B&B Pyreneeën

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
GSA-GS650
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:14

B&B Pyreneeën

Bericht door GSA-GS650 »

Hallo

Ik ben op zoek naar een goede chambre / table d'hotes voor een weekje rond te toeren in de Pyreneeën juli aug. 2018
Liefst met zwembad en afgesloten parking, omheining voor onze motoren.
Natuurlijk moeten de eigenaars ook nog motorvriendelijk gezind zijn.

Heeft er iemand ervaring in die streek?
En is het de moeite om daar een weekje rond te rijden en enkele cols te doen?

Suggesties, routes, voorstellen zijn welkom.

Fre
Luc K75RT
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2012, 22:01

Re: B&B Pyreneeën

Bericht door Luc K75RT »

Goede avond GSA,

Hier wat info ... http://motortours.eu/groepstour-toppen-pyreneeen/" onclick="window.open(this.href);return false;

groeten, Luc.
peterb
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:00
Locatie: Rijmenam

Re: B&B Pyreneeën

Bericht door peterb »

Dag GSA

Ik heb al heel wat banden versleten in de pyreneen ( mijn tweede moto staat daar permanent ) en afhankelijk van wat je wil doen kan ik wel enkele tips voor routes geven.
Ben je van plan rond te trekken of lussen te maken vanuit een centraal punt. Heb je voorkeur voor de Spaanse of de Franse kant . Als het de eerste keer is dat je die richting uitgaat en je vindt het niet erg om elke dag verder te trekken kan ik zeker een transpyrenee aanbevelen ( van baskenland naar middellandse zee of omgekeerd ) met afwisselend de Spaanse en de Franse kant . In 4 a 5 dagen kan je via de gekende en minder gekende cols die afstand overbruggen wat nog flexibiliteit geeft voor een ommetje hier of daar.

Groeten
Peter
GSA-GS650
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:14

Re: B&B Pyreneeën

Bericht door GSA-GS650 »

Dag Peter

Ik verkies een centraal punt. Aangezien ik met de remork tot daar rij.
Liefst waar ik zowat naar alle windstreken kan uitgaan en natuurlijk ook de moeite is om te toeren.
B&b met een zwembad en lekker eten zou mooi zijn.
Adressen en routes zijn welkom.

Fre
peterb
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:00
Locatie: Rijmenam

Re: B&B Pyreneeën

Bericht door peterb »

Fre
Als je met aanhangwagen gaat neem ik aan dat je in 1 dag ter plaatse wil zijn . Dan is de as tussen Lourdes en Tarascon en arriege in 1 dag via hoofzakelijk snelweg bereikbaar ( via Toulouse +- 1000-1100 km) . Ik zou wel aanraden om vooraf een peage bakje aan te schaffen ( linker rijstrook telepeage gaat ook met aanhangwagen zolang het geheel niet hoger is dan 2.00 meter) . In die periode ga je daar heel wat tijd winnen
Voor b&b zou je kunnen kijken op de site chambers dhotes FR , Google op “ chambre d'hotes fr moto” en je krijgt de selectie voor motard vriendelijke b&bs . Je kan vervolgens de regio selecteren en de search verfijnen.
Een van de b&bs die in weet zijn ( maar heb er zelf nog niet gelogeerd ) nabij Lourdes ( google op Pyrénées motorcycle tours b&b ) is vrij goed aangeschreven , zowel wat logies als gastronomie betreft, maar die hebben bij mijn weten geen zwembad .
Vanuit Regio Lourdes /Pau kan je in dagtochten (W) Baskenland verkennen , de cols (z) over richting Spanje , (zo) enkele grote Franse cols meepikken .
Vanuit regio Tarascon kan je dan weer met dagtrippen (W) de D618 op die de cols aaneenrijgt , (z) richting Andorra ( de centra zou ik wel vermijden tenzij je even moet gaan voorraad inslagen en Spanje , (o) oostelijke Pyreneeën doorkruisen , (no) katharenland verkennen.

Voor wat eventueel nuttig zou kunnen zijn Google ook eens op “ motopyrenees “ , is een Belgisch koppel die in de Pyreneeën mototrips organiseren ( zowel on als off road ) .

Laat gerust iets weten zodra je weet welke richting je uitgaat en dan stuur ik je wat routes die ik zelf al gereden heb door
Zijn wel allemaal op verharde wegen ( wegens r100s)

Hoop dat je er wat aan hebt
Groeten
Peter
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: B&B Pyreneeën

Bericht door adventurer »

Wij plannen ook een reis naar de Pyreneeën in 2018.

Eén vaste plaats lijkt mij niet zo geschikt? Heb al eens gekeken om op één centrale plaats te verblijven, maar dan kan je toch haast niet anders dan dikwijls over dezelfde wegen rijden?

Bardenas Reales staat ook op de planning.

Wij zoeken dus ook nog wat motorvriendelijke overnachtingsplaatsen verspreid over de Pyreneeën. :wink:
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: B&B Pyreneeën

Bericht door WernerVS »

adventurer schreef:Wij plannen ook een reis naar de Pyreneeën in 2018.
Bardenas Reales staat ook op de planning.
Bardenas Reales hebben wij dit jaar met ons camperbusje gedaan .
Echt een aanrader . Maar neem zeker de juiste aanvangsroute ( via het dorpje Arguedas) anders rij je je hopeloos vast .
Was dus bij ons het geval :-)
En neem zeker genoeg drinken mee , want het is er zeer stoffig en warm .
R1150GSA
Plaats reactie