ABS - vraagje
Moderator: GVN
ABS - vraagje
Beste,
Ik sta op het punt een occazie GS 1150 te kopen, maar ik heb daaromtrent een issue.
Wanneer de motor gestart wordt pinken de ABS lampjes ... deze gaan onmiddellijk na de eerste 3 meter ofzo uit en deze werkt dan ook (heb dit tegen 120 getest en zat erna nog in het zadel .... werkte wel degelijk), maar tijdens die eerste 3 meter hoorde ik een semi-ratelend geluidje.
De vorige eigenaar beweert dat dit altijd al zo geweest is en dat dit te maken heeft met de ABS-calibratie ....
Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand een idee wat er concreet aan de hand is. Verder was de motor in perfecte staat, dus wil hem echt kopen, maar wil toch eerst iets meer weten over dit bizar geluid.
Alvast hartelijk bedankt
Ik sta op het punt een occazie GS 1150 te kopen, maar ik heb daaromtrent een issue.
Wanneer de motor gestart wordt pinken de ABS lampjes ... deze gaan onmiddellijk na de eerste 3 meter ofzo uit en deze werkt dan ook (heb dit tegen 120 getest en zat erna nog in het zadel .... werkte wel degelijk), maar tijdens die eerste 3 meter hoorde ik een semi-ratelend geluidje.
De vorige eigenaar beweert dat dit altijd al zo geweest is en dat dit te maken heeft met de ABS-calibratie ....
Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand een idee wat er concreet aan de hand is. Verder was de motor in perfecte staat, dus wil hem echt kopen, maar wil toch eerst iets meer weten over dit bizar geluid.
Alvast hartelijk bedankt
-
Dirk Pauwels
De eigenaar heeft gelijk, ABS lampjes knipperen tot ABS gecalibreerd is en dat kan ook met een ratelend geluidje gebeuren. Als je ABS aanslaat bij een hevig remmaneuvre kan je dat ratelend geluidje ook soms horen. No worries, mate
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Wanneer je na het starten, er meteen de pees oplegt en je achterwiel doorslipt (zand of zo) blijft het lampje branden. Herstarten zal de "error" wegdoen.
Eens de lampjes uit zijn (na starten), maakt doorslippen ni meer uit.
Eens de lampjes uit zijn (na starten), maakt doorslippen ni meer uit.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
En als de lampjes blijven knipperen als je al even aan het rijden bent.
Je stopt en kortdaarna start je weer en alles is normaal (de lampje gaan onmiddelijk terug uit) dan kan het te maken hebben met een te lage batterijspanning. Maar daar is ergens een hele topic aan gewijd.
Welkom op het forum en suc6 met de aankoop.
Gr, Jakke.
Je stopt en kortdaarna start je weer en alles is normaal (de lampje gaan onmiddelijk terug uit) dan kan het te maken hebben met een te lage batterijspanning. Maar daar is ergens een hele topic aan gewijd.
Welkom op het forum en suc6 met de aankoop.
Gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Als ge den tijd vindt dan springt ge af en toe maar eens in het Beemercafé binnen.hanzieman schreef:Thx thx thx ......
Vind het werkelijk fantastisch dat er zo snel reacties komen.
Ik ga zeker op dit forum blijven rondhangen .... van zodra ik de motor gewoon ben zal ik ook eens beginnen rondzoeken achter meetings en motorritjes, maar dat is een andere topic!
Alleszins bedankt voor de uitleg

-
Fox30
Gewoon lid worden en dan krijg je het 2-maandelijks clubboekje met een MASSA ritten en bijeenkomsten die je daarna niet meer zou willen missen. Ik dacht eerste ook dat ik voldoende had met het Forum, totdat ik voor de eerste maal op de regionale avonden verscheen. Wat een toffe bende, helemaal niet stijf. Je kiest maar uit waaraan je zelf wenst deel te nemen, aanbod genoeg.hanzieman schreef:Thx thx thx ......
Ik ga zeker op dit forum blijven rondhangen .... van zodra ik de motor gewoon ben zal ik ook eens beginnen rondzoeken achter meetings en motorritjes, maar dat is een andere topic!
@hanzieman,Fox30 schreef:Gewoon lid worden en dan krijg je het 2-maandelijks clubboekje met een MASSA ritten en bijeenkomsten die je daarna niet meer zou willen missen. Ik dacht eerste ook dat ik voldoende had met het Forum, totdat ik voor de eerste maal op de regionale avonden verscheen. Wat een toffe bende, helemaal niet stijf. Je kiest maar uit waaraan je zelf wenst deel te nemen, aanbod genoeg.hanzieman schreef:Thx thx thx ......
Kom gerust eens naar één van de clubavonden. Je hoeft daarvoor nog geen lid te zijn. Eerst om eens kennis te maken.
@Fox30,
Je zou mij een plezier doen als je dit in volgende topic eens zou schrijven
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=7426

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/lidworden/inschrijven.htmlhanzieman schreef:Tof, klinkt leuk!
Hoe word je juist lid?
Hoeveel kost dat voor een jaar?
Alvast bedankt!
Kijk hier eens.
Gr,Jakke.

-
Fox30
U schrijft en wij draaien:ironjakke schreef: @Fox30,
Je zou mij een plezier doen als je dit in volgende topic eens zou schrijven
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=7426
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 6482#86482