weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Moderator: GVN
weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Vraag voor het forum,
Wanneer ik de ABS reset blijft ongeveer 2 a 3 ok.
Daarna gaat het rod lampje met driehoek terug knipperen.
Na terug resetten opnieuw. Heeft iemand goede raad?
Bedankt
Wanneer ik de ABS reset blijft ongeveer 2 a 3 ok.
Daarna gaat het rod lampje met driehoek terug knipperen.
Na terug resetten opnieuw. Heeft iemand goede raad?
Bedankt
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Wat bedoel je juist met 2à 3...Is dat minuten of seconden....Het systeem grondig doorspoelen, sensoren nakijken en als dat niet helpt laten uitlezen .
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Reset is ok maar helpt geen fluit als er een mechanische/elektrische storing in t systeem zit... je kan blijven resetten tot het een oldtimer is!
Uitlezen, storingsdiagnose en herstellen of afstellen.
Wanneer zijn de problemen begonnen, iets gewijzigd, hersteld, lang stil gestaan, na opstarten of tijdens t rijden in fout gegaan...
Uitlezen, storingsdiagnose en herstellen of afstellen.
Wanneer zijn de problemen begonnen, iets gewijzigd, hersteld, lang stil gestaan, na opstarten of tijdens t rijden in fout gegaan...
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Ik bedoelde 2 a3 km
En hij heeft lang stilgestaan
Bedankt voor de reactie
En hij heeft lang stilgestaan
Bedankt voor de reactie
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Okay... probeer hem eens te laten ingrijpen na een paar honderd meter dan... eerst voor, dan achter of omgekeerd.
Gaat ie dan gelijk in storing of blijft hij t doen...
Aangezien je zegt na 2 of 3km denk ik dan sensor.
Mogelijk begint het bij een bepaalde snelheid. Dus check de sensorafstand en de rechtheid/staat/vuil vd sensorkrans. Mogelijk verliest de sensor t signaal vd krans omwille van vuil, onregelmatige afstand...
Is maar een mogelijkheid he
Gaat ie dan gelijk in storing of blijft hij t doen...
Aangezien je zegt na 2 of 3km denk ik dan sensor.
Mogelijk begint het bij een bepaalde snelheid. Dus check de sensorafstand en de rechtheid/staat/vuil vd sensorkrans. Mogelijk verliest de sensor t signaal vd krans omwille van vuil, onregelmatige afstand...
Is maar een mogelijkheid he
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Ga ik eens proberen.Bedankt hoor
Ik ga ook eensproberen een foto van de K11 lt te plaatsen
Ik ga ook eensproberen een foto van de K11 lt te plaatsen
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Hier vind je enkele foto's van de K1100lt
https://k1100lt.kamielkelders.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorfiets net aangekocht, heeft lang stilgestaan vandaar wel enkele problemen die ik graag opgelost zou zien tegen het voorjaar.
https://k1100lt.kamielkelders.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorfiets net aangekocht, heeft lang stilgestaan vandaar wel enkele problemen die ik graag opgelost zou zien tegen het voorjaar.
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Weeral een xtra tip rijker, lang stilgestaan... nooit goed.
Zou sowieso de olie verversen
Zou sowieso de olie verversen
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Olie , oliefilter olie versnellingsbak en cardan zijn vervangen.
Remnblokken vooraan vervangen ook, nieuwe batterij geplaatst.
De bedoeling is dat ik in het volgend seizoen met een weliswaar oude maar betrouwbare motorfiets de baan op Kan.
Dat er na zo'n lange stilstaan problemen zouden zijn had ik wel verwacht.doch mij ontbreekt het aan de nodige kennis en feeling om er zelf veel aan te prutsen.
Remnblokken vooraan vervangen ook, nieuwe batterij geplaatst.
De bedoeling is dat ik in het volgend seizoen met een weliswaar oude maar betrouwbare motorfiets de baan op Kan.
Dat er na zo'n lange stilstaan problemen zouden zijn had ik wel verwacht.doch mij ontbreekt het aan de nodige kennis en feeling om er zelf veel aan te prutsen.
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
ik doelde eerder op de dot4 van de remmen en koppeling, met prioriteit voor de remmen.kamielk schreef:Olie , oliefilter olie versnellingsbak en cardan zijn vervangen.
Remnblokken vooraan vervangen ook, nieuwe batterij geplaatst.
De bedoeling is dat ik in het volgend seizoen met een weliswaar oude maar betrouwbare motorfiets de baan op Kan.
Dat er na zo'n lange stilstaan problemen zouden zijn had ik wel verwacht.doch mij ontbreekt het aan de nodige kennis en feeling om er zelf veel aan te prutsen.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Ben niet zo'n K kenner, Is dat een ABS 2 of 1?
ABS 1: 2 drukmodulators thv de achterbrug.
Als het een ABS2 is zou je het kunnen uitlezen met een spanningszoeker. Geen idee of dat ook kan bij een ABS1
Batterij spanning is blijkbaar ok, anders zou de ABS bij het starten terug in storing gaan.
Aangezien je enkele kms kan rijden lijkt het idd op een sensor of de afstand sensor naar ABS ring.
Op zich maakt het weinig uit, ze remmen evengoed zonder als met ABS.
ABS 1: 2 drukmodulators thv de achterbrug.
Als het een ABS2 is zou je het kunnen uitlezen met een spanningszoeker. Geen idee of dat ook kan bij een ABS1
Batterij spanning is blijkbaar ok, anders zou de ABS bij het starten terug in storing gaan.
Aangezien je enkele kms kan rijden lijkt het idd op een sensor of de afstand sensor naar ABS ring.
Op zich maakt het weinig uit, ze remmen evengoed zonder als met ABS.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Danny,
Wat bedoel je met dot4 remmen of koppeling?
Ben niet zo'n technisch wonder hoor
Wat bedoel je met dot4 remmen of koppeling?
Ben niet zo'n technisch wonder hoor
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Dirk,
Remmen doet hij goed hoor,maar de moto is in een zodanige goede staat dat het wel fijn zou zij als ABS zou werken.
Remmen doet hij goed hoor,maar de moto is in een zodanige goede staat dat het wel fijn zou zij als ABS zou werken.
Re: weet iemand raad? ivb abs K1100 lt
Vergeet koppeling Kamiel, ff teveel met een boxer in mijn hoofd. Een LT heeft een kabel.
Dus enkel de remvloeistof (dot4) verversen, dat is absoluut nodig.
Dirk wil zeggen dat de abs van t eerste uur weinig tot geen bijdrage levert als je vol in de remmen moet.
Softwarematig en mechanisch spreken we over een abs van 1989. Die waren heel wat trager in tussenkomst dan de huidige wat ook logisch is. Met trager bedoel ik niet "later" maar wel minder gefragmenteerd.
Kan een moderne abs sturing 10 keer per seconde registreren/reageren ( om maar een cijfer te gebruiken) dan kan die van jou dat één keer.
Dat resulteert in een heel schokkerige tussenkomst.
Enfin beter dan niks of hoe zeggen we dat...
Hoedanook ververs de vloeistof en test eens wat er al geschreven is of laat ineens ergens uitlezen dan weet je t zo...
Dus enkel de remvloeistof (dot4) verversen, dat is absoluut nodig.
Dirk wil zeggen dat de abs van t eerste uur weinig tot geen bijdrage levert als je vol in de remmen moet.
Softwarematig en mechanisch spreken we over een abs van 1989. Die waren heel wat trager in tussenkomst dan de huidige wat ook logisch is. Met trager bedoel ik niet "later" maar wel minder gefragmenteerd.
Kan een moderne abs sturing 10 keer per seconde registreren/reageren ( om maar een cijfer te gebruiken) dan kan die van jou dat één keer.
Dat resulteert in een heel schokkerige tussenkomst.
Enfin beter dan niks of hoe zeggen we dat...
Hoedanook ververs de vloeistof en test eens wat er al geschreven is of laat ineens ergens uitlezen dan weet je t zo...