weg zat om naar de voorbijkomende moto's te kijken.
Misschien heeft één van jullie die moto al zien staan?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Er zijn nog ridders…

Bericht door alfa »

Mijn witte ridder op een wit paard is mijn "pechdienst".
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie