Ligurische grenskam route

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Ligurische grenskam route

Bericht door WernerVS »

September 2018 trekken mijn kameraad en ik er weer op uit naar de Alpen .
Nu hadden we gedacht van de Ligurische grenskamroute een keer mee te pikken .
Natuurlijk rijzen er een paar vragen .
Is deze te doen met een 1150GSA en een 1150GS ? En zo ja te doen in 1 dag ?
Het is niet dat we er over willen vliegen . Genieten is de boodschap .
Maar ik vraag me af of het te doen is met al je bagage (tent etc...) achterop .
De Asiette en de Parpaillon hebben we probleemloos overwonnen . DE Sommeiller was dan weer eerder afzien dan genieten de laatste keer .
Nu zit ik er niet mee in om af en toe een stukje te doen waar wat bloed zweet en tranen bij komen te zien , maar nu ook weer geen ganse dag . :grin:
Ik hoor de tips graag komen .
Alvast bedankt .
R1150GSA
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door Koppel!! »

Tof idee Werner. Nu, ik heb de LGKR ooit in 2007 gereden, da's al een eeuwigheid geleden maar ik heb van flink wat anderen gehoord dat de Oostelijke, meest beruchte loop nu veel makkelijker is. Ten eerste is er nu door de Italianen onderhoud, wat vroeger wel eens enkele jaren ontbrak, maar ze hebben ook een tolhuisje oid gezet op de piste, en er is een beperkt aantal rijders dat per dag mag passeren.
Als je 'm dus wil rijden zou ik aanraden om de dag tevoren naar de Col de Tende te rijden (kan je doen via enkele heel mooie pistes die een leuk opwarmertje zijn) en daar in 't Fort Central of op de binnenkoer te kamperen. 's Avonds vuurke stoken, vleezeke bakken, heb 't afgelopen zomer ook gedaan, was een topavond. Neem wel eigen brandhout mee want ter plekke is bijzonder weinig te vinden.
's Ochtends vroeg opkramen en vertrekken, en dan ben je quasi zeker dat je niet geweigerd wordt.
Nu, is 't te rijden met een bepakte GSA, ik denk van wel maar daar kan eigenlijk niemand een antwoord op geven. Neem er bij twijfel je tijd voor, zelfs dan is 't doenbaar op één dag (zeker als je vroeg genoeg vertrekt wat dus geen probleem is wanneer je op de Col zelf slaapt) en moet je je echt niet gehaast voelen. Ik vermoed dat 't niveau zeker niet hoger ligt dan de Sommeiller, eerder genre Parpaillon.
Ik vond trouwens de Parpaillon in 2016 minstens even technisch dan de Sommeiller, zo zie je maar dat 't van persoon tot persoon afhangt.

Anyway, gewoon doen, hopen op goed weer (want je slaapt dus op net geen 2000m en zelfs in de zomer kan 't dan fris worden) en genieten. En foto's pakken, ben benieuwd ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door GStephen »

beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door P-man »

Hey Werner

Met de GSA 1150 ?

Alles nog OK met deze machine ?
:-)

Grts en veel succes met de plannen.
Denk eraan om hier wat foto's neer te planten hé.

Grts
Pieter
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door GStephen »

Hier nog een filmke da'k op youtube heb gevonden.
Ziet er mij goed te doen uit
https://www.youtube.com/watch?v=PtDVkVnNGsU[/video]
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door luc.w »

Zou ik ook weleens willen rijden :grin: vooral die tunnels zien er leuk uit. Bestaat er daar een route van?

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door WernerVS »

luc.w schreef:Zou ik ook weleens willen rijden :grin: vooral die tunnels zien er leuk uit. Bestaat er daar een route van?

Luc
Ik heb de route hier liggen Luc .
R1150GSA
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door WernerVS »

P-man schreef:Hey Werner

Met de GSA 1150 ?

Alles nog OK met deze machine ?
:-)

Grts en veel succes met de plannen.
Denk eraan om hier wat foto's neer te planten hé.

Grts
Pieter
Hey Pieter ,

Yep , ik rij nog steeds met "jouw" GSA rond :-) .
En na bijna 50.000km's nog steeds super content van .
Ik zou er eens werk van moeten maken om mijn reizen hier online te zwieren .
R1150GSA
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door luc.w »

WernerVS schreef:
luc.w schreef:Zou ik ook weleens willen rijden :grin: vooral die tunnels zien er leuk uit. Bestaat er daar een route van?

Luc
Ik heb de route hier liggen Luc .
Merci Werner. Ik zal eens een paar vrienden aanspreken of die dat zien zitten :wink:

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door luc boxer »

Yep zeker te doen met een 1150, in 2015 gedaan en vond de piste mooi onderhouden en prima om te rijden.
Van genieten nu het nog mag, 140 motoren toegelaten per dag is nog redelijk veel en bij mooi weer maken die wel wat stof en niet elke fietser of wandelaar vind dat prettig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door TomVT »

Hey Werner, heb hem nu op mezelf 2x gedaan de afgelopen 2 jaar en is eigenlijk goed te doen.
Heb er zelfs m'n band mogen vervangen waardoor ik een uurtje langer nodig had :-(
Gewoon op tijd vertrekken inderdaad en genieten, want de uitzichten daar zijn echt wel prachtig om te picknicken.
Het is ook wel weersafhankelijk want ik kan me inbeelden dat hij in de regen volledig anders ligt.
Als het droog is kom je misschien een paar kilometer keienstroken tegen die gelijk of iets moeilijker dan de Sommeiller liggen, maar als de Sommeiller lukt, moet dit ook wel gaan.

Ook opletten want ik denk dat maandag of dinsdag enkel toegankelijk is voor mountainbikers, dan kan je wel langs de Franse kant nog opdraaien, maar niet de volledige route rijden.
Dus zien dat je er op de juiste dag aankomt.
Je hebt ook in Breil sur Roya en vlakbij Limone een camping waar je bvb tent en bagage zou kunnen laten staan. Daar ben ik deze zomer 2 Duitsers tegengekomen die ook alles achterlieten om dan een dag de Ligurische grenskam te gaan rijden.

Moest je nog vragen hebben, laat maar weten.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door TomVT »

Hey Werner, heb hem nu op mezelf 2x gedaan de afgelopen 2 jaar en is eigenlijk goed te doen.
Heb er zelfs m'n band mogen vervangen waardoor ik een uurtje langer nodig had :-(
Gewoon op tijd vertrekken inderdaad en genieten, want de uitzichten daar zijn echt wel prachtig om te picknicken.
Het is ook wel weersafhankelijk want ik kan me inbeelden dat hij in de regen volledig anders ligt.
Als het droog is kom je misschien een paar kilometer keienstroken tegen die gelijk of iets moeilijker dan de Sommeiller liggen, maar als de Sommeiller lukt, moet dit ook wel gaan.

Ook opletten want ik denk dat maandag of dinsdag enkel toegankelijk is voor mountainbikers, dan kan je wel langs de Franse kant nog opdraaien, maar niet de volledige route rijden.
Dus zien dat je er op de juiste dag aankomt.
Je hebt ook in Breil sur Roya en vlakbij Limone een camping waar je bvb tent en bagage zou kunnen laten staan. Daar ben ik deze zomer 2 Duitsers tegengekomen die ook alles achterlieten om dan een dag de Ligurische grenskam te gaan rijden.

Moest je nog vragen hebben, laat maar weten.
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door WernerVS »

Allemaal nen dikke mercie voor de toffe info .
Ik ben hier al een heel eind verder mee . Een beetje geruststelling doet een 57-jarige veel :-)
Moest ik nog vragen hebben weet ik waar te zijn .
Tof !
R1150GSA
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door WernerVS »

Allemaal nen dikke mercie voor de toffe info .
Ik ben hier al een heel eind verder mee . Een beetje geruststelling doet een 57-jarige veel :-)
Moest ik nog vragen hebben weet ik waar te zijn .
Tof !
R1150GSA
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Ligurische grenskam route

Bericht door WernerVS »

Sorry voor de dubbele post :oops:
R1150GSA
Plaats reactie