van mapcourse naar bascamp = problemen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ericvdhende
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2011, 23:39
Woonplaats: Berchem
Locatie: Antwerpen

van mapcourse naar bascamp = problemen

Bericht door ericvdhende »

jarenlang geen enkel probleem gehad met routes in mapsource, nu overgestapt naar basecamp en geen enkele route die ik heb gedownload kan ik rijden zonder problemen.
de aangegeven route is altijd veel langer dan wat wordt vooropgesteld en nog niet een beetje.
stukken in de route sturen mij volledig de verkeerde kant uit of plots "maak een u-bocht" en dan wordt ik helemaal terug gestuurd naar het begin.
iemand een oplossing?
grt, eric
stevens-willy
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 aug 2013, 08:56
Woonplaats: Heers
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: van mapcourse naar bascamp = problemen

Bericht door stevens-willy »

Afbeelding
http://www.heers.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.veulen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: van mapcourse naar bascamp = problemen

Bericht door aantzeetje »

Dan doe je duidelijk iets verkeerd want heb nog nooit ofte nimmer problemen met BC gehad. Oftewel bestel je de video nij Mr GPS (Hans Vaessen) of bekijk je de vele filmpjes van hem op youtube over hoe en wat. Maak er een gewoonte van om enkel de track in je gps te laden en die een route hiervan te laten berekenen (herberekenen uit). Hoogstwaarschijnlijk vergeten om de via-punten (shaping points) op niet afroepen te zetten? Afstand wordt in je gps met andere algorythmes berekend dan in BC en je totale afstand van punt naar punt. Tel daar de afwijkingen bij op per via (way) punt en je totale afstand wijkt af.
Pas op met oude routes van MS zomaar in BC te gebruiken. De oude routes bevatten vectorinfo van je oude kaarten. Beste is eerst in BC een track te maken van die oude routes en die dan te deleten en opnieuw te tekenen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie