R1150RT testrit

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den John
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2017, 12:43
Woonplaats: Olen
Locatie: Antwerpen

R1150RT testrit

Bericht door Den John »

Hey mannen, zoals ik al had aangegeven was ik dus op zoek naar een R1150RT.
Ik heb een zilvergrijze van 2003 met 52000 km gevonden. Krijg er een jaar garantie op dus dat is mooi
De prijs tja ze vragen 3500€ kan ik eigenlijk wel mee leven.
Aanstaande zondag ga ik er een testrit mee maken zijn er dingen die je zeker moet proberen bij zo een testrit met de R1150RT??
en nee dan bedoel ik niet van hoe plat kan je door de bocht zonder op je bek te gaan. Of hoe hoog krijg ik dat voorwiel in de lucht.
moet je op iets letten van de boxer of rijd dat uiteindelijk als een andere toerer.
De motor is netjes en alles wat je wil motor is droog en alles dus daar moet ik niet op letten dat weet ik.
gaat me vooral om het letten tijdens het rijden
michiel54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 okt 2008, 13:24
Woonplaats: Oostende
Locatie: West Vlaanderen

Re: R1150RT testrit

Bericht door michiel54 »

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 50r-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben er ook mee bezig daarom even deze link . :)
Iemand zei me : hou konstant een potje euros apart , kosten komen er altijd .
Heel belangrijk : onderhoud op regelmatige basis bij een erkende garage ! ( boekje aanwezig ! ,? )
Oh ja , het rijden , als je geen Bmw gewoon bent : laat het over aan een bereidwillige kenner !
:wink:
Kijk naar de filmkes op ytube van Chris Harris , leer je een en ander zelf doen .
After market slijtdelen en of motoronderdelen vaak pakken goedkoper dan originele Bmw dingen .
:thumbright:
Nog iets ‘ gerammel uit motor bij vrijloop kunnen de kettingspanners zijn ( aandrijving nokkenassen ) , geen groot euvel en makkelijk te vervangen !
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt > :(
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: R1150RT testrit

Bericht door Danny »

hou konstant een potje euros apart , kosten komen er altijd
Aan alle motoren komen kosten maar je mag ook niet overdreven paranoia zijn, er bollen er meer probleemloos rond dan 1150tigers met panne
onderhoud op regelmatige basis bij een erkende garage ! ( boekje aanwezig
Boekjes zijn waardeloos, vertellen dat er teveel betaald is voor verse olie meer ook niet...
After market slijtdelen en of motoronderdelen vaak pakken goedkoper dan originele Bmw dingen


Remblokken of een starterke misschien, zoek maar eens een kettingspanner aftermarkt of een kardan...
Bestaat gewoonweg niet. Voor een keerring van 2 euro goedkoper kan je niet gaan zoeken...

Nog iets ‘ gerammel uit motor bij vrijloop kunnen de kettingspanners zijn ( aandrijving nokkenassen ) , geen groot euvel en makkelijk te vervangen !

Spanners klopt niet, de linker spanner kan rammelen maar dat kan net zo goed de koppeling zijn, splines, torsiedemper ingaande as versnellingsbak.

Niet zo peanuts meer...

Kortom voor een 1150 of andere motor neem je best iemand met kennis van zake mee
michiel54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 okt 2008, 13:24
Woonplaats: Oostende
Locatie: West Vlaanderen

Re: R1150RT testrit

Bericht door michiel54 »

Zo ! Bedankt Danny , zijn we weer wat slimmer ! :)
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt > :(
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: R1150RT testrit

Bericht door Droozy »

Volg Danny volledig, als het een "eerlijke" motor is en hij heeft regelmatig in gunstige omstandigheden gebold, kunt ge daar nog jaren plezier aan beleven, zelfs zonder uitzonderlijke kosten :wink:
R100RS/R100R Mystic
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: R1150RT testrit

Bericht door WernerVS »

Ik ben verre van een technisch wonder .
Maar voor de aankoop van mijn 2de hands motor ben ik vooral op mijn buikgevoel afgegaan .
Komt de verkoper betrouwbaar en eerlijk over , voelt de motor goed aan (wat in mijn geval zeker het geval was ) .
En heb ik achteraf nog kosten gehad ? Ja zeker . Maar ik rij dankzij mijn buikgevoel ondertussen al jaren zorgeloos rond met een zalige 1150GSA .
R1150GSA
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: R1150RT testrit

Bericht door Relax »

Ik had ooit een R1150RT van 2003. Opgeplooid na 150.000 probleemloze km's. Enige vervanging, voor zover ik mij herinner: bobijnen. En het gewone onderhoud natuurlijk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R1150RT testrit

Bericht door Dirk Pauwels »

Paar doorslaggevende zaken op dit model zijn:
ABS: laat je niets wijsmaken ivm knipperende lichtjes etc, het gaat niet over en de herstelling is zeer duur. Dus ABS moet perfect in orde zijn bij aankoop.
Je hebt natuurlijk garantie, dat scheelt.
Koppeling: Normaal kijk je naar lekken/zweten tussen blok en boite om te zien of de dichtingen krukas/ing as boite ok zijn, maar blok is ingepakt, je ziet dus 0,0. moto in 3de, rem inhouden en koppeling lossen. als ze slipt reken op 3-400€ kosten als je het zelf doet, kan oplopen naar 1500 bij de dealer.

verder normale zaken:
Staat schijven, vering, speling achterwiel, lekken bourages vork etc... Allemaal op te lossen, maar veel kleintjes maken ook een groot.

Stiftbobijnen hebben ze allemaal last van vroeg of laat, gelukkig makkelijk te vervangen.

Verder goeie prijs voor eentje met weinig kms en garantie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Den John
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2017, 12:43
Woonplaats: Olen
Locatie: Antwerpen

Re: R1150RT testrit

Bericht door Den John »

Vandaag dus wezen testrijden. Maar hij is het niet geworden.
Ik voelde me niet lekker op de motor zal wel een persoonlijk iets zijn want de motor is in orde dus.
nieuwe bandjes erop bandenspanning was volgens verkoper goed en nog pas nagekeken. (enige dat ik niet zelf heb bekeken en gecontroleerd)
Bij de eerste bezichting was de verkoper ( handelaar) niet te beroerd om "even" een kuipdeel weg te nemen dus van motorische gedeelte heb ik redelijk goed kunnen controleren.
mijn conclusie over de verkoper eerlijke man hulpvaardig en voor rede vatbaar.
conclusie over de motor. rijd niet slecht maar deze is het niet.
Het is wel een "eerlijke" motor waar zeker klanten voor zijn en verkoper zal er niet te lang mee blijven zitten.
We bekijken het verder staan er nog genoeg te koop en wordt het dan toch geen BMW er zijn nog steeds motoren genoeg.
Volgende week vrijdag vroege avond testrit met een k1300GT dus ben helemaal benieuwd.
tot zover mijn testrit en ervaring met de R1150RT die ik vandaag heb testgereden.
Plaats reactie