helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
johan47
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:02
Woonplaats: Grimbergen

helm

Bericht door johan47 »

Ik zoek een nieuwe helm te kopen met communicatie maar twijfel tussen de BMW system Evo7 en de Schuberth C4 kan mij eventueel de voor en nadelen zeggen van beide helmen
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: helm

Bericht door bmwfreakske »

Ik denk niet dat er veel verschil op zit, buiten de pasvorm, ze komen van dezelfde fabrikant.
Andalousie 09/2018
tibogs
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2014, 22:53
Woonplaats: 9290

Re: helm

Bericht door tibogs »

Ik koop nooit een helm zonder er eerst een testrit mee te maken. Zo'n testrit zegt niet alles maar dan weet je al of hij al dan niet stil is op jouw motorfiets, goed zit, niet aandampt, ... De C4 is nog niet beschikbaar, die BMW helm is ook splinternieuw dus voor ervaringen zal het nog te vroeg zijn.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: helm

Bericht door Danny »

zoals boven vermeld, aanvoelen en proberen proef te rijden, per slot van rekening kosten die dingen een rib uit je lijf.

de pasvorm zal 't belangrijkste zijn, helmen van die prijsklasse zijn verder allemaal aan mekaar gewaagd.
ventilatie of andere functies hangen af van 't type motor waarop je rijd.
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: helm

Bericht door J@n »

johan47 schreef:Ik zoek een nieuwe helm te kopen met communicatie maar twijfel tussen de BMW system Evo7 en de Schuberth C4 kan mij eventueel de voor en nadelen zeggen van beide helmen
tibogs schreef: De C4 is nog niet beschikbaar, die BMW helm is ook splinternieuw dus voor ervaringen zal het nog te vroeg zijn.
Voor de BMW System 7 is het ook nog enkele weken wachten vooraleer die beschikbaar zal zijn bij de BMW boer. En voor de 7 Evo ben je trouwens een paar jaar te vroeg. :-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: helm

Bericht door Dirk Pauwels »

Iedereen heeft een ander hoofd, wat voor de ene een prima helm is, is voor de andere instant hoofdpijn...
Zoals hier al gezegd, passen, proefrijden....
Niet blindstaren op BMW en shubert, er zijn nog andere merken. Ik heb een C2 en een C3 gehad en die waren zeker niet slecht, maar het waren niet mijn beste helmen....
Momenteel een Shoei Neotec en zeer tevreden van. Maar da's uiteraard persoonlijk.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie