CN 2018.1 NTU beschikbaar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door pirre105 »

2018.1 staat wel op Nav V maar niet op Basecamp ondanks aanduiding bij installatie van GPS en Basecamp.
Daarna verschillende malen geprobeerd kaarten enkel in Basecamp ( PC Windows 10 ) te laden maar het wil maar niet lukken . Krijg steeds een foutmelding en de installatie breekt af.
Iemand raad hiermee?
Anderzijds, zou dat een probleem geven dat ik mijn routes die met Basecamp 2017.3 gemaakt werden naar de GPS stuur die nu op 2018.1 draait?
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door Man in Black »

Dat zal in de praktijk nauwelijks verschil maken, op misschien soms een eenrichtingsweg die er in 2017 nog niet in zat.
Of maak er een track van en zet die om naar de nav V, inladen en route van laten maken. wel enkel nog maar begin en eindpunt, dus als je met viapunten wil werken (bv stopplaatsen eten/tanken) dan zijn die weg.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door JohanH »

pirre105 schreef:2018.1 staat wel op Nav V maar niet op Basecamp ondanks aanduiding bij installatie van GPS en Basecamp.
Daarna verschillende malen geprobeerd kaarten enkel in Basecamp ( PC Windows 10 ) te laden maar het wil maar niet lukken . Krijg steeds een foutmelding en de installatie breekt af.
Iemand raad hiermee?
Anderzijds, zou dat een probleem geven dat ik mijn routes die met Basecamp 2017.3 gemaakt werden naar de GPS stuur die nu op 2018.1 draait?
Zelfde probleem hier...
Op 2 verschillende PC's geprobeerd (beide Win10, waarvan één zo goed als "naakt" is).
Op mijn Mac lukt het wel. Dus laten we er maar van uitgaan dat er een deftige bug zit in de laatste Express versie.
Ik heb een ticketje geopend bij Garmin, maar 't zal wel ijdele hoop zijn dat ze daar ooit een deftig antwoord gaan op geven :D
Misschien weet MrGPS raad ?
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door st1100 »

pirre105 schreef:.....Anderzijds, zou dat een probleem geven dat ik mijn routes die met Basecamp 2017.3 gemaakt werden naar de GPS stuur dien nu op 2018.1 draait?
Met het express/kaartupdate probleem , kan ik niet helpen ..... Allez niet meer dan zeggen koop een Tomtom 400 en je bent ervan af.Afbeelding

Als je ROUTES naar je gps overzet dan gaat dat zeker problemen geven bij het importeren. Als de route met een andere kaart gemaakt is dan op het toestel gaat de gps herberekenen! En alhoewel de kaartverschillen tussen 2017.3 en 2018.1 idd niet zo spectaculair gaan zijn , kan het verschil in route gaan van het valt wel mee ....tot het is een ramp die route is niet meer te herkennen (als een viapunt bv in de nieuwe kaart niet meer op de weg staat om maar iets te zeggen).

Hoe kan je dat oplossen? Als uw route klaar is in basecamp met de 'oude' kaart. Rechts klikken : spoor maken en die TRACK verzenden als .gpx naar het toestel. In het toestel zal die track (of kruimelspoor , zoals Hans en Grietje) dan vergeleken worden met de 'nieuwe' kaart in de gps. Wat is dan het verschil , een route heeft slechts een paar punten een track heeft er 10000den waardoor de kans op afwijking zeer klein is.

Als je , ' old style' met .gdb ROUTES wil blijven werken kan je de gps aan de computer hangen , in basecamp met de nieuwe kaarten van de gps werken.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door Man in Black »

Bij mij nochtans ook Win10, eerst de laatste update van Express laten lopen, daarna zonder enig probleem alles kunnen updaten.
Misschien eerst Win10 naar zijn laatste updates laten zoeken?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door pirre105 »

Laatste update Windows werd manueel uitgevoerd voor de kaartupdate.
In Javawa herkende deze mijn toestel niet meer en door de Win 10 update ging dat terug wel (met dank voor de info via de site van Mrs GPS)
Ik hou van Lut en mijn GSA.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door p@rick »

Misschien een domme vraag, maar stel je volgende situatie voor : 2017.30 North geinstalleerd op het interne geheugen van de Navigator, en 2017.30 South op SD.
Om een of andere reden geraakt de SD (met daarop dus het gedeelte South) volledig defect en moet ze dus vervangen worden door een ander (nieuw, blanco) kaartje, eigenlijk is op dat moment dus enkel nog maar het gedeelte "North" beschikbaar voor navigatie.
Wat wordt er verondersteld te gebeuren als die Navigator nu met behulp van de nieuwste versie van Garmin Express een update zou krijgen naar 2018.10, wordt de volledige nieuwe kaart (North en South) netjes over toestel en SD verdeeld, of zou Express eigenwijs beslissen om enkel het gedeelte North in het toestel te overschrijven en South (op SD) over te slaan omdat er daarvan geen vorige versie van geinstalleerd is ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door ®win »

Ja, zodra je een nieuw SD kaartje er in hebt zitten, dan zul je gewoon heel Europa 2018.10 kunnen installeren en zal All South weer op het SD kaartje komen. GE maakt gewoon weer de nodige mapjes aan op de SD kaart.

Bovendien heb je dan geen kans dat GE nog onbedoeld oud kaartmateriaal op de SD kaart laat staan. :wink:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door p@rick »

®win schreef:Ja, zodra je een nieuw SD kaartje er in hebt zitten, dan zul je gewoon heel Europa 2018.10 kunnen installeren en zal All South weer op het SD kaartje komen. GE maakt gewoon weer de nodige mapjes aan op de SD kaart.

Bovendien heb je dan geen kans dat GE nog onbedoeld oud kaartmateriaal op de SD kaart laat staan. :wink:

OK, dank je voor de info... In principe geen addertjes onder 't gras dus.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

krijg de kaart niet op mijn PC, blijft altijd hangen aan 38,4%
wat kan ik doen?
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door J@n »

Kijk eens of je nog pakweg 10gb vrij hebt op je HD.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door pat__ »

Update naar 2018.1 gelukt, eerst Express laten updaten en dan update gedaan. 2017.3 north en south waren verdeeld over gps en sd kaartje nu bij de 2018 installatie staat weer alles op de Zumo 390 en is het externe kaartje weer quasi leeg?????
Voor alle zekerheid via JaVaWa een volledige backup gemaakt van de gps en het kaartje zodat ik bij problemen de 2017 versie kan terugzetten.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door JohanH »

Oh hier gaat er ook vanalles en nog wat verkeerd met het Garmin gedoe op de PC.
Zelfs op een nieuw geinstalleerde Windows 10 krijg ik het niet aan de praat zoals het hoort.
Op een Mac (MacOS Sierra) loopt het wel goed.

Nu de support van Garmin is ook om met te lachen.... Die denken duidelijk dat we allemaal idioten zijn als we hen contacteren.
Zelfs als je hen hun eigen logfiles opstuurt (want al hun soft staat voor de ogenblik zelfs in DEBUG trace level, dat zegt voor mij al genoeg over de kwaliteit van hun laatste releases)
Nu voor wat ik kan opmaken uit hun logs zijn er 2 problemen
1/ Ze gebruiken Akamai voor distributed file transfer, en niet alles wordt gedownload.
2/ De ElevatedInstaller die ze nadien gebruiken (iets van hen) vindt de msi of exe niet voor de effectieve install uit te voeren wegens nr 1.

Als er nu iemand zo kennen bij Garmin die wat invloed heeft... zou het misschien eens opgelost geraken.
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door JohanDB »

zijn er geen vacatures Johan ? :mrgreen: :wink:
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

J@n schreef:Kijk eens of je nog pakweg 10gb vrij hebt op je HD.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
heb nog 553GB vrij......
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door eiRTee »

eiRTee schreef:
J@n schreef:Kijk eens of je nog pakweg 10gb vrij hebt op je HD.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
heb nog 553GB vrij......
het is uiteindelijk gelukt
heb een manuele update van windows 10 gedaan en daarna opnieuw geprobeerd en is gelukt
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door JohanH »

Niks maar dan ook niks aan de PC veranderd (geen updates of iets anders) en vandaag nog eens geprobeerd.
Hé tiens, hij begint opnieuw de kaarten te downloaden en hoera hoera, hij installeert ze nog ook in Basecamp.
Er moeten toch ergens kabouterkes bij Garmin aan het werk geweest zijn.... :grin:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door Man in Black »

Ik verdenk eerder Win10 als veroorzaker
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door pirre105 »

Ook nog een poging gewaagd en ja 2018.1 staat er bij in Basecamp. Raar maar het werkt dus ikke tevreden!
Ik hou van Lut en mijn GSA.
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door edargpu »

Hier de volledige update gedaan zonder noemenswaardige problemen
Edargpu ;-)
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
goldfinger
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:51

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door goldfinger »

en ze weten nog altijd niet dat bij ons de snelheid 70 is ipv 90 pfffffffffffffff
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door p@rick »

goldfinger schreef:en ze weten nog altijd niet dat bij ons de snelheid 70 is ipv 90 pfffffffffffffff
dat weten zelfs de meeste locals hier nog niet...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door Flat Twin Power »

Eindelijk de tijd gevonden om de update uit te voeren. Allee, om ze te proberen uit te voeren.
Eerst back-up gemaakt van mijn toestelletje met Javawa. Dan een update van garmin express en dan mijn 590 aangesloten (altijd een stress momentje, doet ie het of doet ie het niet)
Eerst heeft ie nieuwe software voor het toestel gevonden. Update daarvan verliep probleemloos. Daarna melding "toestel voorbereiden voor kaartupdate".
Na 20 minuten naar het scherm staren krijgen we de melding "er is een fout opgetreden" en hop, gedaan met de update.
Ik heb het al afgeleerd om me op te winden.
Morgen nog eens proberen zeker en als het dan niet lukt, overmorgen nog eens en als het dan niet lukt wachten op de volgende update en een nieuwe poging ondernemen.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door roadster »

Flat Twin Power schreef:Eindelijk de tijd gevonden om de update uit te voeren. Allee, om ze te proberen uit te voeren.
Eerst back-up gemaakt van mijn toestelletje met Javawa. Dan een update van garmin express en dan mijn 590 aangesloten (altijd een stress momentje, doet ie het of doet ie het niet)
Eerst heeft ie nieuwe software voor het toestel gevonden. Update daarvan verliep probleemloos. Daarna melding "toestel voorbereiden voor kaartupdate".
Na 20 minuten naar het scherm staren krijgen we de melding "er is een fout opgetreden" en hop, gedaan met de update.
Ik heb het al afgeleerd om me op te winden.
Morgen nog eens proberen zeker en als het dan niet lukt, overmorgen nog eens en als het dan niet lukt wachten op de volgende update en een nieuwe poging ondernemen.
ben je zeker dat de update toch niet gelukt is? Ik heb ook steeds een foutboodschap gekregen maar toch is 2018.1 NTU op het toestel geraakt...
R1200GS LC
Flat Twin Power

Re: CN 2018.1 NTU beschikbaar

Bericht door Flat Twin Power »

roadster schreef:
Flat Twin Power schreef:Eindelijk de tijd gevonden om de update uit te voeren. Allee, om ze te proberen uit te voeren.
Eerst back-up gemaakt van mijn toestelletje met Javawa. Dan een update van garmin express en dan mijn 590 aangesloten (altijd een stress momentje, doet ie het of doet ie het niet)
Eerst heeft ie nieuwe software voor het toestel gevonden. Update daarvan verliep probleemloos. Daarna melding "toestel voorbereiden voor kaartupdate".
Na 20 minuten naar het scherm staren krijgen we de melding "er is een fout opgetreden" en hop, gedaan met de update.
Ik heb het al afgeleerd om me op te winden.
Morgen nog eens proberen zeker en als het dan niet lukt, overmorgen nog eens en als het dan niet lukt wachten op de volgende update en een nieuwe poging ondernemen.
ben je zeker dat de update toch niet gelukt is? Ik heb ook steeds een foutboodschap gekregen maar toch is 2018.1 NTU op het toestel geraakt...
Laatst gewijzigd door Flat Twin Power op 12 jun 2017, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie