Hoi,
In 78 heb ik een opleiding gehad van een viertal maanden,het grootste deel ervan is eigenlijk theorie ,dit gaat over de mekaniek van de motor,destijds Harley,bijzondere wetten,vrachtvervoer,adr,verkeer en nog een aantal verkeerswetten dewelke ik vergeten ben.En dan de praktijk.Het is niet zo dat men in die tijd iedere dag ging rondtuffen,het was eigenlijk theorie,theotrie.....
Nu denken er sommigen , allee drie weken wat kan men in die tijd wel leren.Jongens(en meisjes)verkeerd gedacht!!!
De eerste voormiddag theorie door een docent dewelke les geeft bij de "zwaantjes"in Brussel,dus ene echte,de meeste van onze docenten geven les in Brussel en een aantal te Tongeren,Motorbeheersing.Aldaar heb ik eveneens twee weken geleden een basiscursus genomen.
Het eerste wat hij ons afraadde was in het week-end in onze eenheid te gaan werken want wij hadden onze rust nodig want het zou zeer zwaar worden.In die drie weken zouden we ongeveer hetzelfde krijgen als in Brussel ,wat betreft de praktijk.Het zou vooruit moeten gaan.Na drie dagen kan ik dit beamen,ik niet alleen maar ook mijn collega's en er zijn er enkele die maar half zo oud zijn als ik.Van 's morgens tot 's avonds oefeningen en nog eens ....we moeten één worden met ons machien.Het zweet klotst in onze helm en het schuim rond de mond (nee we zijn niet hondsdol).Alhoewel ik twee maal per week ga fitnessen word ik 's nachts wakker met krampen in de kuiten.Ik zou niet de enige zijn.
We gaan in die drie weken ongeveer een 3500 km doen onder begeleiding van twee docenten.De laatste dag worden we tijdens een rit beoordeeld .Voor degenen die denken dat een dag motorbeheersing zwaar is kan ik enkel zeggen dat een dag zoals de onze nu zeker dubbel zo zwaar is en dan te denken drie weken aan een stuk.
Ik ga alvast mijn poepeke insmeren met een goei vettige zalf.