Motorpak - gelamineerde GoreTex

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

Ik ben toe aan een nieuw motorpak en wil deze keer een pak dat waterdicht blijft. M'n Revit Sand heeft het niet lang volgehouden op dat vlak.

Veel interesse in het Klim Latitude pak. Al twijfel ik hier vooral aan de velcro sluitingen aan de pols. Hoe lang blijft dit goed gaan??
Ik zie er liever een ritssluiting.
De velcro van m'n zakken (Revit) blijven niet meer houden en de zakken waaien gewoon open op de snelweg..


Dus vooral interesse in het Klim pak, maar andere merken mogen ook... (behalve Revit dan... )

Dacht nog aan;

Dainese D-Cyclone
Alpinestars Guayana
Richa Atlantic GTX



Iemand ervaring met zo'n pak, of iemand die me gerust kan stellen dat de velcro van Klim blijft houden?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Danny »

er is ook een streetguard BMW, prijs best ok...
voor mij Rukka Armas.
stadler ook niet te versmaden.
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Herman1200RT »

Atlantis 4. Na 7jaar nog steeds waterdicht. Kost wel wat, maar een zeer aangenaam pak om te dragen. Zelfs bij themperaturen tot 27°.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door MaartenGS-R-RT »

In het recentste MotoPlus nummer staat een test van 6 waterdichte textielpakken. Beste uit de test is de Rukka Realer, maar het gunstig geprijsde Vanucci RVX-pak blijkt ook verrassend goed te zijn, en is zowat 4 keer goedkoper dan de topmerken.
Heb zelf Atlantis 4.
Ben heel tevreden over het draagcomfort en de waterdichtheid, maar na amper 20.000km (net iets meer dan 2 jaar) liet de rits het afweten, én het pak ziet er ondertussen uit alsof het vijf wereldoorlogen heeft meegemaakt. Heeft blijkbaar te maken met het beperken van bepaalde schadelijke kleurstoffen. Sterk contrast met mijn Atlantis 1-vest, die ik al heb sinds 1995, en er nog steeds piccobello uitziet.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Harald »

Mijn Klim gaat zijn 5de jaar in.
is nog steeds 100% waterdicht, velcro aan de polsen werkt nog perfect.
Enige minpunt, ik heb een fluo gele en de kleur is vergaan.
Moest ik kunnen ik liet ze bijkleuren
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

Harald schreef:Mijn Klim gaat zijn 5de jaar in.
velcro aan de polsen werkt nog perfect.

Dat klinkt goed, is zowat mijn grootste zorg...

Ik neem aan dat jij die velcro ook telkens opnieuw gebruikt als je de jas aandoet? Ik steek mijn handschoenen onder m'n jas, vandaar mijn bezorgdheid. Ik ga meermaals per dag die velcro moeten gebruiken.
Ben vandaag ook eens een Rukka gaan passen, en ook hier enkel velcro aan de mouwen. Vind het een beetje vreemd bij zo'n dure jassen. :-?
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Lukas »

Mijn Klim Apex heeft ook velcro aan de mouwen. Werkt na 2 jaar nog.
Maar snappen doe ik die keuze voor velcro ook niet.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Danny »

Ben vandaag ook eens een Rukka gaan passen, en ook hier enkel velcro aan de mouwen. Vind het een beetje vreemd bij zo'n dure jassen. :-?
adventurer
armas is nochtans met rits...
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Dirk Pauwels »

Stadler pak, kostte in 2010 1300-1400€. Ben geen veelrijder meer, dus pak heeft iets van een 80-90k km.
Pas nu na 7 jaar begint de broek na een hele dag in de regen wat te lekken aan het kruis. Bij woon-werk gebruik en occasionele buitjes nog altijd waterdicht. Vest is nog steeds waterdicht ook na een hele dag in de regen.

Voordeel:
hoog draagkomfort, zit geweldig. Viel direct op bij passsen. Hebben ook allerlei speciale maten aangezien niet iedereen de ideale confectie maten heeft :grin:
Buitenstof is zeer slijtvast, nergens slijtage sporen
Geen gedoe met liner goretex, gewoon gelamineerd, dus ook snel droog.
Ritsen overal nog de originele, werken goed.
Zakken zijn voorzien van ritsen + velcro, mouwen zijn voorzien van ritsen.
1 binnenzak is bereikbaar door de buitenste windflap los te doen, de rits hoeft niet open, wat makkelijk is bij tanken.
Handschoenen kunnen makkelijk in de mouwen gedragen worden bij regen.
Kan hersteld worden bij stadler in duitsland.
10 jaar garantie.

Nadeel:
Door de gelamineerde goretex voelt het pak (zonder wintervoering) snel koud aan in de regen.
De velcro aan de zakken komt los (stiksel), ondertussen aan beide zakken er volledig af, zak heeft nog een rits dus op zich geen probleem.
Druk knop aan de ventilatie thv oksel is losgekomen, ook daar zit nog een rits, dus ook niet direct een probleem.
De kraag is laag dus een sjaaltje of buff is aan te raden.
Weinig dealers, ik ken enkel eentje in Breda en dan van Zeebroeck in sint pieters leeuw.
Meestal geen koopjes, of kortingen.

Denk dat ik het pak deze winter eens binnen ga steken, kijken of ik nog garantie krijg op de loskomende velcro, druknop en lekkende broek. Zou moeten aangezien 10 jaar garantie :-)

Ik koop enkel nog goretex spul, al de rest( sympatex/reissa) lekt vrij snel. Dus dat Vanucci pak moet je eigenlijk op verschillende jaren gebruik testen, zal dan wel door de mand vallen.
Verbaasd me wel dat de Rev it Sands al lekt want die hebben een vrij goed reputatie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door P-man »

Klim Latitude van 4 jaar oud (en flink gebruikt hoor :-)):

Ziet er nog als nieuw uit. In de winter kuis ik het wel wekelijks met een kletsnatte microvezeldoek af, om de plekken van het strooizout er snel af te krijgen.
Nog geen enkele Velcro heeft het begeven.

Qua waterdichtheid zowat het beste wat ik al heb gehad. Wat op zich eigenlijk niet zoveel wil zeggen, omdat het nog maar m'n eerste gelamineerde GTX pak is.
100% waterdicht ? onlangs toch ondervonden dat als het verkeer toeslibt en ik niet meer kan doorrijden, de afstromende regen zich flink kan nestelen op het zadel (kommetje principe) en het kruis het na een halfuur waterkommetje-zitten niet meer kan bolwerken. Zolang ik kan blijven rijden, is het waterdicht.

Zou ik het opnieuw kopen ?
Nein.
Niet omwille van de uitstekende kwaliteiten, maar er zijn voldoende gelamineerde GTX pakken van hetzelfde of andere merken , om eens iets anders te kopen.
een ander type van Klim, maar ook de Rev'it Poseidon of de Lyngby van Dane spreken me aan.

Keuze genoeg in de gelamineerde wereld.
Volgens mij zit je sowieso goed met dit material. Dan nog effe bekijken, welke je mooi vindt en welke goed past.

Klim Latitude vest is qua pasvorm en lengte, voor mijn lichaamsbouw gewoonweg perfect.
Klim Latitude broek is dat niet 100%. de instap is net wat te klein en de broek (in z'n lange versie) is net wat te kort.
Maar dit is puur lichaamsbouw en doet niets af van de kwaliteiten van het pak.

veel success met de zoektocht.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

Ik heb gisteren een Klim Latitude jas kunnen passen bij FC moto... daar kopen zie ik niet zitten.
Als ik een Klim pak zou kopen zou ik dat liefst doen bij moto-adventurestore of bij Bartang in NL.

Prijzen van de Latitude zie ik overal met serieuze kortingen, ook bij Bartang kost zo'n jas momenteel 449€ zoals bij FC moto, bij moto adventurestore nog steeds 599€. Scheelt met een broek toch rap 300€ wat niet niks is...


De Large zat aan de schouders en omtrek goed, maar ik had het gevoel dat de mouwen wat aan de (te) lange kant waren. De broek heb ik niet kunnen passen, maar in een jeans heb ik 31/32 als omtrek en 32 als lengte.
Ik neem aan dat een 32 van Klim dan wel zou moeten lukken... of misschien net te kort.


Rukka ook een paar modellen van gepast, maar dat is precies niet zo m'n ding, al zat die qua maat, vooral de mouowen dan, precies beter dan Klim.


Ben ook een gelamineerd pak van Scott tegengekomen, het "priority GT" pak. Dat lijkt mij ook wel iets. Maar qua verdelers lijkt ook dit merk een ramp. :-(


Zijn er eigenlijk grote motorkledingszaken waar ze wat stock voorhanden hebben? Is Motorkledingcenter bv de moeite om eens heen te rijden? Niet dat ik daar aankom en ze amper de helft van de kledij effectief in de winkel hebben liggen.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door willy »

adventurer schreef: De broek heb ik niet kunnen passen, maar in een jeans heb ik 31/32 als omtrek en 32 als lengte.
Ik neem aan dat een 32 van Klim dan wel zou moeten lukken... of misschien net te kort.
Goed passen, een motorbroek moet lang genoeg zijn terwijl je er mee op de motorfiets zit, niet terwijl je rechtstaat.
Een velcro sluiting aan de pols kan al naargelang de constructie over een bepaald bereik continue instelbaar zijn
daar waar een rits, eventueel in combinatie met drukkers, enkel in stappen instelbaar is.
Er is nogal wat verschil in kwaliteit, topkwaliteit velcro gaat erg lang mee.
En zoals Herman1200RT al schreef is het Atlantis pak prima, alhoewel het er in vergelijking met textielpakken als
een simpel koeievel uitziet (het is natuurlijkook een koeievel, maar minder simpel dan het op 't eerste zicht lijkt).
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

willy schreef:
adventurer schreef: De broek heb ik niet kunnen passen, maar in een jeans heb ik 31/32 als omtrek en 32 als lengte.
Ik neem aan dat een 32 van Klim dan wel zou moeten lukken... of misschien net te kort.
Goed passen, een motorbroek moet lang genoeg zijn terwijl je er mee op de motorfiets zit, niet terwijl je rechtstaat.
Da's waar... maar de broek maat 32 is bijna nergens meer voorradig, dus het kan haast niet anders dan online te bestellen... :-?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Danny »

als je rechtstaat moet ze als t ware 10 cm te lang lijken...

motorbroeken zijn gemaakt voor op de motor, probeer etalageramen en spiegels te vermijden :mrgreen:
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door P-man »

en anders ... spring maar eens binnen (Herent).
Dan kan je de Latitude passen , onze maten komen toch overeen.
mijn jeans-maten zijn 31 omtrek, 34 lengte.
mijn Klim-maten zijn 32 omtrek, tall lengte
en dus net ietskes te kort.

die lange mouwen waar je het over hebt, dat vind ik dan net een uitgesproken voordeel van de Klim.

En bij mij ... aangekocht bij moto adventure store.
En daar zou ik direct nog opnieuw aankopen.
Maar dat is misschien ook persoonlijk : ik geef liever m'n centen aan een eigenaar/kleine zelfstandige , dan aan een bediende/keten.

gegroet
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

P-man schreef: en anders ... spring maar eens binnen (Herent).
Dan kan je de Latitude passen , onze maten komen toch overeen.
mijn jeans-maten zijn 31 omtrek, 34 lengte.
mijn Klim-maten zijn 32 omtrek, tall lengte
en dus net ietskes te kort.
Als die lange versie voor u net iets te kort is zou het voor mij misschien wel lukken. Ik dacht dat de lange versie echt lang zou zijn...
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door V »

Hier ook al 2 jaar klim badlands, toppak.
Grtz Marc
Afbeelding
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door stefke2 »

Dirk Pauwels schreef:
Denk dat ik het pak deze winter eens binnen ga steken, kijken of ik nog garantie krijg op de loskomende velcro, druknop en lekkende broek. Zou moeten aangezien 10 jaar garantie :-)
Efkes wachten, mijn Stadler moet ook binnen... :mrgreen: Rits jas en broek stuk, beiden ook niet meer waterdicht, binnenkant jas afgescheurd van buitenzijde ter hoogte van de rits, stof doorgesleten aan de randen van de mouwen, verder nog in prima staat :mrgreen: na 6 jaar dagdagelijks gebruik... Vorige keer hadden ze de garantie van 10 jaar al eens weggelachen, het bleek slechts 2 jaar op de goretex te zijn. Ben nu ook benieuwd wat het gaat worden... 8-)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door P-man »

Hey Adventurer

ik denk het ook man :
'tall' lijkt me een goede lengte te zijn. voor mij OK als ik rechtsta, maar net te kort als ik zit. = 1m80 met relatief lange benen.
Dus zeker wat te lang zoeken, zoals hier eerder al enkele keren is omschreven.
De latitude broek voelt wat anders aan als je rechtstaat (de taille vooraan zit wat raar), maar alles valt helemaal 'op z'n plaats' zodra je op het zadel zit.

de weinige foto's die ik van mezelf heb teruggevonden zeggen misschien iets...

Afbeelding

Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door willy »

Soms is het ook mogelijk om een custom lengte te bestellen, lengte op maat.
Mijn Atlantis broek is op die manier extra lang gemaakt, de "gewone" lange maat was nog zo'n 10cm te kort.
Ik weet niet meer of het ook extra kosten waren, maar een goed passend pak is uiteraard belangrijk.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

Ik heb ondertussen contact gehad met moto adventurestore.


Ik vind het Klim pak zowieso het mooist, gaan zien of het qua maat valt te rijmen met mijn maten.


Indien het niet matcht... dan zoek ik verder.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door adventurer »

Geen reactie meer van motoadventurestore, best wel jammer.


Ik ga via een ander kanaal die Klim kledij proberen te passen.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Relax »

Die is bezig met verhuizen en ik heb de indruk dat 'm z'n mails niet leest.
Ik contacteer 'm even.
I respect your opinion. But I don't give shit.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door P-man »

KLIM-update :
zoals ik eerder schreef , ivm m'n 4jaar geleden gekochte Latitude broek :
100% waterdicht ? onlangs toch ondervonden dat als het verkeer toeslibt en ik niet meer kan doorrijden, de afstromende regen zich flink kan nestelen op het zadel (kommetje principe) en het kruis het na een halfuur waterkommetje-zitten niet meer kan bolwerken. Zolang ik kan blijven rijden, is het waterdicht.

Dus ...
Toch even contact opgenomen met Motoradventurestore.
En enkele mails later,
nadat de broek was vertrokken naar een Gore-Tex repair center in Oostenrijk, om de broek te 'onderzoeken',
kreeg ik een mailtje met de boodschap dat ik een gloednieuwe ga krijgen.

En dat alles op een tijdspanne van nog geen twee weken.

Netjes van Motoradventurestore, netjes van Klim,
Service bestaat wel degelijk.

en ondertussen blijf ik hier maar goedkeurend knikken met m'n hoofd en content glimlachen met m'n nieuwe, aankomende broek.
Laat de winter nu maar komen.
Ik ben er klaar voor.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Motorpak - gelamineerde GoreTex

Bericht door Lukas »

Zelfde ervaring met de dienst na verkoop bij Klim.
Nieuwe jas gekregen.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Plaats reactie