helmset voor radio/gsm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

helmset voor radio/gsm

Bericht door Xa4 »

Even weer een ervaring rijker ... :x
ik ben al effe op zoek geweest naar een degelijk helmsetje waarop ik de radio en de gsm kan aansluiten.
Elke dealer waar ik tot nu terecht kwam, probeerde me elke keer opnieuw de autocom easy of starcom te verkopen ... 130 € + voor een helmsetje ??? ik zeg er dan nog elke keer bij dat ik niet van zinnes ben de angstuitingen en klaagzangen van mijn bevroren duo-passagier te aanhoren ... dat ik dus GEEN intercom wil en toch blijven ze proberen !
er was er zelfs een (die in België nogal vernoemd wordt en zogezegd heel erg betrouwbaar is) die zei dat dat niet eens bestond/mogelijk was zonder een intercom ... euh ... laat me niet lachen he :lol:

dus ! Ik dacht dat den danny hier ooit eens ne link heeft gezet naar nen duitsche winkel waar ze die HS400 setjes verkopen ... iemand enig idee ?
ik vind het niet meer :oops:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

oops ... kwas te vlug. ze verkopen die dingen in de Tandy in Merksem ... vriendelijke madam die der blijkbaar (aan telefoon) toch wel iets van kende. De prijzen zijn ongeveer zoals ik ze me herinner op diene duitsche site dus dat zal wel goed zitten 8) :D
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Xa4, had enkele jaren geleden een Deauville. Intercom opgezet + een minidisc-speler. Wel een schakelaar gezet zodat ik tijdig de verbinding met duo kon verbreken zodat ik de "klaagzang" niet steeds moest aanhoren, muziek bleef wel voor beide hoorbaar.

Ondertussen volledig gebroken met duo...bleef ook wanneer we niet reden klagen. :twisted:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

:lol: ja dat wil ik dus absoluut vermijden ... op mijn masjien wordt NIET geklaagd ! (tenzij door mijzelf dat mijn tank weeral leeg is en ik MOET stoppen :wink: :lol: )
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Ik zoek dus ook zo'n degelijk headsetje, voor radio(of minidisk) en eventueel gsm.
Heb je enig idee hoeveel zo'n setje kost en of het moeilijk in te bouwen is.

Heb ook al ergens op het forum gelezen over een eigenbouw met luidsprekertjes van een walkman of zoiets (natuurlijk enkel voor audio).
Dit zou eventueel ook voldoende zijn.

groeten Gunter

:arrow: heb het al gevonden, http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=505
Misschien is dit het proberen waard of heeft iemand een ander idee.
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ik heb ook de luidsprekers uit een afgedankte goedkope headset (van American Airlines) geprutst en in de uitsparingen ter hoogte van mijn oren in de helm (Caberg System) geplaatst. De luidsprekertjes zitten achter de voering met als gevolg dat ze ontzichtbaar en onvoelbaar zijn. Ze werken perfect op gemiddeld volume maar vervormen bij een hoger volume. Dit was eigenlijk voorspelbaar en slechts als experiment bedoeld...

Nu ga ik mij een betere headset kopen. Ik heb er één van Philips gezien aan 13 euro die geschikt moet zijn. Het zijn twee losse schelpen die met een beugel over de oren passen. Beugels afzagen zou moeten volstaan.
Afbeelding

Bob
BananaGS
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 29 nov 2004, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

je kan deze headsets bij autocom apart krijgen,niet zo duur en op maat voor je helm...
Andalousie 09/2018
peterb
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:00
Locatie: Rijmenam

navi

Bericht door peterb »

Ik gebruik gelijkaardige (walkman) luidsprekers als die van Bob BananaGS, weliswaar van panasonic ipv Phillips

Velco op de schelp en in de helm plakken - de beugels zitten ze zelfs nog aan gezien die niet in de weg zitten - , draadjes wegmoffelen en klaar voor gebruik ( PDA navigatie ) .
Peter
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ik denk dat er zeker vele mogelijkheden zijn. bij mij was het punt dat ik de radio wil horen maar zonder halsbrekende toeren ook de gsm wil kunnen aansluiten (jaja kweetet, bereikbaar zijn op ne moto is het toppunt van ... maar ben veel op de baan voor mijn werk en tis vervelend als ik altijd moet terugbellen he).
Dus die HS400 headset was de enige (betaalbare) optie. Nu nog alleen een adaptor voor mijn type GSM en das weer een avontuur !
kostprijs adaptor :
Duitsland : 7,5€ + 15 € verzendkosten
Nederland : 20 € + 5 € verzendkosten
:?: :?
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Heb mij ook het HS400 setje gekocht, zoek inderdaad ook nog een adaptor voor mijn GSM.

Op welke site heb je die adaptors gevonden?

Op deze site heb ik er ook info over gevonden.

http://www.lier.nl/webwinkel/nl/dept_93.html

groeten Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Diene winkel in Notter (die van de GPS'en, http://www.gps.nl) heeft ook dit helmsetje en heeft ook de adaptor voor 20 € + 5 € verzendkosten. Verder heb ik hem gevonden op een duitse site (http://pmr-funkgeraete.de/shop/ met dank aan John) waar ze 7,5 € vragen maar zo maar even 15 € verzendkosten ... :wink:
let wel, ik heb specifiek gevraag naar een Nokia 3310 adaptor ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Xa4,

Ik zocht eigenlijk eerst een kabeltje voor mijn siemens maar dat is moeilijk te vinden, ga morgen met behulp van de dame van tandy in Merksem proberen van een standaard headset een adaptor te maken. :?

Heb intussen voor mijn vrouw haar gsm (Nokia 3330) wel een verloopstuk gevonden, geprobeerd en dat werkt, ik wil echter toch liever met mijn siemens verder en een andere GSM kopen zie ik niet direkt zitten. Ga die adaptor vrijdag terugdoen tenzij jij hem wilt (werkt op de meeste nokia's ook op 3310 -> staat op de verpakking), hij koste 9,95 EURO.

Laat me iets weten indien je hem wilt.
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Oh maar dat is heel interessant ! Tuurlijk wil ik die wel ... :wink:
Hoe kunnen we afspreken ? Stuur je me een bericht met je adres enz enz ?
Bedankt alvast ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Diegene die hier gepost had (eigenlijk nog op het oude forum) aangaande die HS400 setjes was ik :) :)
Ik weet niet wat het bij Vivianneke kost (Tandy Merksem) en ik zou eens moeten kijken naar de link bij Markus Neuner (Duitsland)
Ben gaan kijken, kost daar 44,90.
http://www.pmr-funkgeraete.de/shop/inde ... sub=motor&
Siemens adapterkes vind ge hier :arrow: http://www.pmr-funkgeraete.de/shop/inde ... b=&info=0&



Hopende jullie van dienst te zijn... :wink:
Afbeelding
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

juist John, dat was jij :oops: sorry ik wist het niemeer goed maar heb het recentelijk eens gezocht ... bij deze dus !
die winkel ziet er idd wel heel interessant uit maar ja ... op zo'n prijsje zijn de verzendingskosten serieus he :wink:
en tis nie direct ne winkel om tussen de middag even naartoe te rijden :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

We kunnen dat oplossen door gezamelijk aan te kopen. Markus vraagt 15 €uro verzendkosten, dus als we allen tezamen iets bestellen (en dan liefst nog langs mij, dan stuurt hij het mss op zonder kosten=vaste klant :D )
Ik heb bij die kerel al vannalles kado gekregen. Zelfs al van die adapterkes. Als ik maar genoeg bestelde. :wink:
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Heb dus een hele avond zitten prutsen om zo'n adaptorke in elkaar te krijgen beginnende van een standaard oortje. Het is nu uiteindelijk gelukt, maar als mijn audio speelt en de gsm gaat af onderbreekt de audio niet en zal ik deze zelf moeten afzetten.

Misschien gaat dit bij zo'n adaptorke vanop die Duitse site wel.

John bedankt voor de info, heb mij 2 avonden gek gegoogeld achter zo'n adaptor, 1 vraagje op het forum en bingo :lol: :lol: .

@Xa4,
ik heb je eindelijk een mailtje gezonden :oops: .

groeten en slaapwel

Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Om dat idee van gezamelijk aankopen terug in de belangstelling te zetten.
Zijn er nog gegadigden? Eind van de volgende week doe ik nog een bestelling in Duitsland (Neuner), dus graag respons. :wink:
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

John,

ik heb nu wel een zelfgemaakt adaptorke, maar als gij bij Neuner bestelt wil ik wel graag zo'n origineel, ik kom het dan wel halen en betaal u ineens.

http://www.pmr-funkgeraete.de/shop/inde ... b=&info=0&

groeten Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Volgende week vrijdag doe ik een bestelling. Enkele dagen later ligt dat hier dan klaar. Is het te ver voor jullie dan sturen we dat pakketje wel verder door. :wink:
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Bedankt John,

ik stuur je nog even een PB met mijn gegevens.


Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

De bestelling is onderweg! Volgende week ligt dat hier klaar. :wink:
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

John schreef:De bestelling is onderweg! Volgende week ligt dat hier klaar. :wink:
Thx John :wink:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Bedankt John,

op u kunnen wij bouwen!! :wink: :)
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

De spullen liggen hier bij mij! Laat maar horen hoe het in jullie handen moet geraken. :D
Plaats reactie