Siebenrock Power kit 860cc

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
El Barto
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
Woonplaats: Haaltert
Locatie: Oost-Vlaanderen

Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door El Barto »

Ik overweeg om een Siebenrock kit te steken als vervanging van de originele cilinders en zuigers op mijn R45.
Heeft daar iemand ervaring mee? Kan ik de oem carbu's behouden zonder/met aanpassing ? Of ben ik beter dat ik die vervang en door welke dan?
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door animal »

Van 450 naar 860 cc dan zal je de carbu's wel moeten aanpassen hoor. Mochtje ooit op zoek gaan ,ik heb nog een nieuwe set liggen voor een 1000cc
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door animal »

Van 450 naar 860 cc dan zal je de carbu's wel moeten aanpassen hoor. Mochtje ooit op zoek gaan ,ik heb nog een nieuwe set liggen voor een 1000cc
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Droozy »

Denk dat U beter eens info zoekt om dellorto's te gebruiken, bv. ex Moto Guzzi (hebben veel soorten gebruikt).
Iemand zoals Dirk Pauwels kan mss de juiste diameter bepalen? Ze bestaan of bestonden van 32, 34, 36, 38 en 40 tot zelfs meer.
R100RS/R100R Mystic
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Jo De Paepe »

http://shop.siebenrock.com/media/produc ... _49867.pdf

in de motage handleiding (zie link boven) spreekt men van originele sproeierbezetting dus ik ga er van uit dat ze ook de originele carbs gebruiken.

Ik had ooit een 1000 cc powerkit op een 800 en daar waren de carbs en sproeiers ook standaard.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door animal »

Ik had ooit een 1000 cc powerkit op een 800 en daar waren de carbs en sproeiers ook standaard
Van 800 ==>1000cc of van 450 ===> 860 cc .......is toch wel lichtelijk een verschil. Als technieker bekeken zou het me verwonderen dat je een 860cc powerkit haar normale vermogen kan laten leveren met carbu's van een 450cc erop. Maar ik zou zeggen, uitproberen hee ..........en hou ons op de hoogte.
Ik heb eigenlijk ook nog zo'n kit liggen .....ligt te wachten om ooit 's op m'n R65 te plaatsen........ooit als ik 's veel tijd heb.......
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Dirk Pauwels »

Even los vd 2v want die ken ik niet zo, maar triumph en ducjes met carbs heb ik wel ervaring.
Wat staat er orig op van diameter? Verander je de koppen ook? Indien enkel cil en zuigers moet het wel kunnen met de bings denk ik. Al haal je wss wel meer winst met een goeie dell orto of keihin flatslide. Laatste is wel vrij duur. Carbs -koppen-uitlaat heeft de grootste invloed op elkaar.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door animal »

Carbs -koppen-uitlaat heeft de grootste invloed op elkaar.
Eigenlijk ja, je hebt gelijk ..... of je nu een ruimte vult van 450cc met een mengsel van lucht en benzine of eentje van 860cc met hetzelfde mengsel......da's gelijk. De verhouding benzine lucht verandert niet. Maar als je die ruimte ook snel wil vullen dan is de diameter wel van belang ......maar dan moet je ook de koppen aanpassen natuurlijk.......
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Dirk Pauwels »

Net gezien dat caferaceronderdelen.nl die dingen ook aanbied, al staat er nergens bij dat het siebenrock is, kan ook een andere fabrikant zijn. Kosten wel rond de 1000€, maar dan heb je in tegenstelling tot de 800-1000cc modellen een relatief korte slag motor, lichter dan de 800-1000. Dat heeft ook zijn voordelen.

Meer CC en kleine 28mm?) doorlaat originele carbs zou meer koppel moeten geven. Proberen zou ik zeggen, rest kan je later altijd nog aanpassen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Jo De Paepe »

Dirk Pauwels schreef:Net gezien dat caferaceronderdelen.nl die dingen ook aanbied, al staat er nergens bij dat het siebenrock is, kan ook een andere fabrikant zijn. Kosten wel rond de 1000€, maar dan heb je in tegenstelling tot de 800-1000cc modellen een relatief korte slag motor, lichter dan de 800-1000. Dat heeft ook zijn voordelen.

Meer CC en kleine 28mm?) doorlaat originele carbs zou meer koppel moeten geven. Proberen zou ik zeggen, rest kan je later altijd nog aanpassen.
BMW heeft dit ook toegepast op zijn R100 's er zijn er met 32mm Bings en met 40mm .
De 40mm zijn theoretisch de snellere maar de 32mm hebben meer koppel ,zijn soepeler te rijden en moeten in dagelijks gebruik niet onderdoen voor de 40mm
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Droozy »

Is toch een serieuze toename van volume, lijkt mij met de originele bezetting toch een vullingsprobleem te ontstaan?
Ik heb van Dierckx voor mijn eerste R100R (60 pk) ooit eens de raad gekregen om de sproeiers te vergroten (en de aanzuig op het luchtfilterdeksel van 2 dezelfde grote ingangen te voorzien), wat een verschil in acceleratie tot gevolg had, maar ook een duidelijk hoger verbruik (+ 1l.).
Laatst gewijzigd door Droozy op 16 feb 2017, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
R100RS/R100R Mystic
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Siebenrock Power kit 860cc

Bericht door Droozy »

Voor de volledigheid, ik heb nu bij de Mystic alles origineel gelaten.
Als in bovenstaand geval niks aan de koppen verandert zullen de klepdiameters toch de bepalende factor zijn?
R100RS/R100R Mystic
Plaats reactie