k1300s vs 1300gt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Sexietime
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:44
Woonplaats: Antwerpen Deurne
Locatie: Antwerpen

k1300s vs 1300gt

Bericht door Sexietime »

zoals ik hier en daar heb gezegd ben ik in bezit geweest van een 1300s en ingeruild voor de 1300gt, hoor ik graag jullie menig over volgende :

is dit mijn gevoel of zit ik er compleet naast of is het technisch ?
heb de s bijna 2 j gehad , sublieme motor voor mij. nu volgende, als ik aan het gas trek (doe ik wel eens vaker :p) hoe harder hoe strakker en stabieler die S.
Bij de GT hoe harder , hoe meer ik het gevoel heb dat ie precies uit mekaar gaat vallen (is niet , maar het gedacht wel).
En als bij vertrek ik wat snel/harder het gas optrek wil de GT vrij snel omhoog komen (DTC) en zeker met duo achterop.

is het dat de gt zoiezo meer gewicht achteraan heeft als de s , of probs met de dtc (hoe test ik dit uit) bij miezeren kan ik dit testen (wiel laten spinnen achteraan) dtc spring hier op.

Om eerlijk te zijn houd ik me dan ook veel in om snel te accelereren.

grappig: heb meer bang op een gt dan de s omwille van dat laatste.

grts christophe
"BMW" You wouldn't understand ... If you've never had one !!!


Suzuki VX800 1990, Suzuki GSX1400 K6 2006, BMW K1300S 2009, BMW K1300GT 2010
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: k1300s vs 1300gt

Bericht door alfa »

https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1300-serie" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit theoretisch technisch toch verschil op.
GT weegt 60 kg meer en minder vermogen , maar koppel op lagere toeren is toch iets beter dan de S die een stuk lineair heeft.

https://www.google.be/search?q=K1300GT+ ... XbRZl8DuLM" onclick="window.open(this.href);return false;:



https://www.google.be/search?q=K1300S+k ... PthAp9WAHM" onclick="window.open(this.href);return false;:
BMW R1100R zonder KFR
Sexietime
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:44
Woonplaats: Antwerpen Deurne
Locatie: Antwerpen

Re: k1300s vs 1300gt

Bericht door Sexietime »

alfa schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1300-serie
Zit theoretisch technisch toch verschil op.
GT weegt 60 kg meer en minder vermogen , maar koppel op lagere toeren is toch iets beter dan de S die een stuk lineair heeft.
dat klopt , de S heeft beetje vermogen , maar dat scheelt niets, 175 tegen 160pk en 140 tegen 135nm,

GT is beter afgesteld qua verbruik drm ook bv ook de 190 band op de s en de 180 affabriek op de gt
GT is dan ook weer fijner afgesteld op het schakelen van de gears ,

maar gewoon het steigerend gedrag van gt gebeurt veel sneller (iets dat op een toer ni zou mogen) als op de s en daar heb ik wat bang van , omdat zoals ik al zei durf ik graag wel eens het gas goed open te gooien maar wil hem niet achterover hebben.
Bij de s heb ik het ook al gehad dat ie omhoog komt maar trad ook de ACS meteen op en dat heb ik op de gt nog niet gezien .
Op de grafieken te zien die je hebt gelinkt, zit tussen 3500 en 5000 mschn iets meer koppel bij de gt maar echt niet noemenswaardig het gaat hier over max 3nm.

Mschn is dat nu eenmaal eigen aan dit model dan so it be. is dit niet het geval dan wil ik wel weten wat ik eraan kan doen ;)
"BMW" You wouldn't understand ... If you've never had one !!!


Suzuki VX800 1990, Suzuki GSX1400 K6 2006, BMW K1300S 2009, BMW K1300GT 2010
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: k1300s vs 1300gt

Bericht door Michelleke »

Vergeet niet dat je op de s een meer voorover gebogen zithouding hebt waardoor je meer gewicht op het voorwiel brengt.
Op de GT zit je veel rechter waardoor je bij fel accelereren zelf nog meer naar achter leunt en ook mee aan het bredere stuur trekt.
Probeer anders achteraan de veervoorspanning wat te verhogen, waardoor hij iets meer op zijn neus komt te staan, en bij felle acceleratie achteraan ook niet zo diep meer inveert.
R1200GSLC / K1200RS
Sexietime
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:44
Woonplaats: Antwerpen Deurne
Locatie: Antwerpen

Re: k1300s vs 1300gt

Bericht door Sexietime »

Michelleke schreef:Vergeet niet dat je op de s een meer voorover gebogen zithouding hebt waardoor je meer gewicht op het voorwiel brengt.
Op de GT zit je veel rechter waardoor je bij fel accelereren zelf nog meer naar achter leunt en ook mee aan het bredere stuur trekt.
Probeer anders achteraan de veervoorspanning wat te verhogen, waardoor hij iets meer op zijn neus komt te staan, en bij felle acceleratie achteraan ook niet zo diep meer inveert.
met veervoorspanning bedoel je dan de "esa" want die staat meestal bij mij op duo en sport . of kan ik de de mono achterveer nog extra manueel instellen ? als het enkel om de esa gaat , maakt het niet uit, gaat evensnel omhoog :p , maar zoals ik al eerder vermelde als dit 1 van de eigenschappen is van k13gt dan moet ik me er op aanpassen ;)
"BMW" You wouldn't understand ... If you've never had one !!!


Suzuki VX800 1990, Suzuki GSX1400 K6 2006, BMW K1300S 2009, BMW K1300GT 2010
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: k1300s vs 1300gt

Bericht door Michelleke »

Wist niet dat je esa had, op duo staat hij zeker goed, manueel kan je dus niets meer veranderen.
R1200GSLC / K1200RS
Plaats reactie