Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Dirk 9700 »

Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Te downloaden via Garmin Express

Changes made from version 3.30 to 3.40:

Improved software stability.

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door p@rick »

Zo onstabiel vond ik de 3.30 anders niet...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door GSrijder »

gisteren geupdate software + kaart, toestel wel effe uit Mass Storage moeten zetten omdat Express anders de geheugenkaart niet vond om de kaarten te updaten :-?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door p@rick »

Sinds enkele minuten staat firmware 3.40 op de Navigator V. Ben eens benieuwd of ik verschil ga merken.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Herman1200RT »

Sinds de laatste updates heeft de nav V gekke kuren. Ik had in maart een aantal routes gemaakt om in augustus op verlof te gaan. Daarom de nieuwe kaartupdate in juni niet gedaan maar wel de software. So far so good, nergens problemen gehad en al de ritten netjes gereden. Begin september de kaartupdate gedaan, west europa omdat de hele dekking te groot is.
Na deze update is het icoontje om een viapunt over te slaan verdwenen. Daarnet de nieuwe softwareupdate gedaan en nu geeft de pc aan dat het geheugen zo goed als vol is en garmin express geeft aan dat de volledige dekking van europa geïnstalleerd is. Heeft iemand hier een berklaring voor?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door p@rick »

Herman1200RT schreef: Na deze update is het icoontje om een viapunt over te slaan verdwenen.
Net eens bekeken : dat icoontje staat er bij mij nog steeds op. Wel enkel tijdens een actieve route én dan nog enkel als er zich op die actieve route nog een viapunt bevindt tussen je huidige locatie en het eindpunt.
Toestel (Navigator V) is voorzien van volledig Europa 2017.20 (op SD) en firmware 3.40.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Herman1200RT »

Bij de vorige kaartupdate kreeg ik de melding dat er niet genoeg ruimte was voor gans europa, daarom west europa ingeladen. Nu met de nieuwe softwareupdate geeft toestel aan dat de opslagruimte zo goed als vol is en dat de kaarten van gans europa erop staan. Ik snap er niets meer van. :bshelp:
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Herman1200RT »

p@rick schreef:
Herman1200RT schreef: Na deze update is het icoontje om een viapunt over te slaan verdwenen.
Net eens bekeken : dat icoontje staat er bij mij nog steeds op. Wel enkel tijdens een actieve route én dan nog enkel als er zich op die actieve route nog een viapunt bevindt tussen je huidige locatie en het eindpunt.
Toestel (Navigator V) is voorzien van volledig Europa 2017.20 (op SD) en firmware 3.40.
Vandaag ritje gedaan, waypoint gemist wegens omleiding. Icoontje nog steeds niet aanwezig dus route maar afgezet en terug opgestart naar volgende waypoint. Is een hardreset hier misschien een oplossing? Indien wel hoe doe je die?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door mdc »

sta je in auto of moto profiel?
knoppen op scherm kan je instellen per profiel, misschien is je gps verzet naar ander profiel
Marc

R1250RT 2020
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Herman1200RT »

Gps staat in motoprofiel, wanneer ik hem in de houder klik op de moto vraagt hij wel steeds of ik wil overschakelen naar automodus. Heb onlangs een rit gereden in automodus en sindsdien heeft hij die kuren.
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door mdc »

kijk eens bij je instellingen en zet eventueel de knop op beide profielen
Marc

R1250RT 2020
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Herman1200RT »

Is een BMW NAV V, beide instellingen zijn niet mogelijk.
Is aoto, moto of ofroad
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door mdc »

ja, en per profiel kan je de knoppen aanpassen
Marc

R1250RT 2020
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Herman1200RT »

Afbeelding Ik kan alleen het profiel veranderen als ik bovenaan links op de moto klik, niet onder instellingen.
Misschien nog een verborgen optie door ergens nog door te klikken?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Man in Black »

Herman1200RT schreef:Gps staat in motoprofiel, wanneer ik hem in de houder klik op de moto vraagt hij wel steeds of ik wil overschakelen naar automodus. Heb onlangs een rit gereden in automodus en sindsdien heeft hij die kuren.
Dat heeft de mijne dus ook, zelfs tijdens een rit springt hij ongemerkt om naar automodus.
Ik heb nu beide profielen hetzelfde ingesteld (beide ook herberekenen uit) om geen verrassingen te hebben bij een route (gemaakt via track) rijden.
Ik heb nog geen oplossing.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Man in Black »

Als vervolg op een probleem aangekaart op het GPS-forum, en eerder al eens hier in dit draadje, heb ik eens e.e.a getest.

Mijn post op het GPS-forum:

Zoals belooft heb ik enkele dingen getest.
Het probleem: de nav V die in de motorcradle gezet wordt en dan vraagt “overschakelen naar automobielmodus” of zelfs in mijn geval bij contact af, GPS uit en terug contact opzetten, hij dikwijls gewoon overschakelt zonder waarschuwing. Gevolg kan zijn (in mijn geval) dat een route wordt herrekend onder het profiel “auto” en je vooropgestelde route dus aangepast kan of zal worden.
Als je dan in je GPS nog eens onder je profiel “auto” bv het herberekenen op automatisch hebt staan, dan kan het helemaal in de soep lopen.


Ik heb volgende gedaan: 3 routes gemaakt in Basecamp waarvan de 1e met profiel AUTO, 2e met profiel MOTOR en 3e met profiel GEEN. En ook de 3 routes omgezet naar een track en in de nav V omgezet naar een route. (twee onder profiel motor en 1 onder profiel auto)

De test: ik start de motor en nav V onder profiel “motor”
-start route AUTO, ik stond op het vertrekpunt, dus eindpunt gekozen en vertrokken. Onderweg gestopt, contact af en GPS uit, terug contact op en de nav V stond ongevraagd op profiel “auto”
Dit heb ik een viertal keer herhaald waarvan twee keer werd overgeschakeld naar profiel “auto”

-Hetzelfde gedaan met route MOTOR en route GEEN, en geen enkele keer omgeschakeld van profiel.
Bleef mooi op “motor” staan.

-Dan nogmaals de route AUTO gestart naar eindpunt, en weer na stoppen en contact uit, werd er soms omgeschakeld naar profiel auto, dus niet altijd.

-Dan heb ik de track route AUTO en route MOTOR in de nav V omgezet naar een route (onder profiel “motor”), en beide gestart toen ik al op de route zat en eindpunt gekozen. Weer de stops gedaan en bij geen van beide werd het profiel omgezet naar “auto”

-Onderweg viel mij een 4e test te binnen: de route AUTO gestart naar beginpunt, want ik stond namelijk op een willekeurige plaats, en het profiel werd onmiddellijk omgezet naar “auto”.
Dan hetzelfde gedaan met route MOTOR en het profiel werd weer terug omgezet naar "motor".

-Hetzelfde dan eens getest met de omgezette tracks , naar startpunt, en die bleven ook mooi op profiel “motor” staan.

-Als laatste dan toch maar de track GEEN omgezet naar een route, deze keer onder profiel “auto” en dit had tot gevolg dan bij het starten naar vertrekpunt, het profiel werd omgezet naar “auto”

Conclusie is dus dat het inderdaad te maken heeft met het profiel waarin de route gemaakt is. Routes gemaakt onder profiel "auto" zowel in BC als in de nav V zelf zullen dus telkens de nav V doen omschakelen naar profiel "auto".

Ik ga in ieder geval alle routes die ik ga rijden ofwel laten herrekenen onder profiel “motor” in Basecamp, ofwel de track gebruiken en laten omzetten in de nav V onder profiel “motor”
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Daniel Tempelaere

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Daniel Tempelaere »

Is het niet simpelweg zo dat bij opstart van de route het gps profiel gekozen wordt gelijk aan dit van de route.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Firmware 3.40 beschikbaar voor BMW navigator V

Bericht door Man in Black »

Daar komt mijn conclusie inderdaad op neer. Maar dat is net hetgene wat niet moet gebeuren, omdat niet iedereen dezelfde instellingen in zijn profiel auto/motor/... heeft staan.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie