Garmin express kent geheugenkaart niet

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door Lambik_GT03 »

Hallo,
GPS : zumo 550 met lifetime-update. Ik probeer de kaarten 2017.02 te installeren, maar voor west-europa heeft het toestel niet genoeg geheugen. Daarom zit er een extra SD-kaart van 8 GB in. Als ik de update wil installeren kan ik op geen enkele manier de SD kaart als bestemming kiezen voor de opslag van de kaarten, en de installatie blijft dus hangen omdat garmin express blijft aangeven dat het toestel niet genoeg geheugen heeft. Oplossing ? Dank op voorhand. Opm. :windows versie 10.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door p@rick »

Bij de updateprocedure voor de Zumo 550 kan je met Express alles op de computer installeren en zal Express je ook laten weten wat je op de Zumo zelf kan plaatsen. Daarna met Mapinstall het gewenste resterende gedeelte naar de sd kopieren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door Polleke G »

De zumo 550 kan niet door Garmin expres de kaarten gedeeltelijk op sd en gedeeltelijk op intern geheugen zetten .Het makkelijkste is de BeNeLux (zo doe ik het) op het toestel zetten en Europa op de PC,
Dan ga je vanuit Basecamp /mapsource de resterende kaarten op de sd kaart zetten,dit gebeurd dan met mapinstall
Basecamp/Klik op "Kaarten" dan "kaarten installeren" dan "zoeken naar apparaat" daar selecteer je de geheugen kaart, dan klik je op "doorgaan" dan komt er een kaartscherm te voorschijn en daar selecteer je de kaarten rond om de Benelux,zorg dat je geen dubbele kaarten hebt want dat geeft problemen ,en dan klik je weer op "doorgaan" en begint hij de kaarten te laden ,dit heeft tijd nodig.
Mapsource:
je klikt op die rare vijfhoek,je zoomt de kaart uit tot 1000km ,dan kan je met de muis/cursor de landen rond de Benelux selecteren
dan klik je op" verzenden naar apparaat" (gps toestelsymbool met pijltje boven),dan zoeken naar apparaat ,hier selecteer je dan de sd kaart,dan klik je op "verzenden" en de kaarten worden naar je sd kaart geladen ,ook hier duurt het even

je kan de kaarten ook zelf een naam geven door naast naam van kaartenset ,de tekst wissen en een nieuwe naam ingeven
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door pat__ »

Lambik_GT03 schreef:Hallo,
GPS : zumo 550 met lifetime-update. Ik probeer de kaarten 2017.02 te installeren, maar voor west-europa heeft het toestel niet genoeg geheugen. Daarom zit er een extra SD-kaart van 8 GB in. Als ik de update wil installeren kan ik op geen enkele manier de SD kaart als bestemming kiezen voor de opslag van de kaarten, en de installatie blijft dus hangen omdat garmin express blijft aangeven dat het toestel niet genoeg geheugen heeft. Oplossing ? Dank op voorhand. Opm. :windows versie 10.
Kaartje vervangen en je probleem zal opgelost zijn. Heb dat ook voorgehad met mijn 390.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door p@rick »

pat__ schreef:
Lambik_GT03 schreef:Hallo,
GPS : zumo 550 met lifetime-update. Ik probeer de kaarten 2017.02 te installeren, maar voor west-europa heeft het toestel niet genoeg geheugen. Daarom zit er een extra SD-kaart van 8 GB in. Als ik de update wil installeren kan ik op geen enkele manier de SD kaart als bestemming kiezen voor de opslag van de kaarten, en de installatie blijft dus hangen omdat garmin express blijft aangeven dat het toestel niet genoeg geheugen heeft. Oplossing ? Dank op voorhand. Opm. :windows versie 10.
Kaartje vervangen en je probleem zal opgelost zijn. Heb dat ook voorgehad met mijn 390.
Het gaat hier wel om een Zumo 550. Express behandelt een 550 op dat vlak anders dan een 390.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door MrGPS »

p@rick schreef: Het gaat hier wel om een Zumo 550. Express behandelt een 550 op dat vlak anders dan een 390.
Correct. Garmin Express heeft de SD van de 550 nog nooit gezien en zal dat vermoedelijk ook nooit doen. Oplossing is kaarten naar SD laden via mapsinstall danwel mapsource.
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door Lambik_GT03 »

Hallo,
Kaarten ingeladen met mapinstall. En gelukt! Bedankt voor de info.
stevens-willy
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 aug 2013, 08:56
Woonplaats: Heers
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Garmin express kent geheugenkaart niet

Bericht door stevens-willy »

Je kan ook hier je probleem stellen http://forum.gps-expert.nl/index.php

Willy
Afbeelding
http://www.heers.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.veulen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie