Miljaarde... start dan toch!
Moderator: GVN
Miljaarde... start dan toch!
Neen dus...
Late shift zit er op.
Warme kleren aan.
Ijs van spiegels en zadel gekrapt.
Contact.
rrr..brrr....rrrrr...rrrr (dit is een ratelend geluid + motor die goetsing heeft)
Startmotor die rond draait, denk ik. Doch aanslaan doet ie niet.
Nog eens proberen.
rr..r...rrr..rr...rr..r... (dit is een iets minder enthousiast ratelend geluid zonder dat de motor reageert)
Damned. Nog een keer...
r...rrr..tt....r...r....tt....rr...tt...r...tt...r.. (ratelend geluid + mechanische tik)
In gang duwen lukte niet.
Ben met een collega en een bakkes tot op de grond naar huis kunnen rijden.
Echt balen!
Late shift zit er op.
Warme kleren aan.
Ijs van spiegels en zadel gekrapt.
Contact.
rrr..brrr....rrrrr...rrrr (dit is een ratelend geluid + motor die goetsing heeft)
Startmotor die rond draait, denk ik. Doch aanslaan doet ie niet.
Nog eens proberen.
rr..r...rrr..rr...rr..r... (dit is een iets minder enthousiast ratelend geluid zonder dat de motor reageert)
Damned. Nog een keer...
r...rrr..tt....r...r....tt....rr...tt...r...tt...r.. (ratelend geluid + mechanische tik)
In gang duwen lukte niet.
Ben met een collega en een bakkes tot op de grond naar huis kunnen rijden.
Echt balen!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
BATTERIJ
jE BATTERIJ IS TE ZWAK
ZEG BEN JE NOG OPZOEK NAAR EEN UITLAAT ???
mvg
RUDI
ZEG BEN JE NOG OPZOEK NAAR EEN UITLAAT ???
mvg
RUDI
Heb m'n uitlaat voorlopig gelast.
Blijft nog een klein gatje over waar ik niet aan kon.
Ben ik nog op zoek.... Ja, maar ik heb de laatste tijd al wat uitgegeven aan die moto. Ik weet het niet voorlopig.
Batterij te zwak?
Lichten doen het nog.
Deze namiddag vlot gestart, zoals altijd. (Enkel als het vochtig is, start ie moeizamer.)
En vanavond is plots m'n batterij te zwak
Blijft nog een klein gatje over waar ik niet aan kon.
Ben ik nog op zoek.... Ja, maar ik heb de laatste tijd al wat uitgegeven aan die moto. Ik weet het niet voorlopig.
Batterij te zwak?
Lichten doen het nog.
Deze namiddag vlot gestart, zoals altijd. (Enkel als het vochtig is, start ie moeizamer.)
En vanavond is plots m'n batterij te zwak
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
STARTMOTOR
WELKE STARTMOTOR HEN JE ?
VALEO OF BOSCH ?
DAT ZIT HET HEM DAAR
STARTMOTOR VRIJMAKEN EN TIK OP ZE KOP GEVEN EN DAN ZAL IE WEER STARTEN
VEEL GELUK
MVG
GS DOC
VALEO OF BOSCH ?
DAT ZIT HET HEM DAAR
STARTMOTOR VRIJMAKEN EN TIK OP ZE KOP GEVEN EN DAN ZAL IE WEER STARTEN
VEEL GELUK
MVG
GS DOC
Re: STARTMOTOR
Weet ik niet.GS DOC schreef:WELKE STARTMOTOR HEN JE ?
VALEO OF BOSCH ?
Hij is maximum 1,5 jaar geleden vervangen.
Dat stelde een kameraad die ik belde ook voor.STARTMOTOR VRIJMAKEN EN TIK OP ZE KOP GEVEN EN DAN ZAL IE WEER STARTEN
Zal dat maandag eens proberen.
Zou dat dan betekenen dat die startmotor de geest aan't geven is?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
starten
Als ik het zo lees denk ik aan te zwakke batterij. Opladen, een druppellader haalt de verloren Ampére niet op.
Batterij is misschien aan het stuk gaan. Normale batt gaat ongeveer 4 jar mee, een gel iets langer.
Allé meer geluk straks
Batterij is misschien aan het stuk gaan. Normale batt gaat ongeveer 4 jar mee, een gel iets langer.
Allé meer geluk straks
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: starten
volledig mee eensWALTER GSAdventure schreef:Als ik het zo lees denk ik aan te zwakke batterij. Opladen, een druppellader haalt de verloren Ampére niet op.
Batterij is misschien aan het stuk gaan. Normale batt gaat ongeveer 4 jar mee, een gel iets langer.
Allé meer geluk straks
Kijk ook eens uw bougiekappen na. Zoals ik lees heeft hij buiten gestaan uw gske.
een klein beetje vocht kan genoeg zijn om onsteking te laten overslaan.
en dan zal uw moteurke ook niet aanslaan.
Als je op de startknop duwde draaide hij rond zoals normaal, ook na de derde keer indien ja, zal het volgens mij niet aan uw batrijke liggen.
indien nee, andere batrij plaatsen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: starten
GSke staat altijd buiten.R1100RS schreef: Kijk ook eens uw bougiekappen na. Zoals ik lees heeft hij buiten gestaan uw gske.
een klein beetje vocht kan genoeg zijn om onsteking te laten overslaan.
en dan zal uw moteurke ook niet aanslaan.
Hij was deze keer volledig be-ijsd.
Bij vochtig weer start ie inderdaad moeilijk.
Neen, starter draaide na derde (of vierde) keer maar amper rond. Dus hopelijk enkel een nieuw batterijtje hé.......ook na de derde keer indien ja, zal het volgens mij niet aan uw batrijke liggen.
indien nee, andere batrij plaatsen
Morgen 'bus' ik naar m'n werk en bekijk ik de zaak eens in het daglicht.
Mocht je alvast een tip hebben voor een goeie batterij.
Ik ga dat artikeltje uit de laatste M&T nog eens lezen.
Ik hou jullie op de hoogte.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
als uwe moto last heeft van de kou, en uw batterij correct is opgeladen en in goede staat, probeer het volgende eens: kontakt op en lichten een minuutje laten branden, bv terwijl je je motorklediij aantrekt. Dit warmt de batterij op en zorgt ervoor dat je minder verlies zal hebben bij het starten. Uiteraard wel je licht en andere stroom verbruikers afzetten voor je start hé.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
met nen ouwen boxer kunt altijd effe de kick gebruiken he (als ge er enen hebt) even de olie rondstampen en hij heeft het direct wat makkelijker om rond te draaien bij de eerstvolgende electrische startpoging... tegelijkertijd laat ge uw batterij zoals Dirk zei reeds effe voorverwarmen een 10 a 15 seconden zijn echter genoeg
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Lukas,
Niet vergeten dat de batterij vandaag in "warmere" omstandigheden staat dan de vorige keer, dus ik zou toch alleszinds ook even m'n batterij in de gaten houden.
Pakje aan, en rijden maar
Niet vergeten dat de batterij vandaag in "warmere" omstandigheden staat dan de vorige keer, dus ik zou toch alleszinds ook even m'n batterij in de gaten houden.
Pakje aan, en rijden maar
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
larrie en apekool.Dirk Pauwels schreef:als uwe moto last heeft van de kou, en uw batterij correct is opgeladen en in goede staat, probeer het volgende eens: kontakt op en lichten een minuutje laten branden, bv terwijl je je motorklediij aantrekt. Dit warmt de batterij op en zorgt ervoor dat je minder verlies zal hebben bij het starten. Uiteraard wel je licht en andere stroom verbruikers afzetten voor je start hé.
Ge trekt alleen uw batrij maar platter. Degene die u dat heeft wijs gemaakt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
R1100RS,
Dit lukt wel degelijk, heb ook de test eens gedaan met een auto, in sommige gevallen werkt het wel. Mijn eerste BMW (E21 318 Bj '80) had ik ook eens last van een platte batterij (iets te veel muziek in den auto... ) en koude avond, dus PRIJS.
Na het aanzetten van de lichten maak je een verbruiker, dus een chemische reactie in de batterij, lichten uit na 30sec en starten, en hij deed het.
Ik zeg wel, in sommige gevallen werkt het... als ze te ver heen is, niet meer uiteraard
Dit lukt wel degelijk, heb ook de test eens gedaan met een auto, in sommige gevallen werkt het wel. Mijn eerste BMW (E21 318 Bj '80) had ik ook eens last van een platte batterij (iets te veel muziek in den auto... ) en koude avond, dus PRIJS.
Na het aanzetten van de lichten maak je een verbruiker, dus een chemische reactie in de batterij, lichten uit na 30sec en starten, en hij deed het.
Ik zeg wel, in sommige gevallen werkt het... als ze te ver heen is, niet meer uiteraard
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Dat klopt!JüRgen schreef:
Niet vergeten dat de batterij vandaag in "warmere" omstandigheden staat dan de vorige keer, dus ik zou toch alleszinds ook even m'n batterij in de gaten houden.
Ik had hem binnengezet.
Ik ben al blij dat het de starter niet is.
Op het Ollands forum loopt een draadje over de levensduur van een batterij. Dat schijnt nogal te variëren.
Mijn GSke rijdt zo goed als dagelijks. Ritje naar m'n werk is 22 km. Tijd genoeg om telkens weer op te laden, me dunkt.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
DUS de OPLOSSING=NIEUWE ACCU
VEEL SUC6
VEEL SUC6
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Lukas,
Volgens het artikel van Motoren & Toerisme van deze maand zou je bij het starten ongeveer 10% van je capaciteit wegnemen en daarvoor +/- 30km nodig hebben om deze opnieuw bij te laden.
Ik denk persoonlijk dat dit nogal afhangt van het toerental die dan wordt gereden, alhoewel vanaf 1000rpm normaal al de spanning en stroom aanwezig moet zijn voor het laden van de batterij.
Iemand die er een andere mening op nahoudt, graag info.
Volgens het artikel van Motoren & Toerisme van deze maand zou je bij het starten ongeveer 10% van je capaciteit wegnemen en daarvoor +/- 30km nodig hebben om deze opnieuw bij te laden.
Ik denk persoonlijk dat dit nogal afhangt van het toerental die dan wordt gereden, alhoewel vanaf 1000rpm normaal al de spanning en stroom aanwezig moet zijn voor het laden van de batterij.
Iemand die er een andere mening op nahoudt, graag info.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
larrie en apekool.
Ge trekt alleen uw batrij maar platter. Degene die u dat heeft wijs gemaakt
niks larie en apekool, 10 a 15 seconden volstaan echter, 't is eigenlijk al een heel oude truuk en die word zelfs geadviseerd door Touring en VTB-VAB ... toch geen idioten me dunkt??
@ JüRgen
klopt je hebt een heel eind nodig om de capaciteit weer 100% te krijgen, allerhande factoren als handvatverwarming en bv verwarmde vest dragen er alleen toe bij dat die tijd alleen maar langer word, gelukkig zitten er op BMW's "serieuze" kleppers van alternators vooral als je ze gaat vergelijken met een doorsnee Japanner ze kunnen dus één en ander verteren van extra gadgets zonder dat je laadcapaciteit daarbij in 't gedrang komt
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Die larie en apekool waren oude Alfa's en Ducati's in mijn Euh, "Italiaanse" periode (Niemand is perfect hé mannen) . Dienen Duc had zo geen zware batterij als een BMW, net genoeg om een paar keer te kunnen starten, dus als het heel koud was, kreeg ik hem veel beter gestart met een warme batterij, en dat bereik je idd met een chemische reactie van bv een verbruiker, zoals de lichten. Klinkt raar, maar toch is het zo. Staat trouwens ook in de boekskes, dus ik heb dat niet uitgevonden hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: BATTERIJ
Gisteren, na een weekje stilstaan, was het weer van dat....
Nieuwe batterij erin en ..... broembroembroem
Merci.
GS DOC schreef:jE BATTERIJ IS TE ZWAK
Nieuwe batterij erin en ..... broembroembroem
Merci.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91