125 CC

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

125 CC

Bericht door jovdt »

Iemand ervaringen met een 125CC motor? De volgende zaken zijn belangrijk ABS,grote wielen ,...
Weinig keuze bij het zoeken alleen KTM en Yamaha blijven in de running. Ik ken alleen maar BMW en weet dus weinig over de degelijkheid van deze merken (motoren);
Iemand wel ervaringen,goede raad?
Bedankt voor de input;
Jo
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: 125 CC

Bericht door noek »

Honda SH 125 I. Grote wielen, groter dan normale scooter. Stuurt beter en is veiliger. ABS.
Perfekte 125 motor voor woon werk stads verkeer met alle technische snufjes. Perfekte combinatie wendbaar bagageruimte lichtgewicht.

Afbeelding
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

Bedankt;had deze ook in gedachten maar de jeugd van tegenwoordig....liefst iets dat wat op een motor lijkt. Zal nog ne keer proberen te overtuigen.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: 125 CC

Bericht door Man in Black »

Hier rijdt de jongste op een CBF125 rond, wel geen ABS.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 125 CC

Bericht door stefke2 »

jovdt schreef: Zal nog ne keer proberen te overtuigen.
Doe geen moeite... :roll: en ga voor een "echte" motor, tank tussen de knieën. Vermoedelijk moet die jeugd ook nog rijles volgen en dat zal hoogstwaarschijnlijk op zo'n KTM gebeuren. En wie nu ervaring kan opbouwen met zo'n geschakelde moto heeft later ook minder moeite om over te stappen naar een "groot" rijbewijs. Aan de degelijkheid van KTM en zeker Yamaha zou ik niet echt twijfelen... 8-) En die KTM 125? Die stuurt geweldig strak en licht heeft superieure vering en echt goeie perfect doseerbare remmen.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

Bedankt Stefke hier heb ik iets aan....Dealers....goede of mindere? Heb al gezien dat in de buurt niks is ; (geraardsbergen)
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: 125 CC

Bericht door Sven 12RT »

Mijn madam rijdt met een SH, wel een 300.
Wegens allerhande redenen, de voornaamste omdat ze te klein is om zomaar op iets straffer te kunnen rijden.
Dat ding rijdt meer dan behoorlijk, tot verbazing op de septemberreizen :-)
Maar cool ziet het er idd niet echt uit :wink:
R1200RT, again :-)


Afbeelding
vdv
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 sep 2013, 16:03
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: 125 CC

Bericht door vdv »

Honda CBR125 lijkt volgens mij het meest op een 'echte'. Maar geen idee of die ABS heeft
GS550 Katana > VF750FD > VFR750 > 10 jaar niks, nul, nada > K1200GT
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 125 CC

Bericht door vacaro »

Yamaha WR125X als je niet te korte beentjes hebt, 11kw of 15pk, Is supermotard! 17inch wielen en crosframe!

Afbeelding

Ik heb daar zelf 6maanden mee gereden en daarna mijn zoon 2jaar, zalige moto voor ne 125cc.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: 125 CC

Bericht door Den Woesten »

vacaro schreef:Yamaha WR125X als je niet te korte beentjes hebt, 11kw of 15pk, Is supermotard! 17inch wielen en crosframe!
Ik heb daar zelf 6maanden mee gereden en daarna mijn zoon 2jaar, zalige moto voor ne 125cc.
't Ziet er prachtig uit en maakt zeker minder lawaai dan de daxen van mijn buurjongen .

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

Bedankt voor het meedenken. Zal toch de KTM worden . Heeft de beste prijs kwaliteit met daarenboven ABS. Vermits er een nieuw model uitkomt komt de 2016 voor een 3200 euro over de toonbanken met WP veren brembo remmen enz. Gaan maandag ne keer kijken en waarschijnlijk de knoop doorhakken.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: 125 CC

Bericht door Jo De Paepe »

snap niet goed waarom daar ABS moet opzitten.
Als het voor een beginner is denk ik dat dit eerder een nadeel is dan een voordeel.
Zo gaan ze nooit correct kunnen remmen tot tegen de grens.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 125 CC

Bericht door stefke2 »

Jo De Paepe schreef:snap niet goed waarom daar ABS moet opzitten.
Zo gaan ze nooit correct kunnen remmen tot tegen de grens.
Omdat ABS zoveel veiliger is. En achteraf ook een meerwaarde is voor de verdere verkoop.
En dat nooit correct kunnen remmen is helemaal niet juist. Je kan met ABS juist wel perfect leren remmen tot de grens. Als je zonder ABS over de grens gaat lig je tegen de grond met alle gevolgen van dien. Mét ABS kan je evengoed tot tegen de grens leren remmen en als je er over zit schiet het ABS in werking zonder verdere nare gevolgen. En weet je perfect dat je toch over de grens zat. Ik weet dat redelijk goed omdat ik deze oefeningetjes dagelijks aanleer. En sinds 2004 de eerste lesmoto's met ABS in dienst werden genomen is het aantal incidenten bij remproeven herleidt tot ongeveer nul... :-)

En om even on-topic terug te komen zou ik een KTM Duke 125 mét ABS aanbevelen. Die kunnen trouwens uitgerust worden met de KTM-optionele rijschoolvalbeugels. Niet de mooiste, zeker die rond het stuur niet, maar wel zeer efficient. Er is nagenoeg niets dat beschadigd geraakt bij omvallen. De originele uitlaat zit onder het blok, dus geen beschadiging en de tankdelen en voethendels blijven ook buiten schot. Dat schakelpedaaltje en rempedaaltje (uit een soort zamak...) breken trouwens als speculoos zonder die beschermbeugels. Geen idee of die Yamaha ook kan uitgerust worden met valbeugels.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: 125 CC

Bericht door Jo De Paepe »

Persoonlijk vind ik al die rij hulpmiddelen zoals ABS , TCS en voor wagens bvb lane assist , emergency brake assist etc een vals veiligheidsgevoel opwekken .
Zoiets van er kan toch niet veel misgaan ,het systeem zal wel mijn blunder oplossen :-(
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 125 CC

Bericht door stefke2 »

Jo De Paepe schreef:Zoiets van er kan toch niet veel misgaan ,het systeem zal wel mijn blunder oplossen :-(
Tja, maar dan ben je wel met een volledig verkeerde ingesteldheid aan't rijden... :roll: Dat ABS-systeem is dan wel een zeer interessant hulpmiddel want bij een seconde onoplettendheid wil dat remmen wel eens in paniekvorm gebeuren, dus weinig gecontroleerd en met geblokkeerde wielen. De rest laat zich raden. In paniek de bocht uit accelereren zie ik nog niet zo direct gebeuren. Maar bon ABS of nonABS, daar is al genoeg over geleuterd. Toeval wil dat ik eergisteren nog zo'n remtesten kunnen uitvoeren heb bij JESCO, mét en zonder ABS. Redelijk interessant, zeker op 'n tweewieler. 8-)
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: 125 CC

Bericht door Den Dirk »

ik dacht dat ABS verplicht geworden is , ook voor 125 cc? of ben ik mis?.... :?:
I like my bike!!
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: 125 CC

Bericht door Droozy »

Awel, da dacht ik nu ook se.
R100RS/R100R Mystic
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: 125 CC

Bericht door wilsoneke »

Een honda CB 125 twin, rijd en ronkt als een echte motor,gaan ook niet stuk.
http://m.speurders.nl/overzicht/motoren ... 08946.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

Droozy schreef:Awel, da dacht ik nu ook se.
Bij Honda hun CB 125 staat er niets van ABS....Ik twijfel sterk aan de verplichting.....
Straks de knoop gaan doorhakken zie!
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: 125 CC

Bericht door YOwan »

jovdt schreef:ABS....Ik twijfel sterk aan de verplichting.....
nochtans : http://www.mag.be/werkgroepen/verkeersv ... wat-daarna" onclick="window.open(this.href);return false;
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: 125 CC

Bericht door Den Dirk »

scooters zijn wel erg handig in de file behalve als : ...

http://www.clint.be/actua/nadat-je-dit- ... iles-video" onclick="window.open(this.href);return false;
I like my bike!!
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

YOwan schreef:
jovdt schreef:ABS....Ik twijfel sterk aan de verplichting.....
nochtans : http://www.mag.be/werkgroepen/verkeersv ... wat-daarna" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens de KTM verkoper inderdaad verplicht vanaf 2016....theorie en praktijk hé....
Gekocht met alle toeters en bellen en nu wachten op de papierwinkel.....en dan kan hij rijden. :wink:
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

Afbeelding Afbeelding Zaterdag motor gaan afhalen bij Motorcare (fijne mensen) Had geen zin om de aanhangwagen mee te nemen en dus een ritje gemaakt van een 120km op een 125 CC... Was wel even wennen geen bescherming en een temperatuur van om en bij de 0 graden.... Maar goed dat ding reed vrij goed, wel keiharde vering...en een mindere zitpositie maar voor de rest een prima ding; Was dus volop in rodage waardoor de toeren niet te hoog mochten.... Bergop viel tegen maar voor de rest ging het wel vlot. Prima afwerking met Brembo's WP suspension enz... een goede elektrische fiets kost verdomme meer dan dit!!!! Zoon tevreden en ik dus ook; Gisteren nog een uurtje instructie gegeven waarna hij al met de motor vlot op een parking rondreed . Binnen een paar weken als alles wat vlotter gaat een cursus laten volgen voor beginners zodat ik mij niets moet verwijten als het ne keer misloopt! (Johan zal ne keer kijken naar de site.....) Bij deze nog wat foto's van een cursus .... heb deze gebruikt om hem uit teleggen dat ook ik na zoveel jaren motorrijden ook elk jaar opnieuw ga bijleren ....anders leer je af en ga je achteruit zeker wat motorrijden betreft. Afbeelding
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: 125 CC

Bericht door JohanDB »

mooie foto's :mrgreen: :wink:

Het toeval wil dat ik vandaag een prachtige 2de hands KTM Duke 125 abs op de kop getikt heb om de zoon volgend jaar al wat mee te laten "spelen" op het oefenterrein :grin:
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: 125 CC

Bericht door jovdt »

JohanDB schreef:mooie foto's :mrgreen: :wink:

Het toeval wil dat ik vandaag een prachtige 2de hands KTM Duke 125 abs op de kop getikt heb om de zoon volgend jaar al wat mee te laten "spelen" op het oefenterrein :grin:
geen toeval Johan...deze fietsen zijn van een buitengewone kwaliteit....voorzien voor een meer krachtige motor. Super remmen dito vering ...Nieuwprijs was 3250 euro omdat er een nieuw model aankwam . Deze prijs was te mooi zeker als je ziet wat er nog gevraagd wordt voor een tweedehands.

Succes ermee!
Plaats reactie