Enkele maanden geleden mijn eerste circuit-ervaring achter de rug met mijn R1200GS 2009.
Vooral niet de bedoeling om rondetijden neer te zetten, maar eerder om bochtentechniek wat meer bij te schaven in een veiligere omgeving (lees: geen verkeer of obstakels naast en op de baan).
heel leerrijk, en vooral een belangrijk punt voor zij die de Wunderlich Valbeugels hebben:
gaat over de krauser valbeugels die de cilinderkoppen afschermen
Nu kon ik op voorhand al we redelijk wat bochten nemen en ben ik er niet vies van om mijn motor redelijk plat te duwen.
Toch reed ik in de eerste sessie van de dag mijn valbeugels tegen de grond in Croix ( de bocht voor de brug).
Bij nadere vergelijking met de originele valbeugels van bmw blijkt dat de valbeugels van Wunderlich ook nog een protectiebuis heeft die langs de cilinderkop loopt.
Doordat die buis iets meer opzij steekt, heeft dat tot gevolg dat je grondspeling dus met enkele centimeters afneemt.
Op zich niet de ergste zaak op een circuit met vlakke grond, echter wel wanneer je dezelfde situatie voor hebt op de openbare weg als je in een put/oneffenheid rijdt onder die hellingshoek. Een valbeugel geeft echter niet mee, dus het eerst volgende dat de grond raakt na de beugel is de rest van de motor.
Keep it in mind!
grtz Eli
R1200GS WUNDERLICH VALPROTECTIE
Moderator: GVN
Re: R1200GS WUNDERLICH VALPROTECTIE
Op circuit leer je wel circuit bochten nemen maar de openbare weg is toch wat anders. Wegdek, medeweggebruikers, slecht zicht.
Kortom je plaats in een bocht kan wel eens anderhalve meter verschillen in de bocht tegenover op de weg of omgekeerd.
Ga eens een eifelcursuske volgen bij JP...
Je zal verbaasd zijn, of misschien ook niet
http://moveonmotortrainingen.nl/
Kortom je plaats in een bocht kan wel eens anderhalve meter verschillen in de bocht tegenover op de weg of omgekeerd.
Ga eens een eifelcursuske volgen bij JP...
Je zal verbaasd zijn, of misschien ook niet
http://moveonmotortrainingen.nl/
Re: R1200GS WUNDERLICH VALPROTECTIE
Dat weet Eli al hoor Danny
Hogere snelheid en diepere hellingshoek = bovenlichaam meer inleunen.
Ik blijf sommige van die aftermarket-valbeschermingen levensgevaarlijk vinden. Hier is het nog een bocht op circuit maar in een deftig uitwijkmaneuvre gaat de moto toch een stukje in z'n veren... de voetsteunen staan niet voor niks op scharnieren
Hogere snelheid en diepere hellingshoek = bovenlichaam meer inleunen.
Ik blijf sommige van die aftermarket-valbeschermingen levensgevaarlijk vinden. Hier is het nog een bocht op circuit maar in een deftig uitwijkmaneuvre gaat de moto toch een stukje in z'n veren... de voetsteunen staan niet voor niks op scharnieren
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: R1200GS WUNDERLICH VALPROTECTIE
inderdaad JohanDB
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.