R1150RT - probleemke met den claxon
Moderator: GVN
R1150RT - probleemke met den claxon
Onlangs wilde ik voor een onvoorzichtige bestuurder nen "coup de claxon" geven en er gebeurde helemaal niks. Op welke manier ik dat knopje ook induwde : stilte was mijn deel. Thuis gekomen probeer ik het nog eens en dan marcheerde het kreng wel, waarop mijn vrouwke prompt kwam vragen waarom ik zo driftig aan het toeteren was in de garage. Vandaag marcheert ie weer langs geen kanten. 't Is niet dat ik er van wakker lig want ik gebruik dat bijna nooit, maar ik ben van principe : als het er op staat moet het marcheren. Heeft er iemand een idee wat dat kan zijn ? Oxidatie in het knopje ? Tips & trics welkom.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
probleemke met claxon
Bart,
Mijn claxons hebben alle bij eens niet gewerkt. De oorzaak was, tijdens het voorjaar, toen er zout gestooid was, poetste ik mijn R1150Rt, 2X daags met overvloedig water. Niet enkel langs buiten maar ook met de spuit langs onder. Gevolg was dat beide claxons vol water zaten (slakkehuis) waardoor ze niet meer werkten.
Was jij je moto ook veel? Dan zou ik daar maar eens naar kijken.
Greetze
Jos
Mijn claxons hebben alle bij eens niet gewerkt. De oorzaak was, tijdens het voorjaar, toen er zout gestooid was, poetste ik mijn R1150Rt, 2X daags met overvloedig water. Niet enkel langs buiten maar ook met de spuit langs onder. Gevolg was dat beide claxons vol water zaten (slakkehuis) waardoor ze niet meer werkten.
Was jij je moto ook veel? Dan zou ik daar maar eens naar kijken.
Greetze
Jos
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
- Woonplaats: Rillaar
- Locatie: Rillaar (Aarschot)
Bart , Je kan met een testlampje( 12V) nagaan of je nog of je nog spanning hebt aan de claxon als je de bedieningsknop indrukt , als het testlampje brand, dan is de claxon wel degelijk defect , in het andere geval , bedieningsknop uittesten met testlampje en/of zekering nakijken , hier kan ook oxidatie aanzitten . Er zijn contactsprays in de autoshops . WD-40 is enkel een smeermiddel , waarin een behoorlijk percentage white spirit inzit . Groetjes de Jos
Ok mannen bedankt ! Probleem van de baan. Na wat gefriemel onder de carnage bleek inderdaad dat de contactjes aan de claxon zelf geoxydeerd waren. Jos, bij mij is dat slechts één membraanclaxon (1150rt '01) en dus geen slakkenhuis zoals jij daar zegt. Waarschijnlijk hebben ze dat veranderd op de nieuwere modellen ?
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Danny you're right, mijne lijkt op een geluid van een bromfiets... ik vind wel dat ze dat mochten veranderen, je wordt al niet gezien en niet gehoord... is zeker een issue voor "veiligheid".
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
claxon
Beemers,
hoort in feite hier niet thuis maar toch even dit, na het wassen spuit ik altijd mijn motor af met een megeling van petrol en water en dit met een compressor en het daarbijgeleverde nevelpistool of hoe moet ik het noemen.
Je kan ook in plaats daarvan een plantenspuit vullen met petrol/water en over je fiets vernevelen.
Petrol heeft te eigenschap rubbers te smeren zonder schade (uitzetten ervan) het laat ook een licht vettig filmpje achter wat een kleine bescherming geeft tegen roest, zout,enz.
Misschien voorkom je zo ook het defect van kleine dingen.
Groeten van mijn kleppen.
hoort in feite hier niet thuis maar toch even dit, na het wassen spuit ik altijd mijn motor af met een megeling van petrol en water en dit met een compressor en het daarbijgeleverde nevelpistool of hoe moet ik het noemen.
Je kan ook in plaats daarvan een plantenspuit vullen met petrol/water en over je fiets vernevelen.
Petrol heeft te eigenschap rubbers te smeren zonder schade (uitzetten ervan) het laat ook een licht vettig filmpje achter wat een kleine bescherming geeft tegen roest, zout,enz.
Misschien voorkom je zo ook het defect van kleine dingen.
Groeten van mijn kleppen.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
als uw dochter mee leest.wouteRT schreef:Harald:
Fantastisch!! Heerlijk gelachen, maar mijn dochter heeft het ook gelezen......3keer raden wat ik in mijn schoen vond .......
Past gelukkig niet............
WouteRT
ZEG TEGEN UW PAPA DAT HIJ EEN EXTRA STEUNTJE MAAKT VOOR U BEL
HAHA nu hebde weer werk
een VB:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit