MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door MrGPS »

Aanstaande zaterdag mag ik van 11.00 tot 16.00 weer een training geven bij Meeusen Motoren, in Meerhout-België.

Ditmaal gericht op de meer gevorderde GPS gebruiker. Dat betekent dat ik er van uitga dat je tenminste al enkele routes hebt ontworpen en gereden (en dus ook tegen vragen en problemen bent aangelopen).
Focus ligt op Basecamp, maar ook alternatieve routeplanners als routeyou, myrouteapp en Tomtom Mydrive komen aan de orde. Door de focus op basecamp het meest geschikt voor de garmin/BMW Nav rijders, maar ook TomTom is mogelijk, mist TT 4xx.

Aanvankelijk was de training voor komend weekend volgeboekt maar door omstandigheden zijn er enkele plaatsen vrij gekomen: er zijn nu dus nog enkele plekken.
Voor meer info en aanmelden: zie https://www.meeusenmotoren.be/" onclick="window.open(this.href);return false;…/25307…/gps-cursus-met-mr-gps

Mocht je het leuk vinden om deel te nemen: reageer dan snel; wellicht tot zaterdag!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

GPS training voor gevorderden!! Jongens wat ze toch allemaal uitvinden.
Je vind genoeg info gratis op internet , ook van elkander op forums. Dat is het leuke ervan.
Er zijn genoeg linken van/over Garmin of BC om dit voldoende bij te schaven. Die "DVD" kan je in stukjes gratis downloaden van YouTube.
Van die 45 of 65 euro tank ik mijn brommer vol voor een leuke rit met de madam en schiet er nog een friet met stoofvlees over. 8-)
Er zijn toch leukere manieren om volk naar Meeuwsen te lokken, vb. gratis GPS les geven aan zijn klanten en mogelijke klanten.
Is toch maar een aftrekpostje bij voor Meeuwsen.
BMW R1100R zonder KFR
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Léon »

Dat is les voor gevorderden, niet voor professoren in de alomvattende wetenschap.
Is dat niks voor u Alfa, al uw geniale kennis overbrengen en er nog iets aan verdienen?
Iedereen wordt er slimmer van en jij kunt met het geld frieten eten zoveel je wil.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door KeeS16 »

DVD kost nog niet eens zoveel, ik dacht dat ik rond de 30-33 € betaald heb, en ja dat is het mij allemaal meer dan dik waard, en wat dacht je van de meer dan eens GRATIS tips die MrGPS op dit en vele andere forums geeft, gij Alfa geeft ook tips alleen staven die meestal niet met de reale wereld!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

Verder kijken dan je neus Kees en Leon, het is Meeuwsen die hier vragende partij is met een doordachte bedoeling .
Zoveel mogelijk potentiële klanten naar winkel lokken en hopen dat er één daar een motor koopt, niet meer of minder.
Meeuwsen had beter betaald voor informatiedag Mr GPS dat zou hen sieren en resultaat naar potentiële verkoop verhogen.
Betreft info van Garmin gps is er info genoeg op internet, je moet het wel willen zoeken .
BMW R1100R zonder KFR
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Léon »

@ Alfa: Je bent te bescheiden, als bedrijven je zoveel geld betalen om je kennis te kopen mag iedereen dat weten en post je dat gerust op dit topic i.p.v in mijn PB. Alvast veel plezier met je nieuwe Alfa Romeo! :thumbright: Ik zou ook graag op die manier zoveel veel geld verdienen maar ja, we zijn niet allemaal met zo een stel hersens bedeeld. En het komt iedereen ten goede want als je zoveel verdient betaal je ook navenant belastingen, niet?
Mijn respect heb je al, die van de rest zou je snel hebben als ze dit wisten. :notworthy:
Ik begrijp echter wel dat je soms voor arrogant wordt aanzien maar in feite is dat gewoon afgunst op je kennis en dit dan ook nog in de moeilijkste domeinen.
Laat u niet tegen houden en deel je kennis met ons allen. :read2:
Laatst gewijzigd door Léon op 28 nov 2017, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door MrGPS »

alfa schreef: Die "DVD" kan je in stukjes gratis downloaden van YouTube.
Ik heb inderdaad heel veel gratis video's op internet staan. Dank voor je blijk van waardering daarvoor ;)

Maar de video's op de DVD cq online cursus (die overigens 29,90 kost) staat nu net niet online, zou ook heel vreemd zijn.

En zeker: Volgende week is al de zesde keer dat ik bij Meeusen een training mag geven. Meeusen ziet dat ze haar klanten een plezier kan doen met het aanbieden van zo'n training, en dan in het bijzonder in de periode dat het geen weer is om te rijden maar je toch lekker bezig wil zijn met de motorhobby. Ik geef dergelijke trainingen veelvuldig voor motorclubs, slechts zelden bij een dealer. Ik denk dat Meeusen daar slechts waardering voor verdient. En als je vindt dat het gratis zou moeten zijn: ga dan niet zitten kleuteren daarover, maar ga gewoon niet..

En tsja.. voor gevorderden... Ik merk in de praktijk dat eigenlijk altijd ook (of zelfs juist) de gevorderde gebruiker tevreden vertrekt na een training; er zit voor iedereen wel wat in.

Laat ik een heel simpel voorbeeldje noemen, zoals er tientallen in de cursus voorkomen.
Je bent een route aan het rijden en moet tanken. Je zoekt een tankstation op. Omdat er een route actief is geeft het toestel je een keuze:
a. instellen als nieuwe bestemming
b. toevoegen aan de route

Ik vraag dan vaak om handopsteken en in nagenoeg 100% van de gevallen kiest men voor optie b. Dat klinkt ook heel logisch maar is in de praktijk een onverstandige keuze. Vervolgens leg ik uit waarom..

Ander voorbeeld:
Haal in Basecamp bij 'opties' - 'algemeen' het vinkje bij 'gebruik Alt' weg. Dat maakt het werken met Basecamp een heel stuk prettiger en sneller..

Waarschijnlijk wist jij dat al, maar veel mensen weten dat niet en zullen het mogelijk ook nooit zelf ontdekken.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Léon »

Gratis frietjes met stoofvlees aanbieden na de cursus en Alfa komt ook.
Als hij de weg vindt tenminste. :mrgreen:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

@Mr GPS Ben een ingegeven route aan het rijden en iemand moet tanken klik op scherm en zoem uit klik op een tankstation en "ga naar", na tanken tik ik mijn route terug in en klik gewoon ergens op de route en "ga naar" om vervolgens op dat aangekomen punt te route terug in te geven en weg zijn we.
Je kunt ook aan station de back track gebruiken.
Waarschijnlijk zijn er verschillende mogelijkheden , maar als je dat zelf uitzoekt begrijp je dat ook veel beter.
Ps. ook allemaal gevonden van u en van forumleden.
Heb niets tegen u en uw GPS trainingen maar wel tegen Meeuwsen zijn doelstelling om dit niet gratis ter beschikking te stellen van klanten.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

Léon schreef:Gratis frietjes met stoofvlees aanbieden na de cursus en Alfa komt ook.
Als hij de weg vindt tenminste. :mrgreen:
Sorry die mag mij een jaar frietjes geven dan kom ik nog niet "stukje benzineleiding van 65 euro" was er los over.
BMW R1100R zonder KFR
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door MrGPS »

alfa schreef:klik op een tankstation en "ga naar"
Juist ná dat 'ga naar' krijg je de vraag waar ik het over had en gaan de meeste mensen de mis in. Jouw werkwijze is de correcte (en met projectie van de track gaat het nóg eenvoudiger). Ik schreef ook niet voor niets:
MrGPS schreef:
Waarschijnlijk wist jij dat al, maar veel mensen weten dat niet en zullen het mogelijk ook nooit zelf ontdekken.
En tuurlijk: via fora en google kun je een heleboel antwoorden op vragen vinden. Echter: dan moet je wel weten welke vraag je moet stellen. Neem van me aan: er zijn er vele duizenden die een redelijk gefrustreerde relatie met hun gps hebben; en elk steentje via forum of cursus of gewoon vrienden onder elkaar kan er toe bijdragen dat je meer plezier hebt van je toestel.
alfa schreef: Heb niets tegen u en uw GPS trainingen maar wel tegen Meeuwsen zijn doelstelling om dit niet gratis ter beschikking te stellen van klanten.
Hierboven zeg je feitelijk toch dat je het maar onzin vindt..

Qua Meeusen: ik begrijp je gedachte wel: stimuleren van store traffic is, zeker in de donkere maanden van belang voor een motordealer. Maar neem van me aan dat het commerciële effect van deze store-traffic erg beperkt is en de kosten bij lange na niet dekt. Het is niet voor niets dat Meeusen slechts één van de weinigen is die een dergelijke training aanbiedt aan z'n klanten; ongeacht of het betaald is.

Ik respecteer jouw mening, maar ik ben het niet met je eens.

Overigens heeft Meeusen bij de lunch heerlijke (en grote!) broodjes. Maar die gedachte aan frietjes met stoofvlees steun ik van harte!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

Broodje van 35 euro dat kon Dealer toch op zich nemen,maar bon.
"Duizenden vragen" voor Garmin/BC gebruik is niet normaal.
Hierdoor grijpen velen naar Tomtom met veel minder vragen.
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Lukas »

Mocht zo'n cursus een keer in de buurt van Gent georganiseerd worden, laat het dan weten.
Ik ga daar zeker wat aan hebben. Ik leer beter face to face dan met een dvd.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Danny »

Zij die niet willen, gaan toch niet, hoe eenvoudig kan t' leven zijn?
De ene ziet in 45€ een bak benzine en snuistert graag 't internet af de andere gaat er een gezellige zaterdagnamiddag mee tegemoet met personal coaching...

Dus weerom wat een gezeik, ga of ga niet. sommige zouden beter eens 145€ uitgeven en eens van grond gaan want 't is nodig precies.

cursus volgen bij Hans is tof omdat je alles gelijk effe kan vragen en meerdere oplossingen voorgeschoteld krijgt.

Weerom boeit het je dan doe je het en boeit het je niet dan doe je 't niet...
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Lukas »

Danny schreef:.. sommige zouden beter eens 145€ uitgeven en eens van grond gaan want 't is nodig precies..
Met dat bedrag volg ik een gps-cursus bij bvb. BMW D'Haese en hou ik nog over voor een tussenstop.
Ik vind dat daar wel zonder GPS.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door roadster »

Danny schreef:Zij die niet willen, gaan toch niet, hoe eenvoudig kan t' leven zijn?
De ene ziet in 45€ een bak benzine en snuistert graag 't internet af de andere gaat er een gezellige zaterdagnamiddag mee tegemoet met personal coaching...

Dus weerom wat een gezeik, ga of ga niet. sommige zouden beter eens 145€ uitgeven en eens van grond gaan want 't is nodig precies.

cursus volgen bij Hans is tof omdat je alles gelijk effe kan vragen en meerdere oplossingen voorgeschoteld krijgt.

Weerom boeit het je dan doe je het en boeit het je niet dan doe je 't niet...
Achter de KVS in Brussel is het trouwens maar 50€ (vraag mij niet hoe ik dat weet... 8-) )

maar inderdaad, ik lees hier nergens dat iemand verplicht wordt om naar die cursus te gaan, dus ik snap het gedoe niet. Iedereen zal voor zichzelf wel kunnen uitmaken of hij al dan niet baat heeft aan zo'n cursus maar naar wat ik rond mij hoor over Garmin, dan staat het nut van zo'n cursus als een paal boven water (om in de sfeer te blijven... :mrgreen: ).
R1200GS LC
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

BC en gps training kan je beter als je dit zelf op je eigen laptop uitvoert, zoals hier word gedaan http://www.galileo-tc.be/opleiding/motorrijden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.galileo-tc.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets dat je zelf uitwerkt op eigen laptop blijft beter zitten.
BMW R1100R zonder KFR
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door WILBIKE »

Topicstarter geeft een informatie voor een bepaalde doelgroep...

Om zijn gelijk af te dwingen wordt hier alléén maar aan topicvervuiling gedaan. Wat mag men in godsnaam nog op een forum vermelden zonder dat zulke doelloze en eigenzinnige berichten steeds maar weer worden neergeschreven?
Door zulke berichten en teneuren haken er steeds mensen af, is dit wat men wil bereiken heren moderatoren?
Chapeau voor Hans die alles zelf wil zalven en toch steeds maar weer klaarstaat voor een professioneel antwoord aan eender wie...

Sorry, kon het niet laten te reageren voor de vervuilers van dit eens zo prachtige forum!!! :-(
Lid BMW MC Vlaanderen...
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door toeternietoe »

WILBIKE schreef:Topicstarter geeft een informatie voor een bepaalde doelgroep...

Om zijn gelijk af te dwingen wordt hier alléén maar aan topicvervuiling gedaan. Wat mag men in godsnaam nog op een forum vermelden zonder dat zulke doelloze en eigenzinnige berichten steeds maar weer worden neergeschreven?
Door zulke berichten en teneuren haken er steeds mensen af, is dit wat men wil bereiken heren moderatoren?
Chapeau voor Hans die alles zelf wil zalven en toch steeds maar weer klaarstaat voor een professioneel antwoord aan eender wie...

Sorry, kon het niet laten te reageren voor de vervuilers van dit eens zo prachtige forum!!! :-(
:bsstupid: :bsstupid: :bsstupid: :bsstupid:
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Léon »

Vervuilers? Enkelvoud is beter.
Ik vraag me af hoelang onze beterweter nog een forum krijgt.
Respectloos voor eender wie.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

Léon schreef:Vervuilers? Enkelvoud is beter.
Ik vraag me af hoelang onze beterweter nog een forum krijgt.
Respectloos voor eender wie.
Ge kunt weer ni laten he! Kleine stoker.
BMW R1100R zonder KFR
MaartenGS-R-RT
Berichten: 192
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Mijn oplossing : inloggen/gebruikerspaneel/vrienden en vijanden/vijanden/nieuwe vijand toevoegen.
Helaas pas vorige week ontdekt.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

MrGPS schreef:.................

Qua Meeusen: ik begrijp je gedachte wel: stimuleren van store traffic is........

Ik respecteer jouw mening, maar ik ben het niet met je eens.

Overigens heeft Meeusen bij de lunch heerlijke (en grote!) broodjes. Maar die gedachte aan frietjes met stoofvlees steun ik van harte!

Voor alle duidelijkheid ik heb niks ,ook niks tegen info meting van MR GPS enkel uitspraak "GPS training voor gevorderden..." is mss. wat verkeerd geformuleerd .
Eigenlijk komt het er op neer dat zij die een GPS juist kunnen opzetten daar niets te zoeken hebben .
Het stoort mij dat die meeting is georganiseerd puur vanuit commercieel standpunt van Meeuwsen en dat hij die potentiële klanten dit laat betalen.
Is er dan niets te verdienen aan BMW motoren of is het uit pure hebzucht om het onderste uit de kan te halen.

Sommigen zitten het hier persoonlijk te spelen terwijl ze nog niet half weten waarover mijn repliek ging .
Zelfs Mr GPS respecteert mijn mening ook is hij er niet mee eens.

Aan zij die gaan een fijne namiddag.
BMW R1100R zonder KFR
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door Pol »

WILBIKE schreef:Topicstarter geeft een informatie voor een bepaalde doelgroep...

Om zijn gelijk af te dwingen wordt hier alléén maar aan topicvervuiling gedaan. Wat mag men in godsnaam nog op een forum vermelden zonder dat zulke doelloze en eigenzinnige berichten steeds maar weer worden neergeschreven?
Door zulke berichten en teneuren haken er steeds mensen af, is dit wat men wil bereiken heren moderatoren?
Chapeau voor Hans die alles zelf wil zalven en toch steeds maar weer klaarstaat voor een professioneel antwoord aan eender wie...

Sorry, kon het niet laten te reageren voor de vervuilers van dit eens zo prachtige forum!!! :-(
Ik kan het niet beter verwoorden. Vanaf een constructief ingestelde Mr GPS. belandt dit topic bij de prijs van een benzineleiding , een pijpbeurtje (das een goei :lol: ) en wa komt er nog.
Bij gelegenheid zit ik op Italiaanse (nee , ik spreek die taal niet maar snap wel waarover get gaat ) en Franse fora (niet bmw) en moet vaststellen dat de sfeer hier regelmatig ongezond is.
Is dat eigen aan onze Vlaamse ingesteldheid dan of ligt het aan mijn gevorderde leeftijd ? Enfin , tijd misschien dak is een toerke doen achter de KVS...
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: MrGPS training voor gevorderden bij Meeusen-Meerhout

Bericht door alfa »

@Mr GPS
Meer dan 400 keer gelezen dan zullen de plaatsen wel ingevuld zijn :wink:
Goede of slechte reclame blijft reclame :lol:

@ Meeuwsen gun uw klanten iets en neem de kosten op uw rekening.
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie