G 310 GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

G 310 GS

Bericht door Den Woesten »

zijn er hier reeds die een proefrit hebben gedaan ?
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
SarahB
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2015, 21:15
Woonplaats: Dendermonde

Re: G 310 GS

Bericht door SarahB »

http://ridingwiththewolf.com/2017/10/16 ... mw-g310gs/" onclick="window.open(this.href);return false;
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: G 310 GS

Bericht door jovdt »

Ben er een uurtje gaan mee spelen....Als je gewoon bent om wat koppel onderin te hebben valt dit wel tegen. Als je een parking opdraait in tweede en vergeet even de toeren hoog te houden valt het ding uit ...te weinig vermogen . Moet echt in toeren gehouden worden en dat is echt tegen de natuur in van boxerrijders . Mijn vorige F650 GS DAKAR was veel soepeler en daardoor ook meer geschikt voor jou denk ik.... In de stad en als eerste motor zal dit wel meevallen ,maar aan de lichten vertrekken als eerste tegen de huidige auto's wordt moeilijk en dan ben je het voordeel van vlot tussen de file weeral wat kwijt. De afwerking is ok, de remmen pakken veel later in en de duik in de voorvork is ook enorm de vering is ok en comfortabel.
Voor mij niet geschikt maar dat is zuiver persoonlijk...de zithouding is wel ok. opties moeten via de dealer, zijkoffers zijn niet beschikbaar enkel een topkoffer...verwarmde handvatten nadien voor een dikke 300 euro zonder plaatsing....Dan wordt dit wel een duur beestje zeker eens kijken bij de concurrentie voor 6000 à7000 euro.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: G 310 GS

Bericht door Dirk Pauwels »

Als ze er een 650 van gemaakt hadden of een 450 of zo + meer enduro gericht zou het meer succes kunnen hebben, nu enkel interessant voor de kleine rijbewijsjes.
Mossel noch vis......Leuk in de stad, maar dat is een scootertje daar ook, verder vrij beperkt bruikbaar lijkt mij. zoals ze het nu profileren moet het een pak goedkoper denk ik om succes te hebben. Het publiek waar ze op mikken is vaak niet zo kapitaalkrachtig op die jeugdige leeftijd....
Test is leuk, geen idee waarom het in het engels moest, maar als je een motor mag misbruiken gedurende enkele dagen en die vervolgens afbreekt in je recensie, krijg je voortaan geen fietsje meer mee, dus met korreltje zout te nemen wegens niet geheel objectief vrees ik....
Interesse? Dan testritje doen zou ik zeggen. Ik zit er niet op te wachten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: G 310 GS

Bericht door Den Woesten »

ik heb tegenwoordig last met het gewicht van mijn GS bij stilstand en bij het verplaatsen , daarom denk ik aan iets lichter , maar denk ook dat de 310 juist te licht van motor zal zijn . Zal daar zeker eens met rijden om het zelf te ondervinden . Denk ook dat je sterkere motoren hebt voor het zelde gewicht en zelf lichter , G 650 X Country .

Reeds bedankt voor de reacties , Steven .
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Plaats reactie