R1150RT - probleemke met den claxon

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

R1150RT - probleemke met den claxon

Bericht door b@RT »

Onlangs wilde ik voor een onvoorzichtige bestuurder nen "coup de claxon" geven en er gebeurde helemaal niks. Op welke manier ik dat knopje ook induwde : stilte was mijn deel. Thuis gekomen probeer ik het nog eens en dan marcheerde het kreng wel, waarop mijn vrouwke prompt kwam vragen waarom ik zo driftig aan het toeteren was in de garage. Vandaag marcheert ie weer langs geen kanten. :evil: 't Is niet dat ik er van wakker lig want ik gebruik dat bijna nooit, maar ik ben van principe : als het er op staat moet het marcheren. Heeft er iemand een idee wat dat kan zijn ? Oxidatie in het knopje ? Tips & trics welkom.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

meestal oxydatie in 't knopke of aan de contactpunten van de claxon zelf, een scheut WD40 kan wonderen doen :wink:
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

probleemke met claxon

Bericht door Josram »

Bart,
Mijn claxons hebben alle bij eens niet gewerkt. De oorzaak was, tijdens het voorjaar, toen er zout gestooid was, poetste ik mijn R1150Rt, 2X daags met overvloedig water. Niet enkel langs buiten maar ook met de spuit langs onder. Gevolg was dat beide claxons vol water zaten (slakkehuis) waardoor ze niet meer werkten.
Was jij je moto ook veel? Dan zou ik daar maar eens naar kijken.
Greetze
Jos
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

tja da is pas loemp :lol: :lol:
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Bericht door dejos »

Bart , Je kan met een testlampje( 12V) nagaan of je nog of je nog spanning hebt aan de claxon als je de bedieningsknop indrukt , als het testlampje brand, dan is de claxon wel degelijk defect , in het andere geval , bedieningsknop uittesten met testlampje en/of zekering nakijken , hier kan ook oxidatie aanzitten . Er zijn contactsprays in de autoshops . WD-40 is enkel een smeermiddel , waarin een behoorlijk percentage white spirit inzit . Groetjes de Jos
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Ok mannen bedankt ! Probleem van de baan. Na wat gefriemel onder de carnage bleek inderdaad dat de contactjes aan de claxon zelf geoxydeerd waren. Jos, bij mij is dat slechts één membraanclaxon (1150rt '01) en dus geen slakkenhuis zoals jij daar zegt. Waarschijnlijk hebben ze dat veranderd op de nieuwere modellen ?
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de R reeksen hebben fabriek af altijd simpele tuuters gehad die op brommerkes lijken, enkel de de "K" had de twee slakkenhuizen wat tenminste een imposante dreun gaf :wink:
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Danny you're right, mijne lijkt op een geluid van een bromfiets... ik vind wel dat ze dat mochten veranderen, je wordt al niet gezien en niet gehoord... is zeker een issue voor "veiligheid". :?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Je kan ook een mooie BEL op je stuur plaatsen .
Is orrigineel hé niet elke motard heeft dat :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Danny zei:
de R reeksen hebben fabriek af altijd simpele tuuters gehad die op brommerkes lijken, enkel de de "K" had de twee slakkenhuizen wat tenminste een imposante dreun gaf
Klopt, was behoorlijk schrikken toen ik mijn claxon de eerste maal gebruikte op mijn nieuwe rt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 01 sep 2007, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

claxon

Bericht door WALTER GSAdventure »

Beemers,

hoort in feite hier niet thuis maar toch even dit, :idea: na het wassen spuit ik altijd mijn motor af met een megeling van petrol en water en dit met een compressor en het daarbijgeleverde nevelpistool of hoe moet ik het noemen.
Je kan ook in plaats daarvan een plantenspuit vullen met petrol/water en over je fiets vernevelen.
Petrol heeft te eigenschap rubbers te smeren zonder schade (uitzetten ervan) het laat ook een licht vettig filmpje achter wat een kleine bescherming geeft tegen roest, zout,enz.
Misschien voorkom je zo ook het defect van kleine dingen.
Groeten van mijn kleppen. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
wouteRT
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 okt 2004, 15:10
Locatie: Gouda - Nederland

Bericht door wouteRT »

Harald:
Fantastisch!! :D Heerlijk gelachen, maar mijn dochter heeft het ook gelezen......3keer raden wat ik in mijn schoen vond ....... :oops:
Past gelukkig niet............ :wink:
WouteRT
R1100RT '97
K100 USA '85 R.I.P
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

wouteRT schreef:Harald:
Fantastisch!! :D Heerlijk gelachen, maar mijn dochter heeft het ook gelezen......3keer raden wat ik in mijn schoen vond ....... :oops:
Past gelukkig niet............ :wink:
WouteRT
als uw dochter mee leest.
ZEG TEGEN UW PAPA DAT HIJ EEN EXTRA STEUNTJE MAAKT VOOR U BEL
:D :D :D :D :D
HAHA nu hebde weer werk :D :P :P :P
een VB:
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie