prijs kleppen shims

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

prijs kleppen shims

Bericht door Pol »

Yo allemaal,
Heb de kleppen moeten regelen en na wat rekenwerk de shims besteld .
Tien € stuk btw in. Made in Japan ! Met ne digitale micrometer nagemeten en idd. op 1/00 mm juist.
Betreft geen bmw motor.
En de prijs/stuk bij BMW ? Iemand ?
Alvast bedankt.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: prijs kleppen shims

Bericht door Danny »

Hangt af van t model, een k1100/1200 heeft er totaal andere dan bv een DOHC boxer... doe kosten enkele euro en zijn wel lekker juist :grin:
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: prijs kleppen shims

Bericht door Pol »

Danny schreef:Hangt af van t model, een k1100/1200 heeft er totaal andere dan bv een DOHC boxer... doe kosten enkele euro en zijn wel lekker juist :grin:
De halve maantjes kosten 6 ,70 € btw in bij bmw. Ongeveer evenveel "metaalmaterie" als degene waarvoor ik 10 € betaalde. tja, Japanse makelij en stransport zekers :roll:
Wat dan ook , kzou ni graag aan een zes-cylinder met zijn 24 kleppen beginnen. :lol:
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: prijs kleppen shims

Bericht door Danny »

Tja de 6 cilinder ken ik nie maar bij de oude K's waren t shims en die waren betaalbaar.

Bij de 1200 doken ineens hoedjes op en moesten de nokkenassen eraf om uit te wisselen.
Als ge geen reserve had dan was dat een duur grapje.

Voor de dohc heb ik een doosje en dat kost wel wat met 30 tal halve ijzeren bollekes erin
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: prijs kleppen shims

Bericht door Pol »

Danny schreef:Tja de 6 cilinder ken ik nie maar bij de oude K's waren t shims en die waren betaalbaar.

Bij de 1200 doken ineens hoedjes op en moesten de nokkenassen eraf om uit te wisselen.
Als ge geen reserve had dan was dat een duur grapje.

Voor de dohc heb ik een doosje en dat kost wel wat met 30 tal halve ijzeren bollekes erin
Ja ,just. 6,70€ voor één half ijzeren bolleke. :lol:
In mijn geval heeft het geen zin om een voorraad shims (te vergelijken met een mini aspirientje van Bayer) aan te leggen.'t Is pas na uitmeten klep per klep dat ik de shims besteld heb.
Die bestaan in trappen van 0.025 mm dikte. Ik heb er vier moeten bestellen en vier bestaande zijn verhuisd naar een andere klep.
Eigenlijk best te begrijpen dat het een smak geld kost bij de dealer om de kleppen te stellen op meercylindermotoren in lijn.(type 6 cylinder bij BMW)
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: prijs kleppen shims

Bericht door Danny »

Sommige motards onderschatten de tijd dat je stopt in een goed uitgevoerd onderhoud.
Bij de nieuwe LC moeten ook de nokkenassen eraf voor een eventuele bijstelling.

Neem daar nog eens bij dat veel motards nen hoop tsjoek monteren die je mag afbreken en fatsoenlijk weer opbouwen + evt afregelen.
Geen wonder dat ondergoudsfacturen dan eg kunnen verschillen.
Plaats reactie