Land apart bij voegen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Land apart bij voegen?

Bericht door alfa »

Hallo,
Ik heb Benelux intern geplaatst op een zumo 660 live update .
Is het mogelijk om Noorwegen apart nog bij te voegen?
Of zal die alles weer opnieuw installeren?
Bij voorbaat dank
A
BMW R1100R zonder KFR
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door Polleke G »

Apart een land bijvoegen is niet mogelijk,(hij overschrijft de interne kaart)Je zal alles opnieuw moeten installeren,ofwel Noorwegen op een sd kaartje zetten,en dan kan je die kaart wel gebruiken, als je ze aan zet op het toestel.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door alfa »

Polleke G schreef:Apart een land bijvoegen is niet mogelijk,(hij overschrijft de interne kaart)Je zal alles opnieuw moeten installeren,ofwel Noorwegen op een sd kaartje zetten,en dan kan je die kaart wel gebruiken, als je ze aan zet op het toestel.
SD kaartje is voorzien.(veel muziek op)
En kan je dan alle kaarten aanvinken op GPS ?
Komen die niet in conflict met elkaar?
BMW R1100R zonder KFR
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door Polleke G »

Je kan alle kaarten aanvinken,ze komen enkel in conflict als er dezelfde gebieden opstaan,ze mogen elkaar niet over lappen
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door aantzeetje »

Vraag is dan eerder hoe heb je de benelux er op gezet? Als dat met GE was dan heeft deze de naam gmappprom.img gekregen. Heb je dat met mapinstall, MS of BC gedaan dan heeft deze de naam gmapsupp.img gekregen in het intern geheugen. Deze laatste wordt inderdaad overschreven mocht je enkel Noorwegen kiezen en dan ben je dus de benelux kwijt. Bekijk dus eerst eens met JaVaWa GMTK en DM welke kaarten deze vindt en hun benaming. Denk niet dat de 660 2 verschillende supp"s 'bv gmapsupp1 en gmapsupp2 aan kan.
Wat ik dus totaal niet begrijp is waarom je enkel de benelux laat installeren en niet geheel de 2018.10 NT kaart? Je 660 gaat echt niet sneller of trager zijn met enkel benelux of europa er op hoor. Noch met een deel op het intern geheugen en een deel op de SD kaart. Draai gewoon via GE de update en kies voor heel europa. Op je pc staat deze waarschijnlijk al.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door alfa »

Het bestand ging niet op intern geheugen zonder SD kaartje en kaart op intern geheugen werkt een fractie sneller.
CN staat niet op mijn PC werk zelf enkel met OSM kaart.
Benelux was genoeg voor rijder maar gaat een week naar Noorwegen om daar met auto te toeren..
Als het te ingewikkeld is zet ik een OSM kaart van Noorwegen erop, die is meer gedetailleerder en kan ook dienen als wandel kaart.
BMW R1100R zonder KFR
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door aantzeetje »

je hebt CN helemaal niet nodig om de rijder zijn 660 up to date te krijgen met de nieuwste kaarten. enkel garmin express installeren en met deze de update op de 660 uit te voeren. Mocht de rijder een laptop gebruiken laat haar/hem deze dan meebrengen en kies dan voor gps en pc, zo staat het dan ook op haar/zijn laptop en kan zij/hij dan ook BC (MS) gebruiken om routes te plannen. Doe je dit op jouw pc/laptop gebruik dan JaVaWa GMTK om de kaart van jouw pc op haar/zijn pc te zetten.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door alfa »

Dank voor info, is al gelukt.
Laatste update kaart van OSM Noorwegen intern er op gezet, ginder CN kaarten uit vinken en OSM kaart aanvinken.
Was iets gemakkelijker dan heel die CN kaart terug uploaden
BMW R1100R zonder KFR
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door aantzeetje »

en na switch kaarten niet vergeten van gps helemaal uit te zetten en weer aan
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Land apart bij voegen?

Bericht door Man in Black »

Is bij een zumo 660 nog niet nodig, bij bv een nav V wel.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie