Motoralarmen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Motoralarmen

Bericht door luc gs »

Zopas Motoren&Toerisme gelezen.Ongelooflijk hoeveel collega-motorrijders het slachtoffer zijn van motordiefstal :oops:
Daarom mijn vraag naar een degelijk motoralarm :!:
Sloten en kettingen zijn momenteel niet meer afdoend,tenzij een ketting rond een boom of paal,maar die zijn niet altijd aanwezig.
Groetjes
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

De vraag is maar of alarmen afdoend zijn als onverlaten zo nodig je moto willen stelen.
Wie kijkt er nog op of reageert wanneer er een alarm afgaat? Niemand!!

Als ik geen boom of paal vind, verbind ik steeds mijn voor- en achterwiel met elkaar dmv een kabel, dan moeten ze al met een paar zijn om heel de machine op te pakken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Zouden ze in Motoren & Toerisme eens niet een artikel kunnen wijden aan alle op de markt zijnde systemen met hun bevindingen/testen. Ik heb eens van een zekere slotenmaker gehoord dat hij enkele jaren geleden voor MT alle op de Belgische markt zijnde sloten moest testen, en bijna elk slot ging binnen de minuut open. Maar hoe zit het met de elektronische alarmen enof GPS trackingsystemen, zijn die al eens getest op hun degelijkheid? :?: ? :?: ? :?: ? :?: ?
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Re: Motoralarmen

Bericht door Frank E »

luc gs schreef:Zopas Motoren&Toerisme gelezen.Ongelooflijk hoeveel collega-motorrijders het slachtoffer zijn van motordiefstal :oops:
Daarom mijn vraag naar een degelijk motoralarm :!:
Sloten en kettingen zijn momenteel niet meer afdoend,tenzij een ketting rond een boom of paal,maar die zijn niet altijd aanwezig.
Groetjes
Ik ben redelijk tevreden van mijn BMW motoralarm dat ik liet monteren na de aankoop van m'n R. Maar zoals Frank K al zei, het doet meestal niks af :cry:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

'k Heb het ooit al 'ns gepost, maar alla: ik heb én alarm, én Xena-schijfremslot (mét geluid) én ketting met kryptoniteslot. Als ze willen, stelen ze hem nog, maar het is een kwestie van het zo moeilijk mogelijk te maken. (Dat geldt trouwens ook voor je woning.)
Dan stelen ze liever de motor naast de mijne, zonder alarm en sloten. En indien toch die van mij: duurt het langer, wat de kans op betrappen (en een stevig pak rammel) aanzienlijk verhoogt.
Verder niet te veel aan denken, of je komt niet meer buiten met dat ding, en dat kan de bedoeling toch niet zijn?
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

M'n schoonbroer dacht eraan om een ketting te kopen waarmee je het voorwiel kunt verbinden met de middenbok (lengt moet dan wel JUIST zijn). Dan kan je de motor niet meer van z'n middenbok afduwen.
:?: Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Ik heb het BMW Motoralalarm op m'n R staan, het is tot nu toe éénmaal afgegaan en toen ik naar buiten kwam, zag ik in de verte een paar gasten weglopen ... Dat alarm is héél luid en doet pijn aan de oren, zelfs in de buitenlucht. 's Avonds staat mijn motor altijd in de garage, met alarm en stuurslot aan (motor aangeschakeld op de druppellader), met mijn huisalarm ook geactiveerd.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Bericht door Wulf »

Kan mij iemand vertellen hoeveel een BMW alarm kost voor een R1150RT
muskovin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2004, 09:39
Locatie: Mariakerke bij Gent

Bericht door muskovin »

Ben toch blij dat ik een alarm genomen heb voor mijne r1200gs.
Als je dicht genoeg bij huis / werk / cafe parkeert hoor je toch als er iemand
iets probeert.
Had ik dit gehad op mijn oude R100RT dan was hij waarschijnlijk niet gestolen voor mijn deur.

Heb het alarm zo geprogrammeert dat het automatisch aanslaat als het contact 30 seconden uitstaat, zo kan ik het alarm ook nooit vergeten aanzetten.
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik blijf er bij dat het natuurlijk een middel is om ergens je geweten wat gerust te stellen. Uiteraard hoor je mij niet zeggen dat een alarmsysteem niet werkt, maar de vraag is, als jij het niet hoort, gaat er iemand anders kijken ? :?

Ik denk maar zo dat als ze hem toch willen hebben, ze hem gewoon inladen in een bestelwagen of vrachtwagen... :shock:

Gewoon laten staan zonder een slot, neen dat nu ook weer niet... maar een goed beschermd slot is volgens mij een manier om hen te ontmoedigen, hoe meer tijd ze er in moeten steken, hoe minder gemotiveerd...

Maar, uiteraard, iedereen zijn mening :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie