Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door demito »

Zie wat de facteur deze morgen bijhad:

2 Garmin VIRB ultra 30 action cams

Afbeelding

Impressionante camera specs:

-4K @ 30fps of HD@ 120fps
-Touchscreen
-Image stabilization
-Waterproof case
-Voice contrrol
-High sensitivity mictro
-Live streaming mogelijkheid

Weegt niks, ultracompact en met een vervangbare batterij.
Met deze GoPro killer gooit Garmin zich volledig in de strijd heb ik de indruk.


Nu uitkijken naatr die MotoMorgana filmpjes van over de wereld :-)
Ik kan niet wachten!

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door p@rick »

Ik wil me over deze gloednieuwe cam niet uitspreken, maar ik heb enkele maanden geleden overwogen om mijn GoPro Hero 3 te vervangen door een Garmin Virb XE en had toen het geluk dat ik van de betreffende Garmin-dealer die cam enkele dagen mocht uittesten en vergelijken met mijn eigen GoPro.
Ik was toen vooral verrast door de beeldstabilisatie van de Garmin, die leverde een merkelijk stabieler beeld op dan dan de GoPro. En OK, een trillingsvrij beeld is belangrijk, maar de beeldkwaliteit op zich natuurlijk ook. En net die beeldkwaliteit vond ik - bij gelijke instellingen - bij de GoPro beter. Zowel bij bewegende als stilstaande beelden waren de kleuren scherper en levensechter. Ik heb de verschillende opnames nog laten bekijken door een paar andere personen en die waren van dezelfde mening als ik, zelfs de dealer gaf schoorvoetend toe dat de GoPro op dat vlak toch wat beter scoorde.
De beeldstabilisatie van deze nieuwe Virb zou nog sterk verbeterd zijn vergeleken met z'n voorganger, misschien dat dat ook een positieve invloed heeft op de levensechtheid van het beeld ?
Wat me wel opvalt is dat deze nieuwe Virb een case nodig heeft om waterdicht te zijn, terwijl z'n voorganger zonder case al een stevige bui kon verdragen. Of dient de case van de 3.0 enkel om (nog) dieper te kunnen duiken ?
Een van de voornaamste pluspunten van de Virb XE vond ik dat je het toestel permanent van boordspanning kan voorzien tijdens het rijden, kan dat nog steeds met deze nieuwe Virb (mét en zonder die waterdichte case) ?
Tenslotte, ik heb toen die Garmin niet gekocht, maar als deze nieuwe Virb me wél kan overtuigen zou dat wel eens m'n volgende kunnen zijn...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door Den Dirk »

Stuur uwe facteur ook eens naar mij, ik heb ook graag zo`n speelgoedjes .... :wink:
I like my bike!!
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door Dirk 9700 »

Ik ben ook geïnteresseerd in zo'n camera...ben benieuwd naar uw bevindingen :wink:

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door gTa9000 »

Neat. Graag, zoals p@rick al aangeeft, even melden of je kan filmen met permanente voeding aangesloten. Ik zie op de site van Garmin alvast (nog) geen "skeleton case" (open behuizing die toelaat om de voedingskabel aan te sluiten). Hoe zit het met de (optionele?) afstandsbediening: valt die ook aan voeding te hangen?
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door demito »

FYI: Stroomvoorziening kan met de waterdichte case idd niet meer continu worden voorzien.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuw speelgoed: Garmin VIRB ultra 3.0

Bericht door Dirk Pauwels »

Wel duur hé als je altijd alles dubbel moet kopen :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie