GSTB-Walter1 schreef:ff update inzake de Schuberth C4.
Inmiddels is het vizier in garantie vervangen omdat de pinlock (in eerste versies niet van het merk Pinlock zelf) kleine krasjes naliet aan de binnenzijde van het vizier, en het ook niet goed aanpaste, met aandampen als gevolg. Zonder enig probleem kosteloos vervangen en het probleem met de eerste versies is gekend en wordt dus in garantie opgelost.
Klepje om verluchting in het kinstuk open en dicht te zetten rammelt nog als eens, wat vervelend is. Zou zeker niet mogen bij zo'n dure helm.
Inzake het SC1Advanced systeem.
Zonder problemen kunnen koppelen met 2 anderen in een groepsgesprek met hun 20S.
Is geen enkele maal uitgevallen doordat accu leeg was. Zelfs niet na een rit van 14 uur.
Wel bleek bij hogere snelheden meermaals dat ik niet meer verstaanbaar was (vervorming stem), bij gewone snelheden nooit enig probleem. Mogelijk dat dit bij andere instelling opgelost is. Moet ik nog eens navragen.
GrTz
Heel grappig, maar EXACT dezelfde ervaring met de C4, 2x terug gemoeten voor pinlock & dan krassen op mijn scherm...
en nu dit weekend plots het klepje dat eraf valt...
spijtig wel voor een helm van 550€... alweer bijgeleerd, koop nooit eerste versie van nieuwe helm, teveel kinderziektes...
Wel zeer tevreden van service RAD, telkens zonder problemen opgelost, wouden zelf helm terugnemen, alleen spijtig dat Schuberth mij zo goed zit...
Ik ga volgende maand mijn nieuwe GS in HP-kleuren mogen gaan afhalen. Ik kijk zeer graag uit naar een systeemhelm waarbij de System 7 in de HP-livery in mijn vizier komt. Echter is deze Arai ook wel https://www.youtube.com/watch?v=tfDKxxetENw" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou bijzonder graag een systeemhelm willen en ben dus bang om op termijn toch spijt te hebben van een fullface. Anderzijds, die Enduro-look van de Arai en bovendien mooiere kleurstelling staat me enorm aan.
Ideaal zou een enduro-look zijn, in de tricolor die bovendien open kan. Of bestaat die?
Ik heb deze al even op mijn hoofd
gebruik hem dagelijks
ik moet toegeven in het begin spande hij een beetje, nu zit hij als gegoten.
Dit is mijn tweede.
bij mij eerste raakte mijn scherm de helm bij openen met als gevolg krassen, werd zonder discutie vervangen door een nieuwe.
ook het communicatiesysteem werkt super.
Ik zou terug dezelfde kopen.
De Arai ken ik niet, maar de System 7 Carbon kan ik zeker aanraden. Zelfde ervaring als janeman hiervoor: ik heb hem een maatje groter moeten kopen dan mijn vorige helmen en dan nog zat hij goed vast (blijkbaar een gekend fenomeen bij de System 7), maar na verloop van (korte) tijd zit hij alsof hij op maat gemaakt is. Mijn beste helm in 35 jaar.
Een maand of drie na aankoop verscheen er een haarfijne barst over een groot deel van de buitenste helmschaal. Ik was er nochtans zeker van dat ik de helm nergens tegen gestoten, of laten vallen had. Erika en Ludwig van Ludwig Motors hebben er zonder morren direct een nieuwe besteld in garantie.
Beste mensen , ik wil volgende week een nieuwe BMW system 7 aankopen maar twijfel na het lezen van de reacties/ervaring , soms goed , soms slecht .
Welke helm zouden jullie aanraden voor een tourmoto , geen rekening houdend met aankoopprijs .
Groetjes Gustaaf K1100LT
tir schreef:Beste mensen , ik wil volgende week een nieuwe BMW system 7 aankopen maar twijfel na het lezen van de reacties/ervaring , soms goed , soms slecht .
Welke helm zouden jullie aanraden voor een tourmoto , geen rekening houdend met aankoopprijs .
Groetjes Gustaaf K1100LT
Shoei Neotec 2, ga die eens passen, ben ook van mijne Bmw Evo 2 over gegaan, ook al om het ingebouwde Sena (dacht SRL2) systeem.
st1100 schreef:Om de ingebouwde bluetooth moet je het niet doen of laten. Want de cardo slim past op vele helmen naadloos aan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
NOPE
Had de S20 evo op de neotec 2, jaaaaa dat past maar door de ronding onderaan en dat je de S20 zeer ver naar achter moet plaatsen (laten plaatsen door Alex Starcom, en die weet hoe het moet) door het uitsteken van het inbouw afdek plaatje.
Kwam deze na verloop van tijd (paar maand) terug los, vandaar dat ik het niet nagelaten heb, om voor de SLR te kiezen.
En ik denk dat de cardo (opbouw) net het zelfde probleem gaat geven, let wel tis de Neotec 2
De Neotec 2 zal inderdaad moeilijk zijn (afgaande op foto's , heb de helm nog niet in het becht gezien) met die 'spoiler'-rand onderaan.
Dat beperkt wel de mogelijkheden. Want motormaten hebben vooral cardo en sena heeft problemen om te koppelen met de tomtom 550. Dus dan maar geen neotec 2 voor mij dan...
Dag de helm is lichter en hij kan dienst doen als jet helm maar ik vind voor mij spijtig dat hij niet in een topcas past van een K1600 GT-GTL en niet in de koffers van een K1600 b past en dit voor een BMW helm
Francis6 schreef:Dag de helm is lichter en hij kan dienst doen als jet helm maar ik vind voor mij spijtig dat hij niet in een topcas past van een K1600 GT-GTL en niet in de koffers van een K1600 b past en dit voor een BMW helm
Bizar, want in de topkoffer van de S1000XR passen twee Carbon 7-helmen. Wel het grote exemplaar topkoffer, zoals bijvoorbeeld ook op de R1200RS staat. Ik zou denken dat de topkoffer van een K1600GT minstens even groot is?