Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J.D.C
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2015, 21:31
Woonplaats: Kruishoutem

Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door J.D.C »

Hey Allen

Is dit een haalbare klus om zelf de remblokken te vervangen van een RT1100 of komt hier het één en ander bij kijken ?

grtjs Jeroen
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door Werner Von C. »

Makkelijk zelf te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=BZnCAU_NVGA[/video]
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door wolfrider »

Ik smeer altijd wat koperpasta op het raakvlak met de remzuigers, alsook op de bevestigingsbout.
Je kan ook de remzuigers best even reinigen voor je ze terug duwt.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door Danny »

Belangrijk is zuigers reinigen, borg/geleiding as zuiver maken. Glij hoeken goed uitkrabben en een dun likje kopervet.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door jakke »

Zelfs ik kan dat! Dus valt het wel mee. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
kfl
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2016, 08:56
Woonplaats: Voeren

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door kfl »

En dan niet, zoals in het Joeptjoep filmpje hierboven, met je schroevendraaier tegen de kale pistons duwen (en al helemaal niet afzetten tegen de schijven...) :roll: :-x
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door Dirk Pauwels »

Hangt ervan af.... Van uw sleutel ervaring, de staat van uw RT etc....
Ik krijg moto's binnen die mechanisch perfect onderhouden zijn, alle boutjes ingesmeerd met kopervet of keramisch vet etc.. Dan is het een plezier om er aan te werken en is alles wat makkelijker.
Minder leuk is het als de motor jaren geen of slecht onderhoud heeft gehad en elk boutje dat je vastpakt moet uitgeboord worden, helicoils moeten worden gestoken etc....

Remblokken vervangen kan iedereen, is vrij simpel als alles in orde is. Wat de meesten vergeten is dat de remvloeistof eigenlijk ook elk jaar moet gedaan worden etc...

Handleidingen genoeg op internet, de ene al wat beter en correcter dan de andere. Er komt wat meer bij kijken dan enkel blokjes vervangen, je hebt bv best ook remmenreiniger nodig, kopervet, remolie etc....

Bij twijfel naar de dealer of iemand die er ervaring mee heeft, kost geen fortuin, al zijn blokjes bij de dealer wel van goud... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J.D.C
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2015, 21:31
Woonplaats: Kruishoutem

Re: Zelf vervangen remmen RT 1100 ???

Bericht door J.D.C »

Hmmm enerzijds als ik da filmpje zie dan zie ik het wel zitten maar anderzijds als het niet lukt sta je daar dan he :-?
mij kennende zou het weer tegenslaan ...kzou het wel eens als een uitdaging durven aangaan om toch te doen .ik hou jullie op de hoogte ,alvast bedankt voor de info allen :wink:
Plaats reactie