wondermiddel ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

hans crabbe
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 sep 2005, 08:43

wondermiddel ???

Bericht door hans crabbe »

http://www.recyclizer.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

Niks wondermiddel voor R modellen en helpt ook niet want katalysator stelt dat na een tijdje zelf bij.
Zonder katalysator zal het hobbelpaardje toch nog blijven.

Steek eerst standaard bougie(s) en sla elektrodes op 0,6 mm dan gebeurd er al meer dan een half wonder.
Heb je een CO potentiometer kan je die iets rijker zetten door elke keer niet meer dan 1 mm verder te draaien.
Vroeg of laat staat die ietsje rijker en wonder is er helemaal.
Maar de standaard bougie(s) op 0,6 mm is top.
BMW R1100R zonder KFR
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: wondermiddel ???

Bericht door Pol »

alfa schreef:Niks wondermiddel voor R modellen en helpt ook niet want katalysator stelt dat na een tijdje zelf bij.
Zonder katalysator zal het hobbelpaardje toch nog blijven.

Steek eerst standaard bougie(s) en sla elektrodes op 0,6 mm dan gebeurd er al meer dan een half wonder.
Heb je een CO potentiometer kan je die iets rijker zetten door elke keer niet meer dan 1 mm verder te draaien.
Vroeg of laat staat die ietsje rijker en wonder is er helemaal.
Maar de standaard bougie(s) op 0,6 mm is top.
Hoe zit dat met uw ervaring van 19/09/17 CO plug?
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

Re: wondermiddel ???

Bericht door janvk r1150gs »

hallo hans
ik rij zelf met een recyclyzer op een r 1150 gs en het verschil is goed merkbaar ,start beter ,draait rustiger ,pakt beter op en verbruikt wel wat meer maar
dat weegt niet op tegen het rijplezier want je hangt meer aan het gas,kfr volledig weg als men deze er terug afhaalt is er toch wel een groot verschil.
grtjs
jan
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

janvk r1150gs schreef:hallo hans
ik rij zelf met een recyclyzer op een r 1150 gs en het verschil is goed merkbaar ,start beter ,draait rustiger ,pakt beter op en verbruikt wel wat meer maar
dat weegt niet op tegen het rijplezier want je hangt meer aan het gas,kfr volledig weg als men deze er terug afhaalt is er toch wel een groot verschil.
grtjs
jan
Is een lui mekaniekers kabeltje , elke dealer kan dit ook zonder kabeltje.
BMW R1100R zonder KFR
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

Re: wondermiddel ???

Bericht door janvk r1150gs »

hoi alfa,
De motor is voorheen afgesteld geweest door een bmw dealer ,het verschil is toch wel groot tegenover zonder
voor de kostprijs zou ik het toch niet laten, voor degenen die de juiste meettoestellen of ervaring niet hebben om een en ander bij te regelen
is dit toch een goede oplossing,plaatsen duurt 2 min .
grtsj
jan
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

janvk r1150gs schreef:hoi alfa,
De motor is voorheen afgesteld geweest door een bmw dealer ,het verschil is toch wel groot tegenover zonder
voor de kostprijs zou ik het toch niet laten, voor degenen die de juiste meettoestellen of ervaring niet hebben om een en ander bij te regelen
is dit toch een goede oplossing,plaatsen duurt 2 min .
grtsj
jan
Ik heb 7 boxers vervangen met een standaard bougies en elektrodes op 0,6 mm
Dit gaf onmiddellijk dag en nacht verschil in motorverloop en motors verbruiken een 1/4 tot 1/2 L minder op 100 km .
Ik weet niet waar BMW het haalt om elektrodes op 0,8 à 1 mm te zetten ,maar de vonkoverdracht met 0,6 mm is 25 % sneller.
Los eerst het probleem (*) op met weinig brandstof verbruik, want een rijkere mengsel zal motor in hogere toeren minder presteren dan een juist mengsel.
*alles goed afgesteld en bougies op 0,6mm
Niet onbelangrijk olie half pijlglas ,op max. zal motor in toeren zijn soepelheid verliezen .
Ik rij stapvoets in 3 de versnelling op ralenti , wat vroeger met elektrodes op 0,8 niet ging die bokte en viel stil.
Laatst gewijzigd door alfa op 06 okt 2017, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

Re: wondermiddel ???

Bericht door janvk r1150gs »

hoi alfa
ik zal uw tips eens uitproberen om eens te vergelijken en het resultaat hier posten
grtsj
jan
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

janvk r1150gs schreef:hoi alfa
ik zal uw tips eens uitproberen om eens te vergelijken en het resultaat hier posten
grtsj
jan
Oke.
Ps. dat "weerstandje" in het wondermiddel kost 1 euro in elke elektrozaak.
BMW R1100R zonder KFR
Romcars
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:32
Woonplaats: Puurs

Re: wondermiddel ???

Bericht door Romcars »

Pol schreef:
alfa schreef:Niks wondermiddel voor R modellen en helpt ook niet want katalysator stelt dat na een tijdje zelf bij.
Zonder katalysator zal het hobbelpaardje toch nog blijven.

Steek eerst standaard bougie(s) en sla elektrodes op 0,6 mm dan gebeurd er al meer dan een half wonder.
Heb je een CO potentiometer kan je die iets rijker zetten door elke keer niet meer dan 1 mm verder te draaien.
Vroeg of laat staat die ietsje rijker en wonder is er helemaal.
Maar de standaard bougie(s) op 0,6 mm is top.
Hoe zit dat met uw ervaring van 19/09/17 CO plug?
Oei, sinds wanneer stellen katalysators iets bij? Bizar....

Recyclizer +1! Het is niet perfect, maar stukken beter! En die discussie over die paar euro's.... gun die maker toch ook iets voor zijn R&D, passende stekkers, waterdichte behuizing, ....

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

Romcars schreef: Oei, sinds wanneer stellen katalysators iets bij? Bizar....
Recyclizer +1! Het is niet perfect, maar stukken beter! En die discussie over die paar euro's.... gun die maker toch ook iets voor zijn R&D, passende stekkers, waterdichte behuizing, ....

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Ja zeg, de Lambdasonde voor katalysator stuurt de afwijking van Recyclizer met te rijk mengsel continu bij.( zero oplossing voor soepel motorverloop.)
Continu die bijsturingen zal motorunit leuk vinden en zeker de katalysator niet, maar jullie doen maar.
Motors met CO potentiometer(zonder katalysator )kan je zelf rijker zetten.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

In luchtfilter zit een weerstand ( sensor) daar spanning doorloopt bij draaiende motor , de T°van dat weerstandje word afgekoeld door aanzuiglucht waardoor de spanning stijgt in weerstand en motorunit zal bij elke spanning verhoging meer benzine inspuiten.
Dat weerstandje en andere parameters zullen elk afzonderlijk invloed geven op motorunit inspuiting berekening.
Wat kan je doen om uw motor een beter motorverloop te geven ?
Aanzuigluchtdruk en uitlaatdruk beter op elkaar af te stemmen, je kan dit op verschillende manieren maar verzet je één parameter en je kan terug van nul beginnen. (K&N filter en andere uitlaten zijn de meeste modificaties)
Wat is er mis met R 1100/ 1150 boxers? Ze staan van fabriek af te arm op lagere toeren door emissienormen
Zoek maar eens op internet de verbetering R1100 RS met aanzuig modificatie van R1100GS , en bekijk ook curve van koppel en PK.
Hier word de aanzuigdruk verhoogd in luchtfilterkast door kleinere diameter aanzuig buizen met gevolg beter afkoeling luchtfilter weerstand(meer inspuiting op lager toeren)
Hoe kan je de aanzuigdruk verhogen bij een R1100 en R1150 in luchtfilter? Plak een aluminium ring van 2 cm beneden in luchtfilterkast in luchtfilter() waardoor er meer onderdruk komt in luchtfilter.
* aanzuigopening word verkleind en aanzuigdruk in cilinders ook verhoogd.(geeft meer soepelheid tussen 2 cilinders)
Geeft aan weerstand sensor iets meer koeling en zal iets meer inspuiting krijgen bij lagere toeren. motor zal in lage en middelste toeren krachtiger zijn maar in hogere toeren inboeten.
Het koppel zal stijgen bij lagere toeren, dus ook op ralanti.(door onderdruk aanzuiglucht in cilinders te verhogen is er beter vulling van mengsel)
Dit alles in combinatie met kortere bougie elektrodes (0,6 max 0,65 mm)
Je zal zien dat je gemakkelijker in hogere versnelling kan rijden op lagere toeren waardoor het verbruik opmerkelijk zakt.
PS. allemaal gedaan met mijn R
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: wondermiddel ???

Bericht door willy »

Het is geen wondermiddel maar het helpt en het blijft dat ook doen.
De uitleg over de werking die op de site van Recylizer staat vertelt goed wat er gebeurt.
Het gaat trouwens om een weerstandsnetwerk, niet om één weerstandje.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

willy schreef:
Het gaat trouwens om een weerstandsnetwerk, niet om één weerstandje.
Wat is er verschil?Dat weerstandje en andere parameters zullen elk afzonderlijk invloed geven op motorunit inspuiting berekening.
Maar als je graag uw katalysator om zeep helpt moet je Recyclizer installeren, trouwens lambdasonde zal motorunit een signaal geven dat CO slecht staat en te rijk mengsel terug bijsturen.(continu meer en minder!!)
BMW R1100R zonder KFR
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: wondermiddel ???

Bericht door ®win »

Lulkoek!
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: wondermiddel ???

Bericht door willy »

Waarschijnlijk kunnen degenen die dit forum geregeld bezoeken de absurde bijdragen wel onderscheiden.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

willy schreef:Waarschijnlijk kunnen degenen die dit forum geregeld bezoeken de absurde bijdragen wel onderscheiden.
Ik hoop het ook dan moeten ze die prullen niet kopen.
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: wondermiddel ???

Bericht door Man in Black »

Alfa, heb je al met BMW gebeld dat hun afsteling op niks trekt
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

Ken er 6 die dat in mijn plaats mss wel willen doen ;-)
BMW R1100R zonder KFR
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: wondermiddel ???

Bericht door pat__ »

willy schreef:Waarschijnlijk kunnen degenen die dit forum geregeld bezoeken de absurde bijdragen wel onderscheiden.
Ja.
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: wondermiddel ???

Bericht door frits-motaar »

ik heb dit ook getest,motor loopt idd "soepeler",maar "schiet" te veel bij het afremmen op motor,dus terug eruit die prullen.
ik heb de co ook eens gemeten toen die ertussen hing,en die was schrikwekkend hoog " 5 " ipv 2......
logisch dat dat ding begint te schieten en knallen in het afremmen op motor als het zoveel naft binnen krijgt.
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: wondermiddel ???

Bericht door frits-motaar »

jan [/quote]
Is een lui mekaniekers kabeltje , elke dealer kan dit ook zonder kabeltje.[/quote]

idd,
alles naar behoren afstellen,maar dan ook alles hé : kleppen-sync-gkp-co dan bolt die ook meer dan prima :thumbright:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

:thumbleft: klopt.
Maar meesten zien dit als een goedkope wonderbare oplossing , in plaats van hun motor deftig te laten afstellen.
Zo heb ik mij verdiept(*) in het KFR probleem bij R1100 met het gevolg dat iedere dealer het KFR probleem de verkeerde richting ging zoeken.
dure bougies ...
* veel opgezocht veel gelezen van techniekers en mijn eigen opgebouwde kennis :grin:
Na volledige afstelling was het benzine mengsel natuurlijk één van die oorzaken bij KFR, maar de echte oorzaak nadien volgens mijn bedenking was de elektrode afstand van bougies.(0,8mm)
Ik heb die +- 25% sneller in reactie tijd gezet ( 0,6mm) geeft een plasma vonkontsteking die ook 25% sterker is.
Dit met een simpele standaard bougie .
Ik heb dit dikwijls uitgeprobeerd ook met motors van kennissen , gewisseld van bougies om het daadwerkelijk vast te stellen.
Meeste dealers gingen gewoon over naar dure bougies met meerdere massa elektrodes en BMW ging zelfs over naar 2 bougies enkel de elektrode afstand bleef op 0,8mm en meer.
Nu schakelen ze over naar enkelvonkbobine rechtersreeks op bougie om toch hun reactietijd sneller te maken, met een hevigere plasmavonk.
En kunnen ze terug naar één bougie per cilinder.
BMW R1100R zonder KFR
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: wondermiddel ???

Bericht door frits-motaar »

die "enkelvonk bobines rechtstreeks op de bougie" bestaat toch al vanaf de r1150 van bj 2001.......en niet van nu.......?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wondermiddel ???

Bericht door alfa »

frits-motaar schreef:die "enkelvonk bobines rechtstreeks op de bougie" bestaat toch al vanaf de r1150 van bj 2001.......en niet van nu.......?
Neen, hebben elk geen afzonderlijke bobine rechtstreeks op bougie staan.
Die bobines staan wel degelijk "op" bougies .
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie