R Nine T rijders en weetjes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dr.Funkenstein »

Welkom Oli. Schoon machien 8-)
Ik ben zelf ook nieuw op't forum. Heb mijn Pure sinds begin dit jaar.
Die catless header van Remus, heeft dat gevolg voor het geluid van de uitlaat?
Ik bedoel dan vooral het geluidsniveau. Ik vind de klank van mijn Pure eigenlijk zowiezo niet slecht en zeker luid genoeg maar ben benieuwd of 'ie misschien nog beter kan klinken met een Remus header en Akra uitlaat :pirat:
Die Kineo wielen zijn mooi maar idd wel niet goedkoop.
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
oli4444
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2018, 23:05
Woonplaats: Sint-truiden

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door oli4444 »

Je de headers zonder de cat zijn een stuk luider.
Met de einddemper zonder db-killer is het eigenlijk op langere ritten te luid zonder oordoppen.

Het grootste voordeel is echter meer koppel in het middengebied..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

R Nine T rijders en weetjes

Bericht door st1100 »

oli4444 schreef:......Met de einddemper zonder db-killer is het eigenlijk op langere ritten te luid zonder oordoppen.....
We zullen eens aan u denken als er (bijvoorbeeld) in de ardennen en de eiffel weeral wat extra banen afgesloten worden voor moto's. De buurt heeft namelijk geen oordoppen aan Afbeelding Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik had de originele akro, zonder uitlaatklep was die ook te luid zonder de db killers, maar snel terug ingestoken.
Geluid vond ik mooi genoeg zonder storend te zijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dirk Pauwels »

st1100 schreef:
We zullen eens aan u denken als er (bijvoorbeeld) in de ardennen en de eiffel weeral wat extra banen afgesloten worden voor moto's. De buurt heeft namelijk geen oordoppen aan Afbeelding Afbeelding
Ach, een dikke boxer is niet zo storend, ik heb meer last van de hoogtoerige, schreeuwende 4 cilinders met open uitlaten.
De standaard uitlaten zijn al zo goed (ook wat geluid betreft) dat je met een aftermarket sportpijp geen vermogen meer kan winnen en het dan enkel nog een gewichtsvoordeel kan opleveren of een andere look.
Andere collector zonder kat win je wel nog wat pktjes, maar je verliest wat onderin.
Het rare is dat de fabrikant zelf (dure) open uitlaten aanbiedt als optie, terwijl ze eerst fortuinen uitgeven om een E4 keur te verkrijgen.....is een geldkwestie, als het geld opbrengt voor BMW mag het wat lawaai maken :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Man in Black »

st1100 schreef:
oli4444 schreef:......Met de einddemper zonder db-killer is het eigenlijk op langere ritten te luid zonder oordoppen.....
We zullen eens aan u denken als er (bijvoorbeeld) in de ardennen en de eiffel weeral wat extra banen afgesloten worden voor moto's. De buurt heeft namelijk geen oordoppen aan Afbeelding Afbeelding
Misschien dit eens op een HD-forum gaan verkondigen, ik denk dat daar de grootste lawaaimakers tussen zitten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door st1100 »

Dirk Pauwels schreef:.......Het rare is dat de fabrikant zelf (dure) open uitlaten aanbiedt als optie, terwijl ze eerst fortuinen uitgeven om een E4 keur te verkrijgen.....is een geldkwestie, als het geld opbrengt voor BMW mag het wat lawaai maken :mrgreen:
Is dat .... Of is het niet eerder dat ze sportuitlaten verkopen waar je de db-killer kan uitnemen. En dat er een papier bijzit dat je niet zonder db-killer op straat mag rijden ;-)
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Kijk eens bij Dr Jekkil & Mr Hyde uitlaten,ze hebben ze voor een R nineT,met alles erop en aan ongeveer 2000€.
Die hebben er ook voor Harley,s,ik zie ze veel op treffens,dan kan je stil door de stad rijden,en vol open anders.
IK heb een Harley,maar blijf bij de originele uitlaat,want ik betaal geen 2000€ voor een hoop lawaai.
Salu.
Chris.
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dr.Funkenstein »

Vanaf 2017 hebben de R9Ts geen verwijderbare db-killer meer.
Ik weet niet of het waar is maar naar ‘t schijnt doen ze in Duitsland controles om het geluidsniveau te meten en kan je beboet worden als je wordt “gepakt”.
Wat mij betreft is het geluidsniveau standaard al voldoende. Extra pk’s en koppel daarentegen :lol: 8-)
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
De Polizei kan er in Duitsland niet mee lachen,met open uitlaten.
Enkele jaren geleden op de Duitse TV,een reportage over de politie die controles hielden.
Ze stopten er ene met een Ducati,met raceuitlaten er onder. Die kon z,n maat opbellen,en die
kon de originele uitlaten brengen.2 uur later was z,n maat daar,de uitlaten werden verwisselt,
de boete was 1200€,en 3 punten op z,n rijbewijs.( 12 punten is rijbewijs kwijt)
Of Nederlanders die van de Nurburgring kwamen,ene van hen had er de db killer uitgevezen,
kreeg ook een boete,en de politieagent vertelde hem indien hij de db killer zou hebben thuis
gelaten(wat niet zo was,gelukkig voor hem) zou men de motor in beslag nemen.
Salu.
Chris.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dirk Pauwels »

Rond de Nurnburg ring heel veel controle al jaren. Zeker bij wedstrijden, maar ook als er niets speciaals te doen is. Ook op de populaire wegen in de eifel of zwartewoud staan ze dikwijls, zeker in de verlengde weekend. Tijdens de week minder.
De duitse motorrijders zelf zijn al veel braver, ze mikken vooral op buitenlanders tegenwoordig.
Andere uitlaten dan origineel mag, indien voorzien van een E stempel en indien de DB test ok is. Uitlaten zonder E stempel zijn sowieso niet toegelaten, zelfs als ze onder de DB limiet zitten (wat meestal niet het geval is). Argumenteren dat het in NL of B wel mag helpt niet, boete wordt uitgeschreven en moet betaald worden. Kan wel aangevochten worden later.

Heel veel aftermarket uitlaten die met absorbtie demping werken (geperforeerde pijp met wol rond) zijn ook met DB killer na verloop van tijd niet meer in orde, kan dik tegenvallen dan.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
oli4444
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2018, 23:05
Woonplaats: Sint-truiden

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door oli4444 »

Als ik naar de ardennen of eifel zou gaan was ik al van plan de db killer terug te steken..
Maar in principe ben ik dan dus nog niet in orde met mijn catless headers van remus?
Weet niet of deze E gekeurd zijn..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dr.Funkenstein »

Amai! Ik wist niet dat ze zo streng waren. Motor in beslag nemen? Damn. En ergens vind het wel begrijpelijk. De openbare weg is geen racecircuit. Je zal er maar in de buurt wonen. Maar een motor in beslag nemen is natuurlijk wel héél drastisch.
En hoe zit het hier in België eigenlijk?
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
oli4444
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2018, 23:05
Woonplaats: Sint-truiden

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door oli4444 »

Extra weetje voor de Nine t.
BANDENSPANNING
De originele spaakwielen verliezen vrij snel druk.

Mijn achterwiel valt mee maar het voorwiel verlies zomaar 0,5 bar op een kleine maand in de garage.

Dat stuurt echt niet goed.

Ook opletten voor de bandenspanning.

De garage zet graag 2,5 voor en 2,9 achter.
Dit is echter teveel als solorijder (staat ook in de handleiding 2,5V-2,5A bij solo rijden)

Zeker in combi met de originele schokbreker zijn de waarden voor rijden met passagier echt niet leuk voor de rug


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dr.Funkenstein »

oli4444 schreef:Als ik naar de ardennen of eifel zou gaan was ik al van plan de db killer terug te steken..
Maar in principe ben ik dan dus nog niet in orde met mijn catless headers van remus?
Weet niet of deze E gekeurd zijn..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vrees van niet. Op hun website staat “No EEC”. Ik weet aleen niet of EEC en een E-keuring hetzelfde willen zeggen.

https://www.remus.eu/hypercone-header-s ... o-eec.html
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
oli4444
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2018, 23:05
Woonplaats: Sint-truiden

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door oli4444 »

Oei , vraag me af of ze er iets van zouden maken als hij met de demper beschaafd klinkt..

Tzal een kwestie zijn of die agent ziet/weet of die headers nie origineel zijn .

Anders trek ik er van die heat wrap over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dirk Pauwels »

Als de DB waarden ok zijn is het geen probleem. Een akro heeft een E stempel. Naar de bochten of het ontbreken van een kat kijken ze niet. Allez toch niet de laatste keer dat ik gecontroleerd werd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Polleke G »

oli4444 schreef://uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 759c60.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan je die foto's ook zichtbaar maken,want ik zie enkel de tekst
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dr.Funkenstein »

Als ge ze copy-paste in uw browser kan je ze zien. Een beetje omslachtig, maar ‘t werkt :roll:
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Polleke G »

dan krijg je dit


Er zijn geen afbeeldingsresultaten gevonden voor uw zoekopdracht '//uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 759c60.jpg'.

Suggesties:

Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dr.Funkenstein »

Da’s straf. Bij mij werkt het door te copy pasten.
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Polleke G »

Ja nu zie ik foto's als ik op de linken klik
vindt dat ook een mooie motor,staat op mijn verlanglijstje
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door dxamet »

oli4444 schreef:Extra weetje voor de Nine t.
BANDENSPANNING
De originele spaakwielen verliezen vrij snel druk.

Mijn achterwiel valt mee maar het voorwiel verlies zomaar 0,5 bar op een kleine maand in de garage.
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat er nog binnenbanden gebruikt worden. Sommige binnenbanden zijn dicht maar andere zijn poreus en verliezen vrij snel druk. Een spul inspuiten helpt om ze dicht te maken (vb: slime)
:salut:dxamet
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R Nine T rijders en weetjes

Bericht door Dirk Pauwels »

Je kan daar een speciale siliconen tape inplakken. Dan zijn ze luchtdicht, kun je zonder binnenbanden rijden. Persoonlijk vind ik dat makkelijker te herstellen als je lek rijdt. Dat ze wat afgaan maakt mij niet uit. Elke week of voor een lange rit controleren is niet zo erg.

Ik herrinner mij toen de f800gs net uit was reed eentje in het gezelschap ook lek. Niemand wist dat er binnenbanden inzaten. Raar dat de herstelling met een plug niet werkte.... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie