Keyless ja of nee?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Keyless ja of nee?

Bericht door KeeS16 »

Ik zou bij de aankoop Gs het in een pack mee kunnen bestellen, maar er ook uitlaten.
Ik lees er redelijk wat over, maar ben er nog niet uit, ene zegt het is veilig, adac komt met andere verhalen, vb je zit te eten ergens en er komt iemand kort genoeg bij jou zitten, pakt het signaal op van uwe sleutel, zend het door naar de meneer die netjes buiten (tot 200 m)bij jou tuffer wacht, ontvangt het signaal en kan probleemloos starten, en indien geen remslot of iets in die zin, gewoon weg rijden!
Langs de andere kant, je moet toch je sleutel nemen om de gps te ontgrendelen en de koffers te sluiten, dus het keyless is enkel van nut bij het verlaten of toekomen starten bij de motor.
Nu wat denken daar de gebruikers van, is het een optie die het waard is, of beter gewoon met de sleutel ?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Danny »

uiteindelijk hebben de stoute jongens altijd een antwoord klaar op eender welke beveiliging...
't is maar wat je wil...
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Michelleke »

En als het systeem hapert, zoals sommigen al ondervonden, sta je daar mooi aan de benzine pomp op reserve.
R1200GSLC / K1200RS
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Danny »

Michelleke schreef:En als het systeem hapert, zoals sommigen al ondervonden, sta je daar mooi aan de benzine pomp op reserve.
aan nen LC kan veel haperen he Michelleke :mrgreen:

ik zie 't nut er totaal niet van in maar de moderne tijd en de verkoop moet draaien he
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Michelleke »

Yep, en ik denk dat er met al die electronica, weinig van de huidige motoren aan een loopbaan van oldtimer zullen geraken :wink:
R1200GSLC / K1200RS
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door willy »

Keyless is een oplossing voor een niet bestaand probleem. Zo zijn er weliswaar meer...
Pdrke
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2015, 19:28
Woonplaats: Bredene
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Pdrke »

Ik heb een tijdje geleden een vervangmotor gekregen met keyless ride. Wat mij het meest tegenstak is het feit dat wanneer ik thuis kwam ik toch mijn sleutels uit mijn zak moest halen om op het knopje te duwen om de garage poort te openen.
Nu hangt de afstands bediening aan mijn motor sleutel. Voor dit alleen al zou ik het niet nemen. Iets om rekening mee te houden dus.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door willy »

Pdrke schreef: Wat mij het meest tegenstak is het feit dat wanneer ik thuis kwam ik toch mijn sleutels uit mijn zak moest halen om op het knopje te duwen om de garage poort te openen.
Dat komt omdat de oplossing voor het niet bestaande probleem maar half aangepakt werd.
Nog even en Hörmann komt met de keyless garagepoort!
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Tommeke »

Hier een tweedehands RT gekocht waar het op zat. Zou het zelf ook niet direct nemen, maar intussen ben ik het wel gewoon. Bij de RT vergrendelen en ontgrendelen de koffers zich wel mits een druk op de knop. Wat betreft de afstandsbediening van de garagepoort: deze zit in een klein vakje in de kuip, dus daar kan ik er mooi aan.

Maar zoals gezegd: ik zou er zelf niet voor betalen bij aankoop van een nieuwe. Er zijn andere opties die ik wel zeker opnieuw zou nemen indien ik een nieuwe zou aankopen, zoals cruise control, quickshifter, led-koplamp,...

Veel plezier van de nieuwe aanwinst en ik veronderstel dat je nog snel uit je luxeprobleem zal geraken ;)
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Léon »

Mijn R1200RLC was uitgezonderd de ESA een full option met alle nadelen die dat met zich mee kan brengen.
Steeds meldingen dat er iets niet werkte, resetten en even later weer een andere melding etc...
De CB heeft als enige optie verwarmde handvatten, geloof het of niet maar het is een verademing om je gewoon terug met basic motorrijden bezig te houden.
Het feit dat ik nu een sleutel in het contact moet steken om te starten is absoluut geen probleem, de bandendruksensoren mis ik niet aangezien ze op de R1200RLC steeds een foutmelding gaven. Het alarmsysteem is enkele malen vervangen enz...
Veel opties kunnen je na de garantie duur komen te staan.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Danny »

Léon schreef:Mijn R1200RLC was uitgezonderd de ESA een full option met alle nadelen die dat met zich mee kan brengen.
Steeds meldingen dat er iets niet werkte, resetten en even later weer een andere melding etc...
De CB heeft als enige optie verwarmde handvatten, geloof het of niet maar het is een verademing om je gewoon terug met basic motorrijden bezig te houden.
Het feit dat ik nu een sleutel in het contact moet steken om te starten is absoluut geen probleem, de bandendruksensoren mis ik niet aangezien ze op de R1200RLC steeds een foutmelding gaven. Het alarmsysteem is enkele malen vervangen enz...
Veel opties kunnen je na de garantie duur komen te staan.
ik kan je wel volgen tot op zekere hoogte, sommige dingen komen echt je veiligheid ten goede en daar geef ik graag een cent aan, maar andere zijn compleet overbodig en kunnen je 't leven onderweg enkel zuur maken met allerhande storingen die even hard op je systeem werken als Koerden op Turken of omgekeerd... en dat wil wat zeggen... :mrgreen:
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door st1100 »

Ik heb keyless ride. Het zat in een pakket waarvan ik een andere optie wou en de enige manier was hele pakket nemen.

Ik ben er na die adac test toch ook niet gerust op , ik hang er nu meer dan voorheen een extra slot aan. Een kleine moeite is dus vervangen door een grote moeite :-( voor mij heeft de keyless ride geen voordelen (ik heb de sleutel toch nodig voor de koffers en het alarm) en als ik het kan vermijden zou het op de volgende liever niet hebben. Maar ik vrees dat het binnenkort geen mogelijkheid meer gaat zijn. (Zoals bij veel auto's al het geval is)

Echter het 'bereik' van de sleutel is nog geen 2 meter. Ze gaan dus bijna op uw schoot moeten komen zitten om die truc met de range extender zender te kunnen doen.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Léon »

st1100 schreef:Ik heb keyless ride. Het zat in een pakket waarvan ik een andere optie wou en de enige manier was hele pakket nemen.

Ik ben er na die adac test toch ook niet gerust op , ik hang er nu meer dan voorheen een extra slot aan. Een kleine moeite is dus vervangen door een grote moeite :-( voor mij heeft de keyless ride geen voordelen (ik heb de sleutel toch nodig voor de koffers en het alarm) en als ik het kan vermijden zou het op de volgende liever niet hebben. Maar ik vrees dat het binnenkort geen mogelijkheid meer gaat zijn. (Zoals bij veel auto's al het geval is)

Echter het 'bereik' van de sleutel is nog geen 2 meter. Ze gaan dus bijna op uw schoot moeten komen zitten om die truc met de range extender zender te kunnen doen.
Wat gaat ge doen als er een knappe madam in minirok op uw schoot komt zitten? Waarschijnlijk heb je dan een "ride" in mind en dat zal dan ook keyless zijn.. :lol:
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door ®win »

Ander sleuteltje, wat op het 'slotje van madam' past. :wink:



Etui met metalen coating om de sleutel heen als de motor geparkeerd staat. Is een kooi van Faraday, waar geen signalen doorheen komen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door 11rt »

...Echter het 'bereik' van de sleutel is nog geen 2 meter....
Zou kunnen, maar ik zou het niet willen. Er was een filmpje op een duitse tv-zender. Die man zijn BMW auto is in de nacht gestolen. De auto was geparkeerd voor het huis. De sleutel hing binnen, aan de haak bij de voordeur. De dieven lopen door de straat, zien de BMW, lopen kort langs je deur, pikken het signaal op, zenden het verder en rijden weg met de auto. Nu hangt hij zijn sleutel achter, in een metalen kastje.
Waar zijn we mee bezig. Dit is geen vooruitgang, maar zinloze toepassing.
Wat is nu mis met een mechanische contactsleutel en stuurslot.
Ik vindt dat ze de klant best zo'n keyless-optie, als een volledig aparte optie moeten aanbieden.

Is nu ook zo'n beetje met contactloos betalen( NFC). Zelfs al zet je dat contactloos betalen uit, via je bank/online. Dan nog kunnen ze je kaart uitlezen. Niemand zou mijn bank nr. zomaar mogen uitlezen als de kaart in mijn portefeuille/achterzak steekt. ALs je contactloos betalen uitzet, online instellen via je bank bv., veranderd er op de kaart zelf technisch niets. Je deactiveerd alleen die betaaldienst.
Er zouden sommige banken zijn, die je op verzoek een kaart leveren zonder NFC.

Ze moeten de klant toch nog echt de keuze geven, en niet ongewenste zaken opdringen.
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door 11rt »

...Echter het 'bereik' van de sleutel is nog geen 2 meter....
Zou kunnen, maar ik zou het niet willen. Er was een filmpje op een duitse tv-zender. Die man zijn BMW auto is in de nacht gestolen. De auto was geparkeerd voor het huis. De sleutel hing binnen, aan de haak bij de voordeur. De dieven lopen door de straat, zien de BMW, lopen kort langs je deur, pikken het signaal op, zenden het verder en rijden weg met de auto. Nu hangt hij zijn sleutel achter, in een metalen kastje.
Waar zijn we mee bezig. Dit is geen vooruitgang, maar zinloze toepassing.
Wat is nu mis met een mechanische contactsleutel en stuurslot.
Ik vindt dat ze de klant best zo'n keyless-optie, als een volledig aparte optie moeten aanbieden.

Is nu ook zo'n beetje met contactloos betalen( NFC). Zelfs al zet je dat contactloos betalen uit, via je bank/online. Dan nog kunnen ze je kaart uitlezen. Niemand zou mijn bank nr. zomaar mogen uitlezen als de kaart in mijn portefeuille/achterzak steekt. ALs je contactloos betalen uitzet, online instellen via je bank bv., veranderd er op de kaart zelf technisch niets. Je deactiveerd alleen die betaaldienst.
Er zouden sommige banken zijn, die je op verzoek een kaart leveren zonder NFC.

Ze moeten de klant toch nog echt de keuze geven, en niet ongewenste zaken opdringen.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Keyless ja of nee?

Bericht door st1100 »

Voor uw bankkaarten :

https://www.secrid.com/collectie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Beschermt ineens ook tegen breken.

Daarstraks lag m'n sleutel in de garage. Ik zat op de moto , hij starte niet omdat de sleutel buiten bereik was. Ik kon hem nemen van in het zadel .... en m'n armen zijn geen 2 meter lang. Dus dan moet uw sleutel wel heel dicht bij de deur liggen om het ook maar kans te geven.
Laatst gewijzigd door st1100 op 04 nov 2017, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door ®win »

Ik denk dat de ontvangers van de dieven wel iets krachtiger zijn dan die van de motor.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door st1100 »

Het lost wel één ambetant probleem op : de sleutel nog in de broekzak na het aantrekken van een eendelig regenpak
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Prince »

KeeS16 schreef:Ik zou bij de aankoop Gs het in een pack mee kunnen bestellen, maar er ook uitlaten.
Ik lees er redelijk wat over, maar ben er nog niet uit, ene zegt het is veilig, adac komt met andere verhalen, vb je zit te eten ergens en er komt iemand kort genoeg bij jou zitten, pakt het signaal op van uwe sleutel, zend het door naar de meneer die netjes buiten (tot 200 m)bij jou tuffer wacht, ontvangt het signaal en kan probleemloos starten, en indien geen remslot of iets in die zin, gewoon weg rijden!
Langs de andere kant, je moet toch je sleutel nemen om de gps te ontgrendelen en de koffers te sluiten, dus het keyless is enkel van nut bij het verlaten of toekomen starten bij de motor.
Nu wat denken daar de gebruikers van, is het een optie die het waard is, of beter gewoon met de sleutel ?
Ik denk dat dat een persoonlijke keuze is. Ook misschien het wantrouwen voor het onbekende.

Mijn vorige GSA LC had alle opties, behalve keyless, omdat ik niet in the middle of nowhere wou staan met een sleutel die niet herkend werd.

Op mijn nieuwe rode GSA LC staat die inmiddels wel, omdat hij zo bij Peter D'Haese stond.

Ben net terig van een trip Amsterdam - Newcastle Dumfries - Larne (N Ierland) - rondrit in N Ierland en Ierland - Wales - Bristol - Folkestone - Callais - home;

Daar ik amateur fotograaf ben, veelvuldige stops, aan/uit enz... en ik moet zeggen : het is verdomd makkelijk.

Die Keyless dingen staan al jaren op auto's. Heb er al zo'n 300k km mee. Wel al miserie gehad, maar nooit met de keyless.

Het enige wat ik niet fijn vind : je ontvangt bij de motor slechts 1 volautomatische sleutel, en 1 plastic die in geval van verlies van de volautomatische onderaan bij het zadel kan gehouden worden en de motor toelaat om te starten. Ik had liever 2 complete sets gehad.

Moest ik hem opnieuw kopen, ik zou de keyless optie nemen. Niet omdat het onmisbaar is, wel heel makkelijk.

@KeeS16 ... ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met de nieuwe.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door st1100 »

Prince schreef:.......Mijn vorige GSA LC had alle opties, behalve keyless, omdat ik niet in the middle of nowhere wou staan met een sleutel die niet herkend werd....
Een 2é sleutel kan je bijbestellen (ook achteraf).

Ook zonder keyless moet de sleutel herkend worden (door de ringantenne , er zullen er wel zijn die hem nog kennen van een slechte reeks een paar jaar geleden :roll: ) dus of je het daar moet voor laten?
En ja het staat al een paar jaar op auto's en regelmatig verdwijnen er auto's (zonder braakschade). Ik zag deze week reklame van auto's waarin een merk (weet niet meer welk) een schakelaar op z'n keyless sleutel had , zodat je de sleutel kan afzetten :-?
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door KeeS16 »

Alvast bedankt voor deze reacties, in het duitse Gs-forum heeft er ook iemand een schakelaar gemaakt zodat hij de batterij verbinding kan uitzetten, dan zend de sleutel niet uit, mss komt het later standaard op de sleutels, paar maten van mij, (multie en ktm) hebben dat ook (keyless), en het is inderdaad een makkelijk iets, maak ook het gevoel van " doe toch tijdens een langere stop het schijf-remslot er op", wa wachten nog ff af, Gs gaat pas tegen Maart besteld worden.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door willy »

st1100 schreef:Ik heb keyless ride. Het zat in een pakket waarvan ik een andere optie wou en de enige manier was hele pakket nemen.
Een optie die enkel in een pakket verkrijgbaar is? Gaan ze bij BMW (wat dat betreft) de Japanse toer op?
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door ®win »

Nee hoor, je kunt de onderdelen van een pakket ook los bestellen. Alleen als je meerdere componenten van een pakket bestelt is het als pakket goedkoper.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Keyless ja of nee?

Bericht door st1100 »

Boordcomputer pro kon enkel met het touring pakket waar ook keyless ride in zat , apart nemen was niet mogelijk

En idd hele pakket nemen is goedkoper dan alles apart.
Plaats reactie