CN 2017.30 NTU beschikbaar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door roadster »

hier was het ook op een goede 45 min geflikt. (Nav V met Mac)

Voor de installatie had ik nog een kleine 100MB vrij in het intern geheugen en 6GB vrij op een micro SD kaart van 16GB.
Na de installatie 1,7GB vrij in het intern geheugen en 4GB op de SD kaart 8-)
R1200GS LC
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door pirre105 »

Iemand deze update al uitgevoerd met een SD kaartje van 8 GB?
Indien ja met of zonder problemen of koop ik direct een 16 GB?
Tanx
Ik hou van Lut en mijn GSA.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door roadster »

pirre105 schreef:Iemand deze update al uitgevoerd met een SD kaartje van 8 GB?
Indien ja met of zonder problemen of koop ik direct een 16 GB?
Tanx
De volledige download was +/- 6GB maar die komt zeker niet volledig op uw toestel. Een kaartje van 8GB moet dus zeker voldoende zijn...
Maar voor het beperkte prijsverschil tussen een 8 of een 16GB zou ik voor een 16GB kaartje kiezen, de rest kan je dan vol met mp3's zetten 8-)
R1200GS LC
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door pat__ »

Vandaag een update gedaan naar CN 2017.30NTU.
Wat een ellende!!!!!!!
Van een 390 die redelijk werkte heb ik er nu een die niet meer werkt. (met redelijk bedoel ik het is en blijft een traag ding die garmins)
Eerst alleen het zuidelijk deel van Europa er op. Dan nog eens gedownload toen stond north er op maar south niet. Drie keer moeten downloaden om de kaart op de computer te krijgen maar op de zumo staan geen kaarten. Dus geprobeerd om kaarten van basecamp op de 390 te installeren maar gaf na een uur installeren alleen Italiaanse kaarten aan.......????
Alhoewel de oude kaart nog op de zumo staat en op het SD kaartje staat de volledigeNTU 2017.3, zelfs tweemaal, krijg ik bij kaartweergave niets te zien van geïnstalleerde kaarten op de zumo.
Dit is wel de eerste keer dat ik zo veel problemen heb om een update te doen. Krijg ik de zumo terug in orde zal het de laatste update zijn die ik zal doen.
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door Prince »

Gisteren update gedaan van Nav V en dat ging vlekkeloos.

Tewijl ik toch bezig was : Sena 10R laatste update gegeven.

Testje communicatie en telefoon : alles prima... niets op aan te merken.

Vooraleer de Nav te updaten wel eerst Garmin Express laatste versie ingeladen.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door st1100 »

Awel die laatste 2 posts verduidelijken volgens mij al veel ivm met de problemen van Garmin. Want het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een slecht geïnstalleerde kaart hebt omdat Garmin express niet de laatste versie is.
Nee , al dat een issue kan zijn , dan zou Garmin automatisch express moeten updaten (of op z'n minst een melding geven) alvorens de download toe te laten. Het werkt misschien allemaal wel maar je moet zelf eerst uitzoeken hoe
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door Prince »

Wanneer je Garmin Express opent en er is een update beschikbaar, dan wordt dat ook gemeld. Als je die melding zou negeren.. ja dan...
A Saint has a past... a Sinner has a future...
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door pat__ »

pat__ schreef:Vandaag een update gedaan naar CN 2017.30NTU.
Wat een ellende!!!!!!!
Van een 390 die redelijk werkte heb ik er nu een die niet meer werkt. (met redelijk bedoel ik het is en blijft een traag ding die garmins)
Eerst alleen het zuidelijk deel van Europa er op. Dan nog eens gedownload toen stond north er op maar south niet. Drie keer moeten downloaden om de kaart op de computer te krijgen maar op de zumo staan geen kaarten. Dus geprobeerd om kaarten van basecamp op de 390 te installeren maar gaf na een uur installeren alleen Italiaanse kaarten aan.......????
Alhoewel de oude kaart nog op de zumo staat en op het SD kaartje staat de volledigeNTU 2017.3, zelfs tweemaal, krijg ik bij kaartweergave niets te zien van geïnstalleerde kaarten op de zumo.
Dit is wel de eerste keer dat ik zo veel problemen heb om een update te doen. Krijg ik de zumo terug in orde zal het de laatste update zijn die ik zal doen.
De update van Garmin Express was reeds uitgevoerd voor ik de update gedaan heb.
Na de zesde download heb ik terug Europa North op de Zumo en ga ik er af blijven. Er achter zoeken is niet zo erg maar wel dat er iedere keer zoveel tijd (+35min) inkruipt bij elke download.
Als we ooit eens beneden Parijs zouden reizen en ik heb nog eens een ganse namiddag tijd en geduld zal ik nog eens proberen om de update uit te voeren. :evil: Anders eens laten nakijken bij Waypoint waarom de download niet wil lukken.
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door pat__ »

pat__ schreef:
pat__ schreef:Vandaag een update gedaan naar CN 2017.30NTU.
Wat een ellende!!!!!!!
Van een 390 die redelijk werkte heb ik er nu een die niet meer werkt. (met redelijk bedoel ik het is en blijft een traag ding die garmins)
Eerst alleen het zuidelijk deel van Europa er op. Dan nog eens gedownload toen stond north er op maar south niet. Drie keer moeten downloaden om de kaart op de computer te krijgen maar op de zumo staan geen kaarten. Dus geprobeerd om kaarten van basecamp op de 390 te installeren maar gaf na een uur installeren alleen Italiaanse kaarten aan.......????
Alhoewel de oude kaart nog op de zumo staat en op het SD kaartje staat de volledigeNTU 2017.3, zelfs tweemaal, krijg ik bij kaartweergave niets te zien van geïnstalleerde kaarten op de zumo.
Dit is wel de eerste keer dat ik zo veel problemen heb om een update te doen. Krijg ik de zumo terug in orde zal het de laatste update zijn die ik zal doen.
De update van Garmin Express was reeds uitgevoerd voor ik de update gedaan heb.
Na de zesde download heb ik terug Europa North op de Zumo en ga ik er af blijven. Er achter zoeken is niet zo erg maar wel dat er iedere keer zoveel tijd (+35min) inkruipt bij elke download.
Als we ooit eens beneden Parijs zouden reizen en ik heb nog eens een ganse namiddag tijd en geduld zal ik nog eens proberen om de update uit te voeren. :evil: Anders eens laten nakijken bij Waypoint waarom de download niet wil lukken.
Heb nog een poging ondernomen en het is gelukt.
Na alle kaarten en zaken, die verwijzen naar die kaarten op de gps, en het externe kaartje gegooid te hebben wou ik terug van nul beginnen.
Weer stond alleen het zuidelijke deel er op.
Toen heb ik garmin express van de computer gewist en terug de laatste versie geïnstalleerd. Om geen risico te nemen heb ik ook het micro sd kaartje vervangen. Alles terug via express laten downloaden en voila het is gelukt.
Omdat ik er zo lang mee bezig geweest ben en omdat ze me niet rap een tweede keer met mij pi*tje hebben heb ik besloten de garmin van nog geen jaar oud nooit meer een update te geven en te beginnen met sparen voor een TomTom. :evil:
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door Herman1200RT »

Vandaag ook de update gedaan op de NAV 5. Hier staat de volledige dekking wel op het toestel. Garmin express ziet zelfs geen geheugenkaartje hetgeen vroeger wel het geval was.
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

waarom is er nog steeds geen update beschikbaar voor de Zumo 660 en de NAV IV????
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door ®win »

Garmin heeft een tijdje geleden al aangegeven dat het aantal updates voor de oudere toestellen met CNE NT minder zal zijn dan voor de courante modellen die CNE NTU hebben. Wellicht wordt 2017.30 NT dus overgeslagen...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

®win schreef:Garmin heeft een tijdje geleden al aangegeven dat het aantal updates voor de oudere toestellen met CNE NT minder zal zijn dan voor de courante modellen die CNE NTU hebben. Wellicht wordt 2017.30 NT dus overgeslagen...
Maar je betaald wel evenveel voor alle toestellen voor een lifetime update!!
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door ®win »

NT toestellen zijn al een vorige generatie. Ergens in 2014 heeft Garmin de beslissing genomen om voor dit oudere kaartmateriaal de update frequentie omlaag te brengen.

Lifetime update is een eenmalig bedrag en voor de oudere toestellen heb je (theoretisch) dus al langer kunnen genieten van deze service ....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door p@rick »

De voorwaarden ivm Lifetime-update zoals ze nu op dit eigenste moment door Garmin gepubliceerd worden op hun website :

Lifetime Maps

Als u een abonnement op nüMaps Lifetime aanschaft (deze worden afzonderlijk verkocht of gebundeld met bepaalde GPS-modellen), ontvangt u updates van kaartgegevens, wanneer en voor zover deze updates beschikbaar worden gesteld op de website van Garmin, voor één compatibel Garmin-product, totdat de levensduur van uw product is afgelopen of (als dit zich eerder voordoet) totdat Garmin niet langer kaartgegevens van zijn leverancier ontvangt. De nuttige levensduur van een product is de periode waarin het product (a) over voldoende geheugencapaciteit en andere vereiste technische mogelijkheden beschikt om actuele kaartgegevens te gebruiken en (b) in staat is zonder ingrijpende reparaties te functioneren zoals is bedoeld. Geacht wordt dat een product buiten dienst is en dat de nuttige levensduur ervan is beëindigd als er gedurende 24 maanden of langer geen updates voor het desbetreffende product zijn gedownload. Tenzij anders vermeld, zijn de updates die u bij dit abonnement ontvangt, updates voor het geografische gebied dat deel uitmaakt van het oorspronkelijke Garmin-product dat u hebt aangeschaft. Het kan wisselen welke derde partijen inhoud leveren. Het kan voorkomen dat uw Garmin-product onvoldoende geheugenruimte ter beschikking heeft om een update voor de kaartgegevens te laden. In een dergelijk geval moet u (a) een update met een kleiner dekkingsgebied van de kaartgegevens selecteren, of (b) een afzonderlijke microSD/SD-kaart aanschaffen (zoals van toepassing voor uw Garmin-product) en alles of een deel van het dekkingsgebied van de update voor uw kaartgegevens op de microSD/SD-kaart laden en deze in de uitsparing voor de microSD/SD-kaart in uw Garmin-product plaatsen. Als geen van beide maatregelen beschreven in (a) of (b) kan worden gebruikt om het gebrek aan beschikbare geheugenruimte in uw product op te lossen, kan Garmin besluiten dat de nuttige levensduur van uw product is verlopen. Garmin kan uw nüMaps Lifetime-abonnement te allen tijde annuleren als u een van de voorwaarden van deze overeenkomst of uw abonnement schendt. Uw nüMaps Lifetime-abonnement kan niet op andere Garmin-producten worden overdragen.



Er wordt dus nergens gezegd op hoeveel gratis kaartupdates je jaarlijks recht hebt. Vroeger werd er wel nog vermeld dat er TOT vier gratis kaartupdates per jaar zijn, dus zelfs al kreeg je maar één update dan had je in principe nog niets te ruttemetutten...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door ®win »

p@rick schreef:De voorwaarden ivm Lifetime-update zoals ze nu op dit eigenste moment door Garmin gepubliceerd worden op hun website :

[...]
Er wordt dus nergens gezegd op hoeveel gratis kaartupdates je jaarlijks recht hebt. Vroeger werd er wel nog vermeld dat er TOT vier gratis kaartupdates per jaar zijn, dus zelfs al kreeg je maar één update dan had je in principe nog niets te ruttemetutten...

Dat moge duidelijk zijn, maar ik denk dat het eiRTee erom gaat waarom er een ongelijkheid is tussen de updates voor NT en voor NTU kaartmateriaal, terwijl dit feitelijk om dezelfde producten gaat.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

®win schreef:
p@rick schreef:De voorwaarden ivm Lifetime-update zoals ze nu op dit eigenste moment door Garmin gepubliceerd worden op hun website :

[...]
Er wordt dus nergens gezegd op hoeveel gratis kaartupdates je jaarlijks recht hebt. Vroeger werd er wel nog vermeld dat er TOT vier gratis kaartupdates per jaar zijn, dus zelfs al kreeg je maar één update dan had je in principe nog niets te ruttemetutten...

Dat moge duidelijk zijn, maar ik denk dat het eiRTee erom gaat waarom er een ongelijkheid is tussen de updates voor NT en voor NTU kaartmateriaal, terwijl dit feitelijk om dezelfde producten gaat.

Idd, als de kaarten bestaan, is het dan zo moeilijk om deze voor de andere beschikbaar te maken?
Of willen ze enkel maar de verkoop van nieuwe toestellen pushen op deze manier??
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door aantzeetje »

willen ze inderdaad daar de NT kaarten ook perfect weken in de SP2820 maar willen ze niet meer vrijgeven :(
Laatst gewijzigd door aantzeetje op 27 mar 2017, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door MrGPS »

Voor wat het waard is:

Tuurlijk: als een fabrikant spreekt over 'lifetime' zou je als consument logischerwijs verwachten dat dat ook letterlijk 'lifetime' betekent. Tegelijk begrijpt iedereen wel dat daarmee niet bedoeld zal worden dat je het toestel ook na 50 jaar nog kunt updaten. Ter illustratie: de aller, allereerste PC stamt van 37 jaar geleden... Nog voor die tijd speelde ik als kind wel een met een apple waar je dan via een casettebandje een programma van enkele kilobytes kon inladen.. Heel vreemd: voor de apple komen geen updates meer uit ;). Ik bedoel: lifetime is bij electronica per definitie een betrekkelijk gegeven.

Vervolgens is de vraag 'welke termijn is daarbij acceptabel. Is dat vijf jaar, tien jaar of langer?

De formulering die Garmin daarbij hanteert is niet zo vreemd. En leidt er logischerwijze toe dat bijv voor de 2820 geen updates meer beschikbaar zijn. Dat heeft vooral te maken met het feit dat het geheugen van het toestel niet uitbreidbaar is, maar is ook omdat de communicatie met de computer nog vrij 'ouderwets' is, waardoor apart voor dit toestel de oude update software onderhouden zou moeten worden. Mind you: de opvolger van de 2820, de zumo550, werd al weer meer dan tien jaar geleden geïntroduceerd.

Bij de NT/NTU kaarten ligt dat wat anders. De updateprocedure verloopt bij beide kaarten immers gelijk. Het zijn overigens wel degelijk verschillende kaarten. Als je een route maakt in NT en vervolgens die route projecteert op NTU en goed inzoomt dan zul je zien dat de wegen niet iets anders 'afgerond' worden.

Maar an sich is het voor Garmin niet heel veel werk om zowel de Nt als de NTU te renderen. In die zin is het vreemd dat de updatefrequentie van NT lager is als die van NTU. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat de klant er zo aan kan 'wennen' dat einde levensduur 'in zicht' is. Goed denkbaar dat, voor het zover is, de frequentie eerst nog even teruggebracht wordt naar éénmaal per jaar (waar overigens prima mee te werken is). Maar da's louter speculatie.

Overigens kent tomtom een vergelijkbare omschrijving.

Heel grofweg zou je op basis van de praktijk kunnen concluderen dat 'lifetime' een periode van circa tien jaar betreft. En dat vind ik persoonlijk wel een heel verdedigbare termijn...

Terzijde:
In de Nederlandse consumentengids van deze maand staat een artikel over het updaten van vast in de auto ingebouwde navigatiesystemen. Daarbij kent men zelden 'lifetime' en moet je meestal nog steeds per update betalen. Vaak is dat een bedrag van 100 tot 200 euro voor een update van Eu. Waarbij soms de meest recente update ook nog eens meer dan drie jaar oud is!
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door st1100 »

Garmin heeft dat toch al eerder gedaan. Ik had een 2610 en met de OT kaarten zijn ze ook gestopt. En zo hebben ze hun trouwste klanten , die van het eerste uur , in de kou gezet.

Later heb ik dan een Z660 gekocht , die 2610 ligt nog op zolder maar de 660 heb ik zo ver gesmeten als hij kon vliegen. Die is nooit verder geraakt dan een half werkend prototype. Nu een Tom Tom 400. ;-)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door ®win »

eiRTee schreef:als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
Toen was het al een model dat al meerdere jaren liep (ik meen intro in 2010). De Navigator V zal kort daarna al zijn aangekondigd.

Maar als er 'slechts' 2x per jaar een update zou uitkomen, dan is dat toch ook nog voldoende om goed te kunnen navigeren? NT is nu eenmaal een kaartversie die wat oudere techniek heeft dan de NTU. Het zal een commerciële afweging zijn (minder vaak updates = mensen prikkelen om een nieuw toestel te laten kopen).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

®win schreef:
eiRTee schreef:als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
Toen was het al een model dat al meerdere jaren liep (ik meen intro in 2010). De Navigator V zal kort daarna al zijn aangekondigd.

Maar als er 'slechts' 2x per jaar een update zou uitkomen, dan is dat toch ook nog voldoende om goed te kunnen navigeren? NT is nu eenmaal een kaartversie die wat oudere techniek heeft dan de NTU. Het zal een commerciële afweging zijn (minder vaak updates = mensen prikkelen om een nieuw toestel te laten kopen).
In ieder geval beetje zielig an Garmin
Heb zelf een Nav V en mijn madam een Nav IV
Kan dus heden telkens de routes aan iedere kaartversie aanpassen
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door st1100 »

eiRTee schreef:.........Heb zelf een Nav V en mijn madam een Nav IV. Kan dus heden telkens de routes aan iedere kaartversie aanpassen
Dat hoeft niet. De nav IV is toch de bmw versie vd 660? Die kan gewoon overweg met tracks. Je maakt een route , als ze klaar is zet je ze om naar track (in basecamp rechts klikken op de route en spoor maken). Die track bewaar je als .gpx en verzend je naar de beide toestellen , et voila.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door p@rick »

eiRTee schreef:
®win schreef:
eiRTee schreef:als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
Toen was het al een model dat al meerdere jaren liep (ik meen intro in 2010). De Navigator V zal kort daarna al zijn aangekondigd.

Maar als er 'slechts' 2x per jaar een update zou uitkomen, dan is dat toch ook nog voldoende om goed te kunnen navigeren? NT is nu eenmaal een kaartversie die wat oudere techniek heeft dan de NTU. Het zal een commerciële afweging zijn (minder vaak updates = mensen prikkelen om een nieuw toestel te laten kopen).
In ieder geval beetje zielig an Garmin
Heb zelf een Nav V en mijn madam een Nav IV
Kan dus heden telkens de routes aan iedere kaartversie aanpassen
Als ik me niet vergis geef jij info-avonden Basecamp, komt dit dan niet ter sprake ? Indien ik me wél zou vergissen : sorry voor de verwarring met iemand anders...
Zowiezo zou ik durven stellen dat dit toch zeker voor een lesgever parate kenis zou zijn...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie