BMW System 7 Carbon

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

BMW System 7 Carbon

Bericht door J@n »

De nieuwe System 7 helm, systeem en jet helm in één.

:arrow: KLIK

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door J@n »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door janeman »

ziet er goed en interessant uit, maar dikwijls is het beter te wachten op een up-date.
en de prijs?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Danny »

janeman schreef:ziet er goed en interessant uit, maar dikwijls is het beter te wachten op een up-date.
en de prijs?
als iedereen wacht komt er geen update....
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door janeman »

ook weeral waar, maar als jullie allemaal ene kopen ken ik de voor en nadelen en kan ik de up-date kopen :-)
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door gTa9000 »

Prijs is momenteel nog niet officieel vrijgegeven, maar een heerschap van BMW Motorrad wist me op Intermot te vertellen dat de prijs ervan "ein wenig" boven de prijs van de 6 Evo zou liggen. Kan vanalles zijn: 10 euro duurder, of 100 euro duurder. Van de andere nieuwigheden kon/mocht/wou 'ie niks zeggen (b.v. de airbag-vesten).

Er waren ook geen pas-modellen aanwezig van de helmen, dus ook niet van de nieuwe System 7 Carbon. Jammer, want bij Schuberth en een resem andere helmenmerken was dat wel het geval. Ik denk dat BMW er nog een hele snelle eindsprint uit heeft moeten persen om de nieuwigheden allemaal op Intermot te kunnen voorstellen. Er zijn zelfs nog geen geen officiële persfoto's van de System 7 Carbon te vinden op de perswebsite...
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door gTa9000 »

Ik vond 'm best knap, die nieuwe System 7 Carbon. Helemaal de andere richting uit qua styling, dan de nieuwe Schuberth C4. De BMW is sportief en 'druk' gestyled, terwijl de Schuberth C4 echt een "ei" is qua looks. Bij Schuberth zeiden ze dat ze met de C4 de (met ruime voorsprong) stilste systeemhelm op de markt hebben uitgebracht, nog stiller dan de C3 Pro. Zonder de nieuwe BMW-helm bij naam te noemen, zei 'ie dat hun C4 een pak compacter was dan "die nieuwe concurrent" en dat dat voelbaar was qua comfort en hoorbaar qua geluidsisolatie, zeker op een naked. Of dat klopt, en b.v. niét eerder ingegeven is door het feit dat Schuberth de nieuwe BMW System 7 Carbon niet meer maakt (en de System 6 wel nog), is nog maar de vraag... :D
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Laroman
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2015, 01:02
Woonplaats: Nijlen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Laroman »

heeft iemand al ervaring met deze helm , ik heb gezien dat hij in de nieuwe cataloog staat . prijs +-650 €
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door JohanH »

Ben nog steeds aan het wachten (zoals velen waarschijnlijk) tot ze de grotere maten kunnen leveren om hem te kunnen testen/vergelijken met de C4...
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door GSTB-Walter »

Hela,
ik heb ongeveer een maand een zwarte. In de EVO 6 had ik maat 56 - 57, maar in deze een maatje groter.
Inzake pasvorm vind ik hem iets smaller dan de 6, dus strakker aan de oren.
Bedieningsgemak van scherm en kin stuk zijn in orde. Het zicht is beter. Ik heb zijdelings een Sena 20S gemonteerd, zodat ie wel wat windgeruis geeft, maar merk toch wel dat hij aerodynamischer is.
Ben eergisteren wel ff bij de dealer moeten langsrijden omdat een vijsje van het spoilergedeelte van het kin stuk was losgekomen. Maar ondanks het feit dat ik daar 18.20 u pas aan kwam, even vriendelijk verder geholpen. Helm dus hersteld zonder kosten uiteraard. En nog een leuke babbel gehad ook.

GrTz ;-)
Biker Ivo
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 mar 2009, 18:01
Woonplaats: Tielt-Winge
Locatie: Vlaams Brabant

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Biker Ivo »

Hallo,

Heb nu een maand een System 7 Carbon, voordien een Shoei Multitec (waar ik trouwens over tevreden was).
De ervaring is momenteel niet echt top, past erg aan thv van de oren (met hoofd-en oorpijn als gevolg), windscherm klapt regelmatig dicht, als je het iets open zet trilt het enorm, sluit niet goed aan bij volledig gesloten stand. Kwaliteit en degelijkheid van het scherm is minder dan bij de vorige BMW helm 6 (is trouwens ook andere leverancier, voordien Schuberth en nu AGV).
Heb deze aankocht voor het communicatie systeem van BMW (in combinatie met de Nav 6) maar com zijn nog steeds niet leverbaar .... en de helm (kleinere maat voor mijn vrouw) ook nog niet binnen.
Ben dus nog in blijde verwachting, maar als het nog lang op zich laat wachten wordt het een ander merk helm met een Sena.
Iemand onder jullie andere ervaring of raad ?
Thx
Gr
Ivo.
R1200RT 2008
R1200RT 2013
R1200RT LC 2017
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door JohanDB »

de Schuberth C4 met Sena... subliem 8-)
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door GSTB-Walter »

Ivo, mijn ervaring met de EVO7 is ook dat hij vrij krap is aan de oren. Ik kreeg er echter geen hoofdpijn van.

De helm is hier op de site te koop geplaatst en de Schuberth C4 fluo geel met SC-1 Advanced ligt al klaar voor de volgende rit. Helm via internet aangekocht bij Chromeburner (laagste prijs die te vinden was 544 € maar nu 584 ipv 650€, op voorraad en 2 dagen na bestelling al in huis ) en de SC-1 Advanced bij Louis.de (enkel daar was het systeem uit voorraad leverbaar, overal elders pas eind september leverbaar).

Ben benieuwd....

GrTz ;-)
Patsakkenman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2018, 12:37
Woonplaats: Vlaanderen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Patsakkenman »

GSTB-Walter schreef:Ivo, mijn ervaring met de EVO7 is ook dat hij vrij krap is aan de oren. Ik kreeg er echter geen hoofdpijn van.

De helm is hier op de site te koop geplaatst en de Schuberth C4 fluo geel met SC-1 Advanced ligt al klaar voor de volgende rit. Helm via internet aangekocht bij Chromeburner (laagste prijs die te vinden was 544 € maar nu 584 ipv 650€, op voorraad en 2 dagen na bestelling al in huis ) en de SC-1 Advanced bij Louis.de (enkel daar was het systeem uit voorraad leverbaar, overal elders pas eind september leverbaar).

Ben benieuwd....

GrTz ;-)
Ben je tevreden van de Schuberth? Ik hoor dat de pinlock nu vervangen moet worden (gratis bij dealer) en dat veel mensen niet tevreden zijn over de SC-1. Wat zijn jouw ervaringen?
Ik ga binnenkort eens de C4 en de Neotec II gaan passen, en waarschijnlijk ook de System 7 (vroeger een System 6 gehad en vond dat wel een goede helm, maar kan niet vergelijken).
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door GSTB-Walter »

Ik ben tot zover heel tevreden over de C4. De SC1 advanced werkt perfect, maar het is wel wat zoeken hoe je met Sena 20S moet koppelen. Schuberth en BMW helmen waren altijd perfect voor mij, maar deze EVO7 is één grote teleurstelling. Te smal met pijnlijke oren als gevolg, heb het kin stuk om Jet- helm te maken nog niet kunnen loskrijgen, water lekte binnen via scherm en onderdeel van het kinstuk kwam los tijdens rit in Eifel. De Evo 6 waar ik op mijn werk mee rond rijd, zit wel goed. Maar dat is dan ook een Schuberth product en geen AGV zoals de EVO7. De EVO7 staat te koop. Heb ook een Shoei Neotec gehad, maar die was na al een klein half jaartje gedragen te hebben, te groot geworden.... Dat zorgde ook weer voor vervelende situaties...
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door ludo V E »

ik ben van plan om een nieuwe helm te kopen , mijn voorkeur gaat naar de BMW HELM systeem 7 , graag jullie meningen hierover . hetgeen ik heb kunnen vinden over de helm daar geraak ik niet uit , er zijn negatieve en positieve meningen over , maar ik weet ook dat sommigen overdrijven en van iets klein iets groots maken betreft problemen . met mijn vorige BMW helmen ( SYST. 4 -5 -6 ) nooit problemen gehad .
ik heb ook al gedacht aan de SCHUBERT C4 ( 584 € RAD ) of de SHOEI neotec II ( 599 € RAD - LOUIS ) , deze zijn zowat gelijk aan de BMW helm maar de BMW SYST 7 is goedkoper .
de laagste prijs die ik heb kunnen vinden is bij SIMAKO BDM voor de BMW syst 7 ( 488,75 € )
groeten Ludo
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Patsakkenman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2018, 12:37
Woonplaats: Vlaanderen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Patsakkenman »

ludo V E schreef:ik ben van plan om een nieuwe helm te kopen , mijn voorkeur gaat naar de BMW HELM systeem 7 , graag jullie meningen hierover . hetgeen ik heb kunnen vinden over de helm daar geraak ik niet uit , er zijn negatieve en positieve meningen over , maar ik weet ook dat sommigen overdrijven en van iets klein iets groots maken betreft problemen . met mijn vorige BMW helmen ( SYST. 4 -5 -6 ) nooit problemen gehad .
ik heb ook al gedacht aan de SCHUBERT C4 ( 584 € RAD ) of de SHOEI neotec II ( 599 € RAD - LOUIS ) , deze zijn zowat gelijk aan de BMW helm maar de BMW SYST 7 is goedkoper .
de laagste prijs die ik heb kunnen vinden is bij SIMAKO BDM voor de BMW syst 7 ( 488,75 € )
groeten Ludo
Heb jij (of iemand anders) ervaring met SIMAKO BDM?
Wat als er iets scheelt aan de helm, kan je dan ook gewoon bij een andere BMW garage terecht?
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door ZWIEP 01 »

ik zou in elk geval niet twijfelen, schubert komt hier niet meer binnen, wat een rommelhelm is me dat, blijkbaar is de system 6 in hetzelfde bedje ziek en waait het scherm ook dicht.
shoei neotech is kwalitatief toch een pak beter.
zowel de 1 als de 2
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door JoB »

C3 pro heeft al vele kilometers en ben ook aan het rondkijken. Shortlist was een system 7, e1 of neotec 2. System 7 is te krap in L en maat groter voelt te los. E1 nog niet opgehad, maar is gebaseerd op C3 pro. Neotec 2 pastte als gegoten, zelfs in M. Recent redelijk wat issues gelezen met E1 (en C4).
Voor wie interesse heeft in de Neotec 2, die staat bij moto outlet in haasrode aan 549.
Ga daar binnenkort nog eens passen.
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Bob »

Erg tevreden van de System 7 Carbon. Het enige waar je rekening mee moet houden: zéker passen. De maten van de 7 komen niet overeen met die van de vorige reeksen, dus je mag er niet d'office van uitgaan dat je dezelfde maat moet kopen als bij je vorige helm. Zeer vaak is een maat groter aangewezen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door ludo V E »

Heb jij (of iemand anders) ervaring met SIMAKO BDM?
Wat als er iets scheelt aan de helm, kan je dan ook gewoon bij een andere BMW garage terecht?

Volgens hun gegevens :
gratis verzending ( NEDERLAND )
gratis retourneren
officiële BMW dealer

als er problemen mee zijn ik er ook mee naar aan andere dealer mee kan gaan dat weet ik niet , zal denk ik afhangen
van de goed wil van de dealer zelf .
maar ik heb voor mij zelf uitgemaakt dat het een BMW systeem 7 helm zal worden .
mvg Ludo
Laatst gewijzigd door ludo V E op 16 mar 2018, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Patsakkenman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2018, 12:37
Woonplaats: Vlaanderen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door Patsakkenman »

vandaag mijn helm ontvangen van simako
snelle levering
nuja, het is pas als er problemen zijn dat je leert of het een goeie winkel is :)
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door ludo V E »

mijn BMW helm SYSTEEM 7 is besteld bij SIMAKO .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
RS-Walter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2018, 18:59
Woonplaats: Kalmthout

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door RS-Walter »

ff update inzake de Schuberth C4.
Inmiddels is het vizier in garantie vervangen omdat de pinlock (in eerste versies niet van het merk Pinlock zelf) kleine krasjes naliet aan de binnenzijde van het vizier, en het ook niet goed aanpaste, met aandampen als gevolg. Zonder enig probleem kosteloos vervangen en het probleem met de eerste versies is gekend en wordt dus in garantie opgelost.

Klepje om verluchting in het kinstuk open en dicht te zetten rammelt nog als eens, wat vervelend is. Zou zeker niet mogen bij zo'n dure helm.

Inzake het SC1Advanced systeem.
Zonder problemen kunnen koppelen met 2 anderen in een groepsgesprek met hun 20S.
Is geen enkele maal uitgevallen doordat accu leeg was. Zelfs niet na een rit van 14 uur.
Wel bleek bij hogere snelheden meermaals dat ik niet meer verstaanbaar was (vervorming stem), bij gewone snelheden nooit enig probleem. Mogelijk dat dit bij andere instelling opgelost is. Moet ik nog eens navragen.


GrTz ;-)
R1100RS, R1150RT, R1200GSA, K1200S, K1300S, R1200GS LC, R1200RT LC, R1200GSA LC, R1200RS LC, nu: R1250GSA LC.
antonio
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 jun 2012, 17:15
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW System 7 Carbon

Bericht door antonio »

Bij eventueele aankoop moet ge van Peter D'Haese een half uurtje de helm op je hoofd houden voor je hem koopt in de winkel ,zonder koopverplichting.
Vergeet de Peter's Biker Bar niet de eerste donderdag van de maand.
Plaats reactie