Banden gs 99% straatgebruik

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door st1100 »

Ik kocht een Gs omdat het stuurgedrag me beviel tijdens een testrit , ik doe er amper/geen off-road mee. Heeft er iemand ervaring met de 'levensduur' van de originele Michelin Anakee III banden op een 1200 gs lc. Ik vraag me namelijk af of een geplande trip nog gaat lukken met deze banden?

Iemand tips ivm met beste bandenkeuze op een gs (straatgebruik)?
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door roadster »

De Anakee's III op mijn GSA LC gaan er volgende week af na 11.000km.
Er komen Dunlop Roadsmart III in de plaats omdat ik al zeer te spreken was over de RS II.
Benieuwd wat de III gaat doen als 100% straatband.

Michelin Pilot Road 4 is anders ook een heerlijk straatbandje maar daar ben ik regelmatig mee lek gereden, misschien gewoon pech gehad of komt het toch door de zachtere karkas van de MPR4? Geen idee...
2 maten met een GS leggen er de ene na de andere MPR4 op dus die zijn er zeer over te spreken.
R1200GS LC
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door st1100 »

Ok thx. Dat is dan kantje boordje , zal ze er dus beter vroegtijdig afzwieren.

Mpr's heb ik ook al veel mee gereden (op andere fietsen). Geloof dat ik ze al allemaal had 1,2,3 , 4 ben ik niet zeker van , de laatste jaren had ik pilot powers.
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door JoB »

roadsmart III zou ik niet zomaar doen verder bouwend op de roadsmart II; geen van mijn vrienden die de roadsmart III er op hadden liggen hebben een tweede set gelegd
ze kloegen over onverwachte schuivers
kijk zeker eens naar pirelli scorpion 2, ligt er bij mij nu ongeveer 10k op en kan zeker nog 5k mee, de bij aflevering gemonteerde anakee 3 zijn na 10 k vervangen
had op mijn rt vroeger ook pilot road 4 liggen, scorpion 2 doen het minstens even goed, ook in de regen
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Michelleke »

Pirelli scorpion trail 2 en Metzeler Tourance Next zijn beide zeer goed op de GS lc
De Mpr4 heeft een geen stevig karkas ( ook niet in GT versie) waardoor bij sportief gebruik er tamelijk wat stuurcorrecties nodig zijn door de bewegingen van de flanken.

De nieuwe Conti Road Attack 3 blijkt een top band te zijn, ook in 't nat, alleen wat levensduur betreft is er nog weinig van geweten. Profiel oogt ook goed op een GS ,maar dat is persoonlijk.
R1200GSLC / K1200RS
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Danny »

Battlax A 40 adventure niet vergeten.
Ben er super content van!
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door st1100 »

Merci allen voor de tips!
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Danny »

Steek je licht eens op bij JP de monitor van move on. Verslijt heel wat sets op een jaar....
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Pol »

Danny schreef:Battlax A 40 adventure niet vergeten.
Ben er super content van!
haha , hoe meningen kunnen verschillen! Een forumlid hier die een pak hervaring heeft zou de A40 niet eens gratis willen en jij bent er super content van !!
Mijn keuze voor ne voorband op Ténéré wordt wel moeilijk nu.
Dirk Pauwels
Berichten: 4702
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Dirk Pauwels »

Michelleke schreef: De Mpr4 heeft een geen stevig karkas ( ook niet in GT versie) waardoor bij sportief gebruik er tamelijk wat stuurcorrecties nodig zijn door de bewegingen van de flanken.
Heb al 2 sets Pilot Road TRAIL 4 versleten op de 1150GS(A), niets gemerkt van zacht karkas, beste band die ik ooit al gehad heb. Droog of nat, geen enkel probleem, geen correcties nodig, lijn kiezen en gaan, heeft mij tot hiertoe nog geen enkele keer verrast en ik heb een vrij stevige rijstijl, al 34 jaar :mrgreen:
Misschien is er een verschil met de pilot road 4?
Enige nadeel aan PRT4 is dat hij geen all road tekening/profiel heeft, dus enkel bruikbaar op asfalt. Vind hem dus ook niet mooi ogen op de GS, al is dat uiteraard niet belangrijk. Geen idee waarom ze die dan trail noemen :roll:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:
Michelleke schreef: De Mpr4 heeft een geen stevig karkas ( ook niet in GT versie) waardoor bij sportief gebruik er tamelijk wat stuurcorrecties nodig zijn door de bewegingen van de flanken.
Heb al 2 sets Pilot Road TRAIL 4 versleten op de 1150GS(A), niets gemerkt van zacht karkas, beste band die ik ooit al gehad heb. Droog of nat, geen enkel probleem, geen correcties nodig, lijn kiezen en gaan, heeft mij tot hiertoe nog geen enkele keer verrast en ik heb een vrij stevige rijstijl, al 34 jaar :mrgreen:
Misschien is er een verschil met de pilot road 4?
Enige nadeel aan PRT4 is dat hij geen all road tekening/profiel heeft, dus enkel bruikbaar op asfalt. Vind hem dus ook niet mooi ogen op de GS, al is dat uiteraard niet belangrijk. Geen idee waarom ze die dan trail noemen :roll:
wij uuk super content van de pr4 trail.
Op onze Tiger 800 gaat hem al nu 38000 km mee (vooraan).Is nu wel aan vervanging toe.Bandendrukken worden maniakaal nagekeken en misschien ook doordat we de veringen vervangen hebben door Wilbers.; Kweet ni of dat een rol speelt.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Koppel!! »

Pol schreef:
Danny schreef:Battlax A 40 adventure niet vergeten.
Ben er super content van!
haha , hoe meningen kunnen verschillen! Een forumlid hier die een pak hervaring heeft zou de A40 niet eens gratis willen en jij bent er super content van !!
Mijn keuze voor ne voorband op Ténéré wordt wel moeilijk nu.
Bwah, moeilijk zou ik 't zeker niet noemen Pol, ga gewoon voor de PRT4 voor 100% straatgebruik, of de Pirelli Scorpion Trail2 voor hoofdzakelijk straatgebruik. Gij zijt sowieso content van Michelin, en ik kan de Pirelli absoluut aanraden, diene komt er straks terug op bij de Yam :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door st1100 »

Het gaan de Pirelli scorpion 2 worden , wegens op stock. De MPR 4 trail zal ik dan de volgende keer wel eens proberen , tenzij de pirellis zo goed meevallen natuurlijk. Waarschijnlijk totaal irrelevant maar met RoadSmart had ik in het verleden een minder goede ervaring ..... Dus als er andere opties zijn .....
Dirk Pauwels
Berichten: 4702
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Dirk Pauwels »

Ach slechte banden worden niet meer gemaakt, of het moest in China zijn.... :lol:
Het zit vaak in het koppie.
Ik hoor veel slecht over de Anakee 3, ik heb die op de LC liggen en moet zeggen dat hij niet zo goed aanvoelt als de PRT4, ik zou de anakee's er ook niet meer opleggen, maar echt slecht is die niet. Heb hem nog niet op een foutje kunnen betrappen, wel is het moeilijker om de schaamrandjes weg te krijgen, wat bij de PRT4 geen enkel probleem was.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door Pol »

Koppel!! schreef:
Pol schreef:
Danny schreef:Battlax A 40 adventure niet vergeten.
Ben er super content van!
haha , hoe meningen kunnen verschillen! Een forumlid hier die een pak hervaring heeft zou de A40 niet eens gratis willen en jij bent er super content van !!
Mijn keuze voor ne voorband op Ténéré wordt wel moeilijk nu.
Bwah, moeilijk zou ik 't zeker niet noemen Pol, ga gewoon voor de PRT4 voor 100% straatgebruik, of de Pirelli Scorpion Trail2 voor hoofdzakelijk straatgebruik. Gij zijt sowieso content van Michelin, en ik kan de Pirelli absoluut aanraden, diene komt er straks terug op bij de Yam :wink:

Grtz, Philip!
Wat zijn wij westerlingen toch verwend ! euh , hervaring met een H ,haha das ook nieuw .
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door DieterS »

Ik rijd zelf niet met een GS maar een goeie vriend al 22 jaar en 200000km. (eerst een 1100 en nu de 1200LC) Na veel proberen en afwisselen zweert hij bij Metzler Roadtec 01.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door roadster »

Net terug van een paar dagen colletjes rijden in en rond Alpe d'Huez met de GSA op verse Roadsmart III.
Wat een heerlijke band! Veel stiller dan de Anakee III, geeft onmiddellijk heel veel vertrouwen. De achterband is mooi tot op het randje gereden, iets waar ik met de Anakee's niet in slaagde (of durfde... :oops: ). Hij gaat heel stabiel de bocht door, ook op het bij momenten zeer povere asfalt daar. Die ene kleine schuiver vergeef ik hem want dat was op een plek met schapenmest en heb ik zelf uitgelokt :mrgreen:
Ik heb geen regen gezien dus wat hij op nat wegdek doet kan ik nog niet zeggen, maar het ziet er alvast veelbelovend uit 8-) .
R1200GS LC
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door JohanDB »

Tweede set Roadsmart 3 ligt al op de GSA lc, voldoen prima (en ik ben nogal veeleisend/vraag redelijk veel van de band).
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Banden gs 99% straatgebruik

Bericht door adventurer »

Pol schreef:
Danny schreef:Battlax A 40 adventure niet vergeten.
Ben er super content van!
haha , hoe meningen kunnen verschillen! Een forumlid hier die een pak hervaring heeft zou de A40 niet eens gratis willen en jij bent er super content van !!
Mijn keuze voor ne voorband op Ténéré wordt wel moeilijk nu.

Ik heb ze momenteel ook terug liggen op mijn Superten.
Zijn, wat mij betreft, vergelijkbaar met de Pirelli Scorpion 2.
Plaats reactie