Noordkaap 2017

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Noordkaap 2017

Bericht door p@rick »

Enkele maanden geleden heb ik van vrouwtjelief groen licht gekregen om in 2017 mijn natte motodroom te realiseren. Sinds dat moment staat dus de Noordkaap helemaal bovenaan het voor de rest lege reislijstje van volgend jaar te schitteren.
Na wat wikken en wegen viel de beslissing om de zestiendaagse Noordkaapreis van Horizon Motorreizen te boeken en te rijden. Natuurlijk zal het allemaal wat avontuurlijker en tegelijk ook wel wat goedkoper zal zijn als alles volledig in eigen beheer gebeurt, maar ik ben zo stilaan op ’n leeftijd gekomen waarop ik ’n normaal bed, ’n stevig ontbijt, een deugddoend avondmaal… ook best kan waarderen en daarvoor gerust het geld wil gebruiken dat ik anders misschien aan een tentje, een goeie slaapzak, een matrasje en nog wat ander kampeergerief zou uitgeven (wat tenslotte een hoop ballast is die je heel de reis moet meesleuren). Nee, voor die éne keer dat ik zo’n reis maak mag het ook nààst de moto een beetje comfortabel zijn. Voor deze reis wou ik ook liefst zo weinig mogelijk bekommernissen onderweg, zodat we optimaal kunnen genieten van al het moois dat Noorwegen te bieden heeft. Horizon Motorreizen heeft een uitstekende reputatie, en biedt een reis aan die over de ganse lijn aan mijn verwachtingen beantwoordt binnen de voor mij aanvaardbare tijdsspanne. Ik ben er dus redelijk zeker dat ik daarmee een goeie keuze gemaakt zal hebben.
Het is natuurlijk prettiger om zo’n reis met twee of drie reisgenoten te maken. Die had ik oorspronkelijk ook, maar jammer genoeg hebben ze alledrie al moeten passen, elk voor hun eigen aanvaardbare reden. Vandaar dat ik nu dus op zoek ben naar reisgenoten die samen met mij deze reis willen maken. Een paar vrienden, een koppel, het speelt allemaal weinig rol, zolang het onderling maar een beetje klikt én zolang ieder maar even gemotiveerd is en blijft om mee te rijden. Voorts zou ik willen reizen volgens het principe “overdag samen, ’s nachts alleen”. Uit ervaring weet ik immers dat het niet zo vanzelfsprekend is om zelfs nog maar voor twee nachten een kamer of worst case scenario het bed te moeten delen met iemand die je niet of amper kent, sindsdien zijn eenpersoonskamers voor mijzelf de standaard geworden (vanzelfsprekend hebben mijn reisgenoten wél de keuze of ze al dan niet een kamer willen delen).
Ik zou bij voorkeur willen vertrekken op 17 juni. Dan kunnen we op ’n zaterdag naar Kiel (D) kunnen rijden, en daarna op ’n zondag vanuit Kiel terug naar huis, dat rijdt al heel wat rustiger dan tijdens de week. Eventueel is vertrek op zaterdag 24 juni ook mogelijk, maar als we op 17 juni zouden vertrekken gaan we we ginderachter vermoedelijk nog wat minder mobilhomes, caravans en touringcars tegenkomen dan een week later, en dat maakt voor ons het rijden dan toch weer nét iets aangenamer.
Ikzelf moet op 9 of uiterlijk 10 juli terug thuis zijn, dus een latere vertrekdatum dan 24 juni is voor mij niet mogelijk. Bij vertrek op 17 juni zouden we op 2 juli terug thuis zijn, bij vertrek op 24 juni zou dat 9 juli zijn. De totaalafstand die we van/tot Göteborg op de moto afleggen bedraagt afgerond zo’n 5500 km, verdeeld over 14 dagen. Een beetje getraind achterwerk en ’n moto die hiervoor geschikt is zijn dus geen overbodige luxe.
Indien we in totaal (maar) op twee moto’s zouden uitkomen bestaat de mogelijkheid om met mijn auto (en dan twee moto’s op de aanhangwagen) vanuit België naar Kiel (D) te rijden, dan hoeven we die 1600 saaie snelwegkilometers niet te ondergaan. (Horizon heeft in Kiel blijkbaar een eigen parkeerterrein waar auto en aanhangwagen veilig kunnen blijven staan tijdens de reis).
Dus ja, wie zin heeft om dit avontuur samen met mij te beleven : stuur me gerust een berichtje, en dan zien we wel waar we uitkomen…

Meer info over de aangeboden reis kan je hier lezen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Noordkaap 2017

Bericht door Koppel!! »

Noordkaap, in 16 dagen? Via de autosnelweg ofzo?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Noordkaap 2017

Bericht door p@rick »

Koppel!! schreef:Noordkaap, in 16 dagen? Via de autosnelweg ofzo?

Grtz, Philip!
Denk dat dat al bij al nogal meevalt hoor... Ik heb al verschillende reviews gelezen over de Noordkaapreizen van Horizon en ik heb daar toch nog niemand over horen klagen, integendeel zou ik durven zeggen.
Het is natuurlijk wat je er zelf van verwacht. Als je echt ginder het avontuur wil opzoeken, onderweg regelmatig een extra dosis cultuur wil opsnuiven of misschien gewoon 's morgens al eens in je tent wil blijven liggen omdat je geen zin zou hebben om op de moto te stappen, dan heb je inderdaad aan veertien dagen lang niet genoeg, maar niet iedereen heeft die luxe om er dubbel zoveel dagen aan te kunnen spenderen.
En draai of keer het zoals je wil : voor de meesten heeft het achterblijvende thuisfront hierin toch ook wel iets te ruttemetutten. Dat was in ieder geval bij mij toch zo, en uiteindelijk ben ik al heel blij dat ik van mijn madam in totaal 16 dagen weg mag. Dat ik dan binnen die periode misschien niet alles van Noorwegen te zien kreeg wat jij op één of twee weken meer wél te zien kreeg, neem ik er graag bij.
Ach, ieder diertje z'n pleziertje zeker ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Noordkaap 2017

Bericht door JohanH »

Koppel!! schreef:Noordkaap, in 16 dagen? Via de autosnelweg ofzo?
Grtz, Philip!
Alles is relatief hé...
Wij zijn met ons twee (elk zijn moto) vorige zomer voor 40 dagen naar Noorwegen getrokken.
Alles zelf gepland en geboekt en op een paar tegenvallende overnachtingen na de reis van ons leven geweest.
Nu je kan perfect een super trip naar de Noordkaap en terug doen op 20 dagen zonder elke dag kilometers te moeten vreten.
Je bent in één van de mooiste landen van Europa qua natuur, je moet echt wel kunnen rondkijken en er van genieten
(trouwens de snelheidslimieten liggen een pak lager dan hier... en als ze u pakken veeeel duurder)
'k hoop dat Horizon niet te veel langs de E6 gaat rijden, want daar is niet veel langs te zien.... Het echt mooie vind je langs de kleinere baantjes !

Als je trouwens geen zin hebt om naar daar te rijden of terug te rijden.. Wij zijn met DFDS Cargo terug naar huis gekomen.
Bootje varen van Goteborg naar Gent. Het omgekeerde kan ook en ze doen die trip 6 keer per week.
Kost je ong. evenveel als uw overzet van Kiel naar Oslo (hadden we gepakt in de heenreis). Ok ja iets minder luxueus, maar zeker ok en een avontuur op zich !
https://www.dfds.com/freight-shipping/r ... burg-ghent

ons blogske van de reis : https://www.facebook.com/groups/TheUlti ... yTrip2016/

PS: als je in Juni zorg dat je zeker goede regenkledij mee hebt.... 't kan daar in die periode nogal goed regenen....
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Noordkaap 2017

Bericht door Supermario »

Moest het 2018 zijn dan reed ik direct mee, voor 2017 is alles voor mij al volzet.
Maar je zal wellicht geen jaar meer kunnen wachten zeker? ;-)
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Noordkaap 2017

Bericht door p@rick »

Supermario schreef:Moest het 2018 zijn dan reed ik direct mee, voor 2017 is alles voor mij al volzet.
Maar je zal wellicht geen jaar meer kunnen wachten zeker? ;-)
Neen Mario, helaas niet...
Er is het voorbije jaar zoveel gebeurd binnen onze familie en vriendenkring waardoor ik besloten heb om een aantal dingen niet uit te stellen tot "later". Later kan het al te laat zijn...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: Noordkaap 2017

Bericht door Pollt »

Ik ben in2006 naar de Noordkaap geweest met een vriend zonder iets te boeken , en slapen vinden was nooit een probleem.
We hebben er van genoten , we zijn van uit Beveren vertrokken , en hadden iedere dag avontuur.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Noordkaap 2017

Bericht door GSrijder »

Reismakker bekend, goede keuze P@trick. Een toffe kerel waar je geen spijt gaat van hebben, ik ken hem al vele jaren.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Noordkaap 2017

Bericht door p@rick »

GSrijder schreef:Reismakker bekend, goede keuze P@trick. Een toffe kerel waar je geen spijt gaat van hebben, ik ken hem al vele jaren.
En als zelfs jij dat zegt... :lol:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Noordkaap 2017

Bericht door luc boxer »

Philip naam op de site is dan ook Noordkaap Rally :mrgreen:
Persoonlijk vind ik Noorwegen te mooi om dit op 16 dagen te doen, het is zeker te doen maar je zal wel wat missen onderweg.
En hopelijk heb we wat geluk met het weer p@rick, omdat alles is geboekt hebt je de kans om 16 dagen in de regen rond te moeten rijden op deze manier. (hopelijk niet)
Laatst gewijzigd door luc boxer op 06 nov 2018, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Noordkaap 2017

Bericht door st1100 »

Wij zijn in 2005 geweest , we hadden mooi weer en het was een superreis! Hopelijk hebben jullie evenveel geluk.

We zijn voor 21 dagen gegaan , eerst een dag of 10 fjorden en dan over en weer naar de kaap.
Wij zijn toen vroeg vertrokken om tegen de middag de boot te nemen in kiel. De volgende morgen rij je dan uitgeslapen van de boot in Oslo. Dan zijn we richting Stavanger gegaan , preekstoel gedaan om dan zo fjorden naar Bergen. En langs Molde en Alesund naar Trondheim. (Wij hebben het geirangerfjord langs 4 kanten gezien , dus dat kan sneller) Boven Trondheim is de R17 een aanrader , 1000 keer mooier dan de E6!!! Neemt wel wat meer tijd (overzetboten) maar is het waard.
Wij hadden buiten de boot naar Oslo niets geboekt. (July) En hebben veel in hutten geslapen , die zijn er in overvloed. Ook af en toe Hotel. We hadden de tent mee als plan B , en die hebben we één keer (moeten) gebruiken , omdat we niet in de gaten hadden dat het al 21h was , toen we nog een slaapplaats moesten gaan zoeken , middernachtzon en mooie wegen , weet je wel :-) Ik zou persoonlijk dus niet boeken en ter plekke zien waar je uitkomt!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Noordkaap 2017

Bericht door p@rick »

Heren, allemaal heel hartelijk dank voor jullie bezorgdheid :wink:
Wij (want de reisgenoot is ondertussen gevonden) zijn er ons wel degelijk van bewust dat we op 14 dagen lang niet alle moois van Noorwegen kunnen zien, maar dat is ook onze bedoeling niet. Niet dat we dat niet zouden willen, maar we zijn nu eenmaal beperkt in tijd, en om binnen die tijd naar de Kaap en terug te rijden zullen we andere dingen moeten laten, zo simpel is dat. Niet iedereen heeft de luxe om gedurende drie, vier of meer weken op pad te gaan...
Johan en Luc, jullie zijn grote bofkonten omdat jouw vrouwtjes dezelfde passie delen. En Johan, jij misschien nog meest van al, 't is inderdaad geweldig dat jouw vrouwtje ook met de moto rijdt het zag zitten om als koppel gedurende bijna veertig dagen door dat aardse paradijs te gaan reizen. Ik heb trouwens met veel belangstelling jullie verslagjes gelezen, en ook jullie reisverslag op Facebook heeft mij al vaak doen watertanden.
Maar Rony en ik hebben die luxe dus niet, wij zijn al heel content dat we van onze respectievelijke madammen heel uitzonderlijk eens voor vijftien opeenvolgende nachten het echtelijke dak mogen verlaten. En dus proberen we ons reisdoel binnen die tijdspanne te bereiken, en ik ben er vrij gerust in dat met een mooie algemene indruk aan Noorwegen zullen overhouden als we de reis van Horizon zouden rijden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Noordkaap 2017

Bericht door JohanH »

'k heb net eens gezien naar de programma van die Horizon reis, en 't lijkt me toch echt een Rally/Race naar de Noorkaap en terug...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Noordkaap 2017

Bericht door p@rick »

JohanH schreef:'k heb net eens gezien naar de programma van die Horizon reis, en 't lijkt me toch echt een Rally/Race naar de Noorkaap en terug...
Vergeleken met jouw programma natuurlijk wel. Je kan het opzet van beide reizen echter niet vergelijken.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Noordkaap 2017

Bericht door jakke »

Omdat ik al drie keer in Noorwegen geweest ben, en weet hoe mooi het daar is, was ik onmiddelijk te vinden om mee te reizen. Het beroepslot heeft echter anders beslist, nog steeds met pijn in het hart.
Sta mij alvast toe om jullie een schitterende reis te wensen P@rick.
De traditionele jaarlijkse motorreis zal er dit jaar, spijtig genoeg, helemaal niet in zitten en zal ik mij moeten beperken tot eens een weekend.

Grtz, Jan. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie