R60/5

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gitan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004, 16:29
Locatie: Roeselare, West Vlaanderen

R60/5

Bericht door gitan »

Hallo boxer-vrienden,
ik bezit een R60/5 met gelijkvormigheidsattest maar zonder een inschrijvingsbewijs van vorige eigenaar...

Hoe moeilijk word het om deze motor om Belgische wegen te laten bollen?

De motor komt niet uit het buitenland en bezit dus enkel een Belgisch gelijkvormigheidsattest.

-Invoerder aanschrijven in Bornem?
-Naar douane gaan in hem laten invoeren?

alvast bedankt
Luc
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Je kan informeren bij politie wie vorige eigenaar was.
je hebt het chassisnr wel nodig.
Ook uw verzekeringskantoor kan hem laten inschrijven.
Dit gebeurt via roze formulier. hij zal u daar wel meer uitleg over geven.
Of je geeft het aan als verloren bij orde diensten.
dan krijg je een bewijs van verlies en is het probleem ook van de baan.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

inschrijven oltimer

Bericht door Josram »

Gitan,
Ik heb onlangs mijn R60/5 1970, ingevoerd vanuit nederland (27€). Eerst ben ik met de uitvoerdocumenten + origineel verkoopfactuur naar de douane geweest. Vervolgens heb ik het formulier "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" gekregen (van douane) +vingnet 0.3cent. Daarna naar verzekering geweest om oldtimer verzekering aan te vragen + fiscale zegels van 32€. Met dit rose formulier naar D.I.V. Kontich geweest om hem in te schrijven als oldtimer. Het is best om daar zelf naar toe te gaan omdat het papier (oldtimer) dient ingevuld te worden
Ik denk dat er tussen deze situaties wel een verschil bestaat omdat ik een inschrijvingsbewijs van Nederland had (geen gelijkvormigheidsattest), en jij enkel een gelijkvormigheids attest, en hopelijk een aankoopfactuur?
Een telefoontje naar de douane zal misschien ook verheldering bieden. Ministerie van financien 03/229.23.05 Kattendijkdok-Oostkaai 22 2000 Antwerpen (1é verdieping)
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Jos
R60/5
Plaats reactie