Lak Schubert C2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Lak Schubert C2

Bericht door Geert GS »

Hallo allemaal,

Heb ik pas (terug) een motor gekocht (1150 GS 2000 met 26000 km op de teller), koop ik me daarbij 2 (1 voor mij, 1 voor mijn madam) Schubert C2 helmen (zilvergrijs). Loop ik tijdens de tweede rit die ik doe al met het kinstuk tegen de poort. Gevolg: een dikke vette kras (lak eraf). Weten jullie waar evt. zo'n lakstift te verkrijgen is, of moet ik beginnen experimenteren met verschillende kleuren, tot ik de juiste kleur gevonden heb.
Greetz,
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Geert GS , de juiste kleur vinden kan door middel van de kleurkaarten bij een carrossier .
wat minder duur is , zet er een zelfklevende reflector over .
Stukje afval bij een lettercentrum .
Deze is veel minder duur en draagd bij tot uw veiligheid . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

@Harald: Bedankt voor de tip. Heb m'n helm toch nog eens goed bekeken, blijkt dat de lak van de poort is, en nu aan m'n helm hangt. Véél minder erg dus. Heb de helm met easy polish van innotec (simonis gelijk wij zeggen) behandeld, en er blijft alleen een héél klein miniem krasje over.
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Seppe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:38
Locatie: 'De' Kempen

Bericht door Seppe »

Hé Geert gs,
om dat laatste krasje :cry: weg te krijgen op je pas aangekochte Schuberth-helm, zal ik je wat witte polish bezorgen (ik kom er wel eens mee langs): het is een licht schuurmiddel, daarmee krijg je in principe dat krasje en/of andere obstakels wel weg :lol: . Niet bang zijn: ik heb er ervaring mee ! :!: Dan nog eens opnieuw met wat Inotec clean polish nawrijven en je helm is beslist terug krasvrij :wink: :D .

Groetjes,
Seppe rt :wink:
Seppe rt zegt : Niemand is perfect ... ik ben daar een perfect voorbeeld van!
Plaats reactie