Vervanging batterij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Knarf
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2011, 18:23
Woonplaats: Bertem
Locatie: Vlaams-brabant

Vervanging batterij

Bericht door Knarf »

Hallo,

Ik heb de batterij van mijn BMW GSA LC 1200 van 2014 laten vervangen bij HERPIGNY MOTORS, en heb daarvoor met btw in 194,16 euro betaald.
Is dat een correcte prijs, lijkt me veel.....?

Op de factuur staat 61217708614 voor de nummer van de batterij.


Bedankt voor een antwoord.

Knarf
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Vervanging batterij

Bericht door st1100 »

Als ik op de site van Rad uw model ingeef dan krijg ik 70€ voor een gewone en 150€ voor een gesloten en 180€ voor een lithium batterij. Dat is zonder het werk dus he. Het hangt er dus een beetje vanaf , al zal je bij de dealer altijd (minstens) iets meer betalen. ;-) als dat in dezelfde lijn ligt als bij banden kan 'iets' gaan van een beetje meer tot meer dan het dubbele AfbeeldingAfbeelding.

Maar ik zou toch de aankoop van een druppellader overwegen want normaal zou een batterij toch een zestal jaar moeten kunnen meegaan Afbeelding , en zelfs als je die lader bij de dealer koopt ga je nog beterkoop af zijnAfbeeldingAfbeelding
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vervanging batterij

Bericht door alfa »

Half uurtje werk komt er al vlug officieel 35 euro bij + % winst op product.
Heeft dealer dikke 100 euro aan verdiend, denk niet dat sommige huistechniekers hier zoveel nemen .
http://picclick.at/JMT-Batterie-YTZ14S- ... 02210.html" onclick="window.open(this.href);return false; is ook een onderhoudsvrije batterij voor uw motor voor minder dan 50 euro.
BMW R1100R zonder KFR
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Vervanging batterij

Bericht door Werner Von C. »

Da's redelijk normaal
Is een "originele" Bmw AGM batterij , prijs bij Leebman €142 zonder leverkost (+€15,95) + je montagewerk bij off dealer

Ter info, een vriendin van me stond eergisteren met haar auto in panne, platte/defecte batterij => halfuurtje later stond Touring daar mét nieuwe batterij, deze gemonteerd en ze kon weer door de koude huiswaarts rijden, prijs was €196...dus redelijk normaal.

Je kan wel alternatieve merken zoeken en zelf plaatsen, dan is het wat goedkoper...maar of het de moeite is moet je zelf uitmaken.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Vervanging batterij

Bericht door Danny »

Logische prijs in een garage....zelfplaatsen kost je een kwartier en je verdient 100euro
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Vervanging batterij

Bericht door stefke2 »

Senseozuiper schreef:Da's redelijk normaal
Je kan wel alternatieve merken zoeken en zelf plaatsen, dan is het wat goedkoper...maar of het de moeite is moet je zelf uitmaken.
tja, daarom zoek ik naar alternatieven en plaats ik ze liever zelf.
de NITRO voor mijn Triumph kostte 55 euro en heeft 9 jaar trouwe dienst gedaan...
de dure (139 euro) Oyssey voor mijn GS heeft het nu ook 8 jaar uitgehouden...
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Vervanging batterij

Bericht door stropke »

En hoe komt het dat je een nieuwe batterij nodig had ?
Een batterij die nog geen twee jaar oud is gaat toch zo maar niet kapot ?


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Vervanging batterij

Bericht door Danny »

Een batterij van 2 dagen kan zelfs "gewoon" kapot gaan :roll:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vervanging batterij

Bericht door alfa »

stropke schreef:En hoe komt het dat je een nieuwe batterij nodig had ?
Een batterij die nog geen twee jaar oud is gaat toch zo maar niet kapot ?


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Uitdroging is voor 45% en 45% door te ver laten dalen van Ah(*) en 10% eli belasting.
* stilstand of sluipverbruik
Laatst gewijzigd door alfa op 31 dec 2016, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vervanging batterij

Bericht door alfa »

"Een originele batterij van BMW" , alsof ze die speciaal apart maken . :lol:
Het enigste dat ze apart maken is een sticker of belettering.
BMW R1100R zonder KFR
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Vervanging batterij

Bericht door stropke »

Danny schreef:Een batterij van 2 dagen kan zelfs "gewoon" kapot gaan :roll:
Was dit dan zo een domme vraag ? :roll:

Rij nu al meer dan 40 jaar met brommers en moto's en heb nog maar 1 keer een batterij moeten vervangen ,
en die was wel al 8 jaar oud


Groeten uit Gent
Stropke :roll:
Fun....is not a straight line
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Vervanging batterij

Bericht door st1100 »

stropke schreef:........Een batterij die nog geen twee jaar oud is gaat toch zo maar niet kapot ?....... :wink:
Als je een tijdje de motor niet gebruikt dan kan de batterij helemaal plat geraken. Daar kan ze niet goed (of zelfs niet) tegen. Dan ontstaan er loodsulfide kristallen op de platen en is ze om zeep. De beste manier om dit te vermijden is de batterij afsluiten , geen externe lekstromen en ze zal redelijk lang geladen blijven.
Je kan de batterij ook af en toe aan de lader hangen. Maar ja , daar moet je tijdig aan denken en een gewone lader mag je niet aangesloten laten.
De gebruikersvriendelijkste oplossing is een (slimme) druppellader , door de lage laadstroom mag die eraan blijven hangen. Normaal zal die ook stoppen met laden als de batterij vol is en pas opnieuw in gang schieten als de batterij deels ontladen is. Eventueel met nog een ontladingscyclus onderweg.

Het beste is natuurlijk gewoon blijven rijden :-)
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Vervanging batterij

Bericht door Danny »

stropke schreef:
Danny schreef:Een batterij van 2 dagen kan zelfs "gewoon" kapot gaan :roll:
Was dit dan zo een domme vraag ? :roll:

Rij nu al meer dan 40 jaar met brommers en moto's en heb nog maar 1 keer een batterij moeten vervangen ,
en die was wel al 8 jaar oud


Groeten uit Gent
Stropke :roll:
Helemaal niet maar dat is soms met batterijen... gisteren top en morgen een cel kapot. Gelukkig gaan ze de meeste langer mee maar Murphy en shit happens

Apropos ik poste een verkeerde emoticon t moest deze zijn :wink:
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Vervanging batterij

Bericht door Werner Von C. »

alfa schreef:"Een originele batterij van BMW" , alsof ze die speciaal apart maken . :lol:
Het enigste dat ze apart maken is een sticker of belettering.
Vandaar ook tussen haakjes...ik weet ook wel vanwaar die komen hoor :reindeer:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vervanging batterij

Bericht door alfa »

Voor de lefgozers of ergens ten lande waar geen batterij beschikbaar is .
https://www.youtube.com/watch?v=LlSJ-g_xftY" onclick="window.open(this.href);return false;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnesiumsulfaat" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Vervanging batterij

Bericht door Harald »

stropke schreef: Rij nu al meer dan 40 jaar met brommers en moto's en heb nog maar 1 keer een batterij moeten vervangen ,
en die was wel al 8 jaar oud
Groeten uit Gent
Stropke :roll:
Uw moto's hebben de kans niet om een lege batterij te hebben, je verkoopt ze voor ze naar de vaantjes zijn :-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Vervanging batterij

Bericht door Pol »

Knarf schreef:Hallo,

Ik heb de batterij van mijn BMW GSA LC 1200 van 2014 laten vervangen bij HERPIGNY MOTORS, en heb daarvoor met btw in 194,16 euro betaald.
Is dat een correcte prijs, lijkt me veel.....?

Op de factuur staat 61217708614 voor de nummer van de batterij.


Bedankt voor een antwoord.

Knarf
Wegens platte batterij op een gelijkaardig machien ging ik dus rap efkes stroom "leveren" aan mijn buur.
Ja ja , dat was buiten de ligging van de + pool gerekend .Die zie je amper zitten , laat staan er een klem op te zetten.
In een handomdraai haal je die batterij daar niet uit zoals bij bvb een rt 2006.
Prijs/kwaliteit buiten beschouwing gelaten meen ik dat het een eerlijke prijs is bij een dealer.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Vervanging batterij

Bericht door aantzeetje »

Eerlijk? Twee jaar geleden batterij stuk, met booster opgestart en naar de dealer. Moest daar toch zijn om de flens te laten vervangen onder garantie. Kostprijs van een Excide batterij 189€ zonder plaatsen. Dat was toen 89€ meer dan dat ik de batterij kon kopen. De normale prijs moest iets van een 156€ zijn btw incl. bij de dealer volgens officiële bmw prijslijst. Dat vind ik persoonlijk diefstal.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Vervanging batterij

Bericht door Pol »

aantzeetje schreef:Eerlijk? Twee jaar geleden batterij stuk, met booster opgestart en naar de dealer. Moest daar toch zijn om de flens te laten vervangen onder garantie. Kostprijs van een Excide batterij 189€ zonder plaatsen. Dat was toen 89€ meer dan dat ik de batterij kon kopen. De normale prijs moest iets van een 156€ zijn btw incl. bij de dealer volgens officiële bmw prijslijst. Dat vind ik persoonlijk diefstal
Dan belanden we terug bij de post van Danny/Doe het zelf en laat bvb je Odyssey thuis via Amazone.de aankomen of ga ze halen bij Nedplex in Terneuzen. Ik kocht onlangs 10 stuks H4 lampen (Duits merk) aan 2€ stuk btw in. Laat één lamp plaatsen bij een auto dealer en je valt achterover!!
Ik volg je redenering wel hoor en je hebt dan idd.33 € te veel betaald maar de topicaangever zal bij het 20 tal dealers van BMW wel +/- hetzelfede betaald hebben. Is het dan eerlijk of zijn de 20 dealers dieven ?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vervanging batterij

Bericht door alfa »

https://nl.vidaxl.be/e/8717545591109/vm ... -12c16a-3b" onclick="window.open(this.href);return false;
51913 voor R1100R
Heb hier twee weken terug zelfde gekocht voor 50,50 euro thuis geleverd en nu kost die 80 euro ???
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vervanging batterij

Bericht door alfa »

Pol schreef:...... Is het dan eerlijk of zijn de 20 dealers dieven ?
Alles heeft met onkosten te maken, is de primaire kost laag kan winst hoog zijn met gunstige aankoopprijs van consument.
Als u met weinig onkosten een lamp van 2 euro voor 30 euro zou verkopen is dit een woekerpraktijk.
Maar als een dealer met hoge lasten zit, zou het diefstal zijn en dat klopt weer niet.
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Vervanging batterij

Bericht door Man in Black »

Pol schreef: Wegens platte batterij op een gelijkaardig machien ging ik dus rap efkes stroom "leveren" aan mijn buur.
Ja ja , dat was buiten de ligging van de + pool gerekend .Die zie je amper zitten , laat staan er een klem op te zetten.
In een handomdraai haal je die batterij daar niet uit zoals bij bvb een rt 2006.
Prijs/kwaliteit buiten beschouwing gelaten meen ik dat het een eerlijke prijs is bij een dealer.
Er zit toch een soort knop aan de rechterkant achter dat deksel waar je de + kan aftakken voor bv accessoires en ook startkabels ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Vervanging batterij

Bericht door Pol »

Man in Black schreef:
Pol schreef: Wegens platte batterij op een gelijkaardig machien ging ik dus rap efkes stroom "leveren" aan mijn buur.
Ja ja , dat was buiten de ligging van de + pool gerekend .Die zie je amper zitten , laat staan er een klem op te zetten.
In een handomdraai haal je die batterij daar niet uit zoals bij bvb een rt 2006.
Prijs/kwaliteit buiten beschouwing gelaten meen ik dat het een eerlijke prijs is bij een dealer.
Er zit toch een soort knop aan de rechterkant achter dat deksel waar je de + kan aftakken voor bv accessoires en ook startkabels ?
Verdorie , wat je nu zegt. Heb ik dat dan slecht gezien ? kzie de situatie niet meer voor mij. Morgen terug bij hem dat eens rustig beter bezien.
merci in elk geval !Raar ,kwas pertangs nuchter :lol:
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Vervanging batterij

Bericht door Pol »

Man in Black schreef:
Pol schreef: Wegens platte batterij op een gelijkaardig machien ging ik dus rap efkes stroom "leveren" aan mijn buur.
Ja ja , dat was buiten de ligging van de + pool gerekend .Die zie je amper zitten , laat staan er een klem op te zetten.
In een handomdraai haal je die batterij daar niet uit zoals bij bvb een rt 2006.
Prijs/kwaliteit buiten beschouwing gelaten meen ik dat het een eerlijke prijs is bij een dealer.
Er zit toch een soort knop aan de rechterkant achter dat deksel waar je de + kan aftakken voor bv accessoires en ook startkabels ?
Daarnet gelegenheid gehad om naar die rode knop te zoeken.
Je moet wel blind zijn om hem niet te zien!
Zowat het stomste dat mij de laatste 20 jaren overkomen is.
Geen excuus behalve misschien dat het mijn machien niet is en 't boekske was niet te vinden en dat het weer rap moest gaan!!
Merci in elk geval om er mij attent op te maken.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Vervanging batterij

Bericht door Man in Black »

:lol: Ik had het wel gezien, maar ben voor de zekerheid toch maar gaan vragen of het wel daarvoor diende.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie