Op zoek naar het beste onderhoud

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Jo De Paepe »

vroeger toen ik nog een K1200GT had , ben ik na een negatieve ervaring in St Niklaas naar Peter D'haese gegaan;
Altijd zeer correct geholpen , zelfs in drukke periodes als ik met een noodgeval kwam aanzetten de dag voor vertrek op reis.
Nu ga ik nog altijd om mijn wisselstukken voor mijn oude boxers bij Peter.
Voor mij een meer dan correcte en snelle service.
En ja betalen moet je overal en dan liever aan een erkende dealer dan evenveel aan een zogezegde dealer. :wink:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Koppel!! »

Dirk,

Als je nog geen half uurke bollen over hebt om naar een goeie dealer te gaan, ga dan gewoon naar de geografisch dichtstbijzijnde dealer en take your chanches :roll:
Van Gent naar Zottegem of naar Wielsbeke is amper een tiental minuten verschil, dat mag dan toch geen reden zijn om 't niet te doen. Uiteindelijk moet je daar toch maar 2x per jaar oid zijn.
Voor mij is Mabbe binnendoor een uur rijden, of 45min via autosnelweg, dat heb ik er graag voor over :wink:

Gixxer,

Wel 't is inderdaad bij die 2 dealers dat ik teleurgesteld ben, zou op den duur niet meer weten waar ik met vertrouwen terecht kan :cry:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door GSrijder »

We wijken af maar voor Yamaha een correcte dealer: MTS Verlinden in Londerzeel. Lammens, zwijg me daar van: bedrieger 1e klas. Ik kocht er ooit een jonge 2e hands HondaCBR600 met 8000km op de teller van een klant die een R1 had gekocht. Na de eerste poetsbeurt een onderhoudsboekje ontdekt onder het zadel. Onderhoud gehad op 16000km bij een dealer boven Brussel. Terug naar lammens: oen was het verhaal dat hij de moto van een opkoper had overgenomen. Wanneer ik een jaar later problemen kreeg zijn deze nooit echt verholpen geweest door hem. Mijn motto: wil je een moto ( nieuw ) aan de beste condties aankopen ga bij Lammens maar blijf erna er buiten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Koppel!! »

We wijken inderdaad af, sorry daarvoor maar ga er nog ff over doordrammen. MTS heb ik al goeie dingen over gehoord, alsook minder goeie. Misschien toch maar is een kans geven, die 2 andere incompetente kwistenbiebels krijgen de kans niet om nog meer kapot te maken, om dan te zeggen dat ze er niet aan geweest zijn :cry:

Sorry voor 't off topic lopen, alhoewel, beste onderhoud zegt de titel, staat niet bij voor welk merk :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door wolfrider »

Koppel!! schreef:Ik ben jaren klant geweest bij Mabbe, in Wielsbeke. Altijd heel correct behandeld, aan een (zeker voor BMW te zijn) redelijke prijs, en ik zal er sowieso terug gaan als m'n volgende motor terug een BMW wordt.

Anderzijds, ik denk dat je bij eender welke BMW garage nog altijd véééééél beter zit dan bij de gemiddelde Yamaha dealer, ik ben ongelooflijk tevreden over m'n Super Tenere maar de miserie die ik al heb meegemaakt met ondertussen 2 verschillende dealers hou je niet voor mogelijk. Als ik niet snel een betrouwbare en eerlijke Yamaha garage vind zal 't mijn eerste en direct laatste Yamaha zijn, hoe goed die Super Tenere ook is :cry:

Grtz, Philip!
Felix en Jos in Beringen als yamahadealer ?
Collega op het werk is daar goed geholpen met probleem super tenere, die elders verknoeid was...
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Flat Twin Power

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Flat Twin Power »

Koppel!! schreef:Dirk,

Als je nog geen half uurke bollen over hebt om naar een goeie dealer te gaan, ga dan gewoon naar de geografisch dichtstbijzijnde dealer en take your chanches :roll:
Van Gent naar Zottegem of naar Wielsbeke is amper een tiental minuten verschil, dat mag dan toch geen reden zijn om 't niet te doen. Uiteindelijk moet je daar toch maar 2x per jaar oid zijn.
Voor mij is Mabbe binnendoor een uur rijden, of 45min via autosnelweg, dat heb ik er graag voor over :wink:

Gixxer,

Wel 't is inderdaad bij die 2 dealers dat ik teleurgesteld ben, zou op den duur niet meer weten waar ik met vertrouwen terecht kan :cry:

Grtz, Philip!
Ik ben het hier mee eens hoor. Voor mij is Mabbe 45 minuten rijden. Er is een off. dealer op 10 minuten rijden waar ik al eerder klant was maar laat ons zeggen dat ik daar niet van te spreken ben. Ik zal bepaalde woorden niet in de mond nemen maar ik zet daar geen voet meer binnen. Ik heb het er voor over om dat stuk te rijden. Ik vertrouw ze immers een motor van +25K toe en dan verwacht ik perfecte service.
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Walter Gaas »

Wel, om wel on topic te blijven: ik ben jaren klant geweest bij Lievens in Zottegem en deze zou ik je niet aanraden tenzij je graag elitair behandeld wordt.
Ik heb me nooit echt op mijn gemak gevoeld en heb na mijn verhuis naar Brussel (ga nu naar BMW Brussels) ook mogen vaststellen dat het veel beter kan. In Brussel wordt ik veel vriendelijker onthaald, is men veel correcter, krijg ik meer uitleg en betaal ik naar mijn gevoel minder. Prijzen vergelijken is moeilijk (ok je kan stukken en uurloon vergelijken), ik als niet techneut kan de duur van een ingreep niet inschatten.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Den Dirk »

roadster schreef:
eddybeer schreef:Wie bedoel je met Danny?
Ik hoor weinig of geen reacties over Winge Motors. Zijn er dan geen forumleden die daar op onderhoud gaan?
Over onderhoud bij Winge kan ik weinig vertellen, maar de sales is daar wel in orde.
Op een drukke zaterdag binnengevallen voor een offerte voor mijn GSA, heb ruim de uitleg gekregen over alle paketten en opties.
Overname van mijn oude GS zou gebeuren via Winge maar wel door Van Mol.
Afspraak maken voor een testrit was ook geen probleem.
Ben dan uiteindelijk toch naar VDB in Schepdaal gegaan omdat het gewoon makkelijker is, VDB ligt tussen mijn thuis en het werk.
Maar Winge leek mij toch voldoende vertrouwen te geven.

Ik ben heel tevreden van Winge Motors, steeds alles correct verlopen, daar is de klant geen nummer! Integendeel, het is een dealer waar je zomaar eens kunt binnenstappen voor een babbel.
Bij mijn vorige GS, was op 6 jaar de ABS-pomp stuk, dat hebben ze zo geregeld : BMW de stukken (1100€) , ik de werkuren, vond ik een mooie oplossing!
I like my bike!!
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door J@n »

Ik ben ook al enkele jaren tot mijn grote tevredenheid vaste klant bij Winge Motors. Daarenboven zitten ze slechts een dikke 10km van m'n deur. Ik zou hen de hemel niet mogen in prijzen want zij doen eigenlijk gewoon wat je van een dealer mag verwachten. :thumbright: Maar dat is tegenwoordig blijkbaar niet meer zo evident. :roll:
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door J@n »

Dirk Pauwels schreef:Diene mensch is van het gentse en vraagt ervaring dealers in het gentse en krijgt adressen in Rotselaar, Wielsbeke etc....
Dat was omdat er ook nog een andere beer gromde. :wink:
eddybeer schreef:Winge Motors in Rotselaar?
Mensen van het forum die daar op onderhoud gaan?
eddybeer schreef: Ik hoor weinig of geen reacties over Winge Motors. Zijn er dan geen forumleden die daar op onderhoud gaan?
eddybeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 aug 2016, 23:14
Woonplaats: Keerbergen

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door eddybeer »

Bedankt, Jan, dan zijn wij buren: Keerbergen.
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door luc.w »

Walter Gaas schreef:Wel, om wel on topic te blijven: ik ben jaren klant geweest bij Lievens in Zottegem en deze zou ik je niet aanraden tenzij je graag elitair behandeld wordt.
Ik heb me nooit echt op mijn gemak gevoeld en heb na mijn verhuis naar Brussel (ga nu naar BMW Brussels) ook mogen vaststellen dat het veel beter kan. In Brussel wordt ik veel vriendelijker onthaald, is men veel correcter, krijg ik meer uitleg en betaal ik naar mijn gevoel minder. Prijzen vergelijken is moeilijk (ok je kan stukken en uurloon vergelijken), ik als niet techneut kan de duur van een ingreep niet inschatten.
Ik weet niet wat sommigen verwachten van hun dealer??? Ik ben klant bij Lievens Zottegem...en ben er steeds vriendelijk ontvangen en behandeld. Ik verwacht niet dat ze mijn k*nt afkuisen hé. Betalen doe je overal....als je BMW rijder bent.

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door st1100 »

Ja , wat verwacht je van een onderhoud : deftig werk voor een redelijke prijs zeker! En als er iets is dat niet normaal is (garantie gevallen , defecten die normaal niet zouden mogen...), dat de dealer helpt om een regeling bij de fabrikant te verkrijgen , ook na de garantie. Het zal niet altijd lukken maar proberen en eerlijk communiceren en zonder ne mens niet aan het lijntje houden , dat is al heel veel.

Bij bmw brussel kost een setje michelin pilot road meer dan 750€ , ergens anders de helft. Als dat een indicatie van de tarieven mag zijn....Dat was dus ook de eerste en de laatste keer ;-)
Laatst gewijzigd door st1100 op 23 aug 2016, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Senpuppy »

eddybeer schreef:Wie bedoel je met Danny?
Ik hoor weinig of geen reacties over Winge Motors. Zijn er dan geen forumleden die daar op onderhoud gaan?
st1100 schreef:
Ja , na het stoppen van antwerp moto store , ben ik overgestapt naar winge motors. Ik ben daar zeer tevreden van. Vlotte afwikkeling van onderhoudsbeurten , vervangmotor , allemaal geen probleem , de Max regelt dat wel.
Idem :-) de 800st, 800gt & 1200r steeds via Winge en was altijd in orde.
Ajuqu
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2014, 12:04
Woonplaats: OVL

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Ajuqu »

Hier ook nog een Winge klant sinds een jaar. Niets op aan te merken.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mario Unger
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2018, 10:11
Woonplaats: Ambachtsstraat 54 4356 BW Oostkapelle

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Mario Unger »

Mijn beste service, het zijn mijn handen! Niemand zal het beter doen dan ik, en ik heb dit al verschillende keren gezien. Ik bestel reserveonderdelen en installeer ze onder de motorkap, in mijn eigen garage. Dit is een geweldige manier om met pensioen te gaan en een goede tijd door te brengen, met mijn vrienden die mijn favoriete BMW kiezen. Ik heb de motor daar geplaatst v8, en heb twee verschillende lichamen. Dit is geen machine, dat is een raket! Trouwens goede winkel met onderdelen https://www.onderdelenwebshop24.nl/ hier kan ik alles klein en groots vinden.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Dirk Pauwels »

Het gaat hier over moto's niet over auto.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Op zoek naar het beste onderhoud

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Hij zal na 18 maanden al wel een onderhoud laten doen hebben zeker?
Spijtig dat,m niks laat weten.
Salu.
Chris.
Plaats reactie