Batterij ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Re: Batterij

Bericht door Stef RT »

KlaasJan schreef:En daar stond ik dan met mijn R1150 RT van 1 1/2 jaar oud. Had 3 weken niet gereden en nu wilde die niet starten. Was 4 graden boven nul. De fiets staat onder carport (aan de westen- wind en noordzijde beschermd door een muur). Staat op alarm en dat gebruikt stroom, maar .. . . . .mag ie mij dan na 3 weken niet rijden zo in de steek laten?
Heb hiervoor F650, R 800 RT en R 850 RT gehad en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Deze hadden geen alarm. Scheelt dat zoveel?????
Ik heb een R1150RT van 2002 en na 3 weken stilstand start hij ook niet meer. Eveneens met alarm ingeschakeld. (alarm aan of uit maakt niet veel verschil, verbruikt op beide manieren stroom)

Groeten, Stef RT
metteke
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 jan 2005, 11:44
Locatie: Baasrode

Bericht door metteke »

Ik rijd dagelijks ongeveer 100km. De batterij is 6 maanden oud.
De 1150 gs ('00, dus geen gelbatterij) staat onder garage zonder garagapoort (ook beter bekend als een kot). Bij dit koude weer kan ik 's morgens niet vertrekken zonder knipperende abs en een klokje op 0 tenzij ik de optimate er aan hang... Volgens mij zijn die batterijen gewoon te slap voor die twee dikke cilinders die in gang moeten getrokken worden. En voor diegenen die het zich afvragen, de alternator is nog goed...
Vertrek ik van in een verwarmde garage (op het werk) dan is is hij onmiddelijk weg. Zonder bijladen.
Plaats reactie