R1200C koppeling geen druk meer en.....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW S1000RR, R1200S, R1100S, HP2 Sport

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marbellie25
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2017, 23:27
Woonplaats: Limburg

R1200C koppeling geen druk meer en.....

Bericht door Marbellie25 »

Hallo, ik heb een R1200C waarbij de hydraulische koppelings bediening geen druk kan opbouwen. Lijkt er zelfs op dat de dot 4 vloeistof in de leiding en het reservoirtje links ophet stuur onder druk staat en er versnellingsbak olie ik mengt of in terug gepomt wordt. Reservoitje goed en geheel leeg gemaakt met een doekje en nieuwe dot 4 erin. Daarna een paar keer bediend en motor laten lopen. Olie komt bij een gaatje links boven de startmotor uit het blok(onder de plastic kap over de startmotor). Het is ook de donkere naar bak olie stinkende vloeistof, dus geen heldere dot 4!!

Als het reservoir leeg is en de motor nog draaid en ik het hydrauliek van de koppelingsbediening leeg pomp door de handle in te knijpen en alles dus leeg is gepompt stopt de lekkage van de olie ook meteen. Koppelings druk is dan natuurlijk helemaal weg. Is dit een ontluchtings van de koppelingsbedienings as of zo?? Waarom komt die versnellingsbak olie sae 90 in het reservoir terug? Heb dit nog nooit meegemaakt op deze manier.

Nu blijkt wel dat de hulpcilinder van de koppelings bediening lek is, de remvloeistof lekt dus bij inknijpen van de koppeling onderen waar de koppelingsbediiening aan het blok zit het blok in daar bij die lange druk-duk as die door het blok loopt naar de koppeling.

Is alleen vervangen van de hulpcilinder voldoende of moet ik ook nog een keering ergens vervangen of zo? hulpcilinder was echt scht, heb een nieuwe besteld met pakking. Maar is het dan verholpen? Bak olie natuurlijk ook vervangen, en een gehele beurt.

De motor heeft net 24.000 km gereden!!!!

Iemand dit ook al eens meegemaakt?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: R1200C koppeling geen druk meer en.....

Bericht door Danny »

Sluit de hulpcilnder aan en vul t systeem.
Nog niet monteren, knijp enkele malen in de hendel om te zien of er geen leiding lekkage is.

Vervang evt de keerring in de bak. Kost 10 euro ofzo.

Ben je 100% gerust.

Km stand is in deze belangrijk en niet belangrijk. Oudere motoren met weinig km hebben dit rapper voor
Plaats reactie