Batterij ?
Moderator: GVN
Batterij ?
hallo iedereen. Heb een vraagje over de battery. Wanneer wordt deze best aan de oplader gelegd? Altijd? Maandelijks? En hoe kan je het best het batteryniveau controleren. Als je onder de tank kijkt zie je de min en maxaanduiding, maar een niveau zie je niet door het witte omhulsel. Moet de tank er dan steeds afgehaald worden? Heeft er ooit al iemand zelf moeten bijvullen buiten de onderhoudsintervallen?
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Andy,
Als je even aar de boekhandel loopt staat er een zeer goed artikel in het tijdschrift Motoren & Toerisme.
P.S. Trouwens WELKOM op het forum...
Veel succes
Als je even aar de boekhandel loopt staat er een zeer goed artikel in het tijdschrift Motoren & Toerisme.
P.S. Trouwens WELKOM op het forum...
Veel succes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Een druppellader (Optimate III) houdt je batterij in topkonditie. Een gewone lader laad of overlaad je batterij. Bij regelmatig rijden hoef je geen lader of druppellader aan te sluiten. Staat je machientje voor langere tijd stil dan hang je er best een druppelladertje aan. Bijvullen bij een R/RT kan enkel met de batterij er uit. Deze kan er uit zonder de tank te demonteren.
1) maak de rubber riem los en haal het slangetje van de ontluchting los
2)draai de min kabel los en trek de accu naar buiten.
3) haal nu de plus los en je batterij is klaar voor bijvullen.
1) maak de rubber riem los en haal het slangetje van de ontluchting los
2)draai de min kabel los en trek de accu naar buiten.
3) haal nu de plus los en je batterij is klaar voor bijvullen.
Batterij
En daar stond ik dan met mijn R1150 RT van 1 1/2 jaar oud. Had 3 weken niet gereden en nu wilde die niet starten. Was 4 graden boven nul. De fiets staat onder carport (aan de westen- wind en noordzijde beschermd door een muur). Staat op alarm en dat gebruikt stroom, maar .. . . . .mag ie mij dan na 3 weken niet rijden zo in de steek laten?
Heb hiervoor F650, R 800 RT en R 850 RT gehad en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Deze hadden geen alarm. Scheelt dat zoveel?????
Heb hiervoor F650, R 800 RT en R 850 RT gehad en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Deze hadden geen alarm. Scheelt dat zoveel?????
topcase eraf, contact op, handgas half open, eerste versnelling, even aanduwen, spring op de motor, laat de koppeling los en je bent direct weg...anders als je 't alleen niet kan dan laat je effe de buurman duwen
't gaat vanzelf...
enneh die batterijkes kunnen dat inderdaad niet goed hebben vooral alarmkes zijn wispelturige energievreters
't gaat vanzelf...
enneh die batterijkes kunnen dat inderdaad niet goed hebben vooral alarmkes zijn wispelturige energievreters
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
BATTERIJ
Andy
Mijn batterij is 1.1/2 jaar oud en ik heb toch al in 1 cel water moeten bijvullen. Platen stonden droog.
Rijd met een GSAdventure. Ik had juist verlichting bijgeplaats en daarom diende ik mijn tank te verplaatsen. Hierdoor kon ik aan de batterij.
Wat betreft alarm, ja na drie weken wordt het scherp. Het systeem waakt en dat kost stroom.
Aan de druppellader mag uw fiets heel de winter hangen. Als ge 's avonds aankomt inpluggen en 's morgens eruit en rijden.
Een gewone lader mag je niet constant op laten staan.
Nog iets indien je batterij leeg is en ze heeft een stroomsterkte van bvb 200 Ampére en je lader geeft max.10 Ampére dan moet je... juist 20 uren opladen. Geeft die maar 2 Ampére dan moet diezelfde lader 100 uren opstaan om de batterij vol te krijgen. Is maar dat ge het weet
Mijn batterij is 1.1/2 jaar oud en ik heb toch al in 1 cel water moeten bijvullen. Platen stonden droog.
Rijd met een GSAdventure. Ik had juist verlichting bijgeplaats en daarom diende ik mijn tank te verplaatsen. Hierdoor kon ik aan de batterij.
Wat betreft alarm, ja na drie weken wordt het scherp. Het systeem waakt en dat kost stroom.
Aan de druppellader mag uw fiets heel de winter hangen. Als ge 's avonds aankomt inpluggen en 's morgens eruit en rijden.
Een gewone lader mag je niet constant op laten staan.
Nog iets indien je batterij leeg is en ze heeft een stroomsterkte van bvb 200 Ampére en je lader geeft max.10 Ampére dan moet je... juist 20 uren opladen. Geeft die maar 2 Ampére dan moet diezelfde lader 100 uren opstaan om de batterij vol te krijgen. Is maar dat ge het weet
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
na drie weken wordt het scherp
drie weken is zelfs al te lang en kan de batterij al een "krak" geven
logisch toch, na anderhalf jaar nazien is ook wel erg laat...Mijn batterij is 1.1/2 jaar oud en ik heb toch al in 1 cel water moeten bijvullen. Platen stonden droog.
.Aan de druppellader mag uw fiets heel de winter hangen. Als ge 's avonds aankomt inpluggen en 's morgens eruit en rijden
enneh als ge 's avonds aankomt en 's morgens weer rijd dan is die druppellader puur verspilde energie, als hem eens een week stilstaat tot daar aan toe...
Eveneens @ Danny:
Werd er niet in het oude forum geopperd dat een 1150 boxer twin niet in gang te duwen was omwille van de injectie of zo?
Mij is het ook nog niet gelukt, maar dat was vooral omdat het achterwiel telkens blokkerde...
Anders: schrijf me ook maar in voor die in-gang-duw-cursus...
Groeten!
Werd er niet in het oude forum geopperd dat een 1150 boxer twin niet in gang te duwen was omwille van de injectie of zo?
Mij is het ook nog niet gelukt, maar dat was vooral omdat het achterwiel telkens blokkerde...
Anders: schrijf me ook maar in voor die in-gang-duw-cursus...
Groeten!
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Ik heb mijn R1100RS al in gang kunnen duwen (verschillende keren).WouterRR schreef:Eveneens @ Danny:
Werd er niet in het oude forum geopperd dat een 1150 boxer twin niet in gang te duwen was omwille van de injectie of zo?
Mij is het ook nog niet gelukt, maar dat was vooral omdat het achterwiel telkens blokkerde...
Anders: schrijf me ook maar in voor die in-gang-duw-cursus...
Groeten!
contact aan, 3de of 4de versnelling, 2 hulpvaardige vrouwen. op de moto zitten om meer drukkracht te krijgen op het achterwiel.
GO, na het behalen van een redelijke loopsnelheid koppeling laten schieten en van zodra hij aanslaat koppeling terug intrekken.
laten warmdraaien en wegwezen. zo snel mogelijk naar huis of de dichts bij zijn de batterij verkoper. als je tussendoor moet tanken is dat echt vervelend.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Ik zie der gewoon goed uit.Stefken schreef:En hebt ge die vrouwen dan in uw koffers zitten
Het heeft allesinds geholpen want ik ben na het tanken toch thuis geraakt.
Het was rond 22.00uur dus veel waren er niet op de baan. Ik zweer het je, dan gebruik je al je charmes om dit 2 jonge uitgaande vrouwtjes dit te laten doen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
In een modderbad zal het niet lukken vrees ik.
maar ik wil wel die vrouwkes daar eens in zien catchen
maar ik wil wel die vrouwkes daar eens in zien catchen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ik heb verleden weekend voor het eerst in 5 weken weer kunnen gaan rijden met de GS (bjr. 03/2002, 35K km) . Starte zonder problemen van de eerste poging. Staat altijd in onverwarmde garage Heb ik gewoon geluk gehad of kan ik die druppellader (voorlopig) achterwege laten, want zo lang staat de GS nooit meer stil ?
R1200RT (2007) / Zumo 350
Battery
Heb sinds kort zo'n mooie druppellader maar hoorde van mijn buurman -die al sinds de Batavieren motor rijdt - dat ook een druppellader funest zou kunnen zijn voor je diodes. Hij zou dan niet meer kunnen bijladen als je normaal rijdt. Wie weet daar meer van?
J.G.
J.G.
Re: Battery
Ik heb ook een druppellader Optimate III, de naam zeg het reeds het is een "druppellader".
Als ik de stroom meet van al mijn verbruikers, dan stel ik vast dat de druppellader Optimate III dit juist aan kan .
Daarom koppel ik de batterij af van de Moto en zet de druppellader rechtstreeks op de Batt.
Groeten,
Onig
Als ik de stroom meet van al mijn verbruikers, dan stel ik vast dat de druppellader Optimate III dit juist aan kan .
Daarom koppel ik de batterij af van de Moto en zet de druppellader rechtstreeks op de Batt.
Groeten,
Onig