MotorOmnium.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Smetten
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:42
Locatie: 8940 Wervik

MotorOmnium.

Bericht door Smetten »

Heb mij nieuwe motor aangekocht, toen ik bij mijn verzeketingsmakelaar, waar ik trouwens al jaren heel tevreden over ben, informeerde naar een omnium vezekering voor de nieuwe motor,
kreeg ik een offerte dat ik die omnium kon laten verzekeren bij Vander Haegehen&Co voor een jaarpremie van 1302€, wat ik wel aan prijzige kant vind.
Na eens wat gegoogel op het net bots ik op een site "Motoromnium.be", volgens hen Home pagina "Houden zij net als ons van motorrijden" en zijn zij een volledig onafhankelijk kantoor.
Via hen site kreeg ik een offerte binnen, wanneer ik mijn motor bij hen laat verzekeren kan ik daar een volledige omnium bekomen voor een jaarpremie van 720€, zag dat alle gegevens over het kantoor spreken op BVBA Materné-Verzekert uit Antwerpen.
Zijn er onder jullie die ervaring hebben met verzekeringsmaatschappij Materné Verzekert, of reeds hen motor via die maatschappij hebben laten verzekeren?
Vast bedankt voor eventuele replay.
Zelden thuis
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: MotorOmnium.

Bericht door Man in Black »

Over welke motor gaat het? Ik zit ook bij Vander Haegehen&Co voor een GS-LC voor ±900,- inclusief 10% korting na een cursus motorbeheersing gevolgd te hebben.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Smetten
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:42
Locatie: 8940 Wervik

Re: MotorOmnium.

Bericht door Smetten »

Gaat over GS Rallye.
Zelden thuis
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: MotorOmnium.

Bericht door Dr.Funkenstein »

Interessant! Ik heb bij de aankoop van mijn R Nine T ook geïnformeerd over een omnium of diefstal verzekering maar het was echt schijteduur. Als ik mijn motor kan verzekeren voor anti-diefstal voor 750€ of minder doe ik het direct. Ik volg dit bericht dus op de voet 8-)
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Smetten
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:42
Locatie: 8940 Wervik

Re: MotorOmnium.

Bericht door Smetten »

Misschien goed nieuws voor jou en je Nine T, Dr Frankenstein.
Volgens de offerte van VANDER HAEGHEN komt een Mini Safe omnium (Enkel voor brand en diefstal) op een 544€/jaar.
En volgens offerte die ik binnenkreeg van MOTOROMNIUM met verzekeringsmaatschappij MARTLE-VERZEKERT BVBA, komt dit aan 423€/jaar.
Deze prijzen zijn wel steeds EXCLUSIEF: BA en reisbijstands verzekeringspremies.
Zelden thuis
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: MotorOmnium.

Bericht door Man in Black »

De Rally is wel iets duurder dan de mijne 4j geleden, maar van 900,- tot 1300,- is wel een heel groot verschil.
Vermoed dat het aan je makelaar ligt. De mijne had een tijd geleden al ±1500 motorrijders als klant, dus die heeft wat armslag bij de maatschappijen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: MotorOmnium.

Bericht door Dr.Funkenstein »

Smetten schreef:Misschien goed nieuws voor jou en je Nine T, Dr Frankenstein.
Volgens de offerte van VANDER HAEGHEN komt een Mini Safe omnium (Enkel voor brand en diefstal) op een 544€/jaar.
En volgens offerte die ik binnenkreeg van MOTOROMNIUM met verzekeringsmaatschappij MARTLE-VERZEKERT BVBA, komt dit aan 423€/jaar.
Deze prijzen zijn wel steeds EXCLUSIEF: BA en reisbijstands verzekeringspremies.
Wow. Super! Moet je zoiets dan zien als een extra verzekering boven op de huidige verzekering? Ik ben momenteel verzekerd bij Argenta voor BA en rechtsbijstand.
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: MotorOmnium.

Bericht door Dirk Pauwels »

Offerte voor een Rally van 8/2017 totaal waarde: 18500 (cataloog + opties)
Staat 's nachts in een afgesloten individuele garage.

BASISPAKKET MOTOROMNIUM
BA € 153,00 in combinatie met personenwagen en/of andere verzekeringen
(bijv. brand & familiale, ...) OF 253€ als je enkel de motor verzekerd.

Rechtsbijstand € 64,00

BRAND, DIEFSTAL: € 459,00
OF
FULL OMNIUM: € 916,20
(premie 'Brand en Diefstal' of 'Full Omnium' is excl. BA en Rechtsbijstand)

dus in mijn geval zou dat dan zijn: 153+64+916=1133€
Maarrrrrr: De vrijstelling in omnium bedraagt 10 % van het schadebedrag met een minimum van € 350.
dus je hebt bv 5000€ schade , dan betaal je zelf nog 500€
Heb je bv een klein schadegeval van 350€ dan ben je met de omnium niets want alles onder de 350 betaal je zelf.....

Niet echt wow.....
Na 4 jaar ben je 4532€ kwijt, je zou je moto er bijna van uit je handen laten vallen :lol:
Idem voor de auto natuurlijk, maar daar neem ik meestal 3 jaar full en dan een beperkte omnium, bovendien ben ik met de auto meer onderweg dan met de moto tegenwoordig. Als je maar 10k doet per jaar is zo'n omnium heel duur. Doe je 50k heb je er mss meer aan.

Mss is de brand en diefstal interessant, als je veel risico loopt.

Wat ook niet klopt bij die omnium verzekeringen is dat de premie elk jaar gelijk blijft, maar de vergoeding die je zou krijgen voor je voertuig bij totall loss wel minder wordt elk jaar... De premie zou dus elk jaar ook moeten zakken.....

Enig voordeel: als je je motor fiscaal afschrijft kan je ook de omnium indienen, dan is het geen volledig verlies....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: MotorOmnium.

Bericht door Man in Black »

Omnium is inderdaad duur, maar als je een financiering of leasing moet afbetalen en je hebt een totaalverlies zonder omnium dan doet dat nog meer pijn vrees ik.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: MotorOmnium.

Bericht door Dirk Pauwels »

Dat is idd een punt. Ik leen nooit voor auto's of motoren. Als ik het niet kan betalen blijf ik er af :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: MotorOmnium.

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Zo is het Dirk,ik heb in heel mijn leven nog nooit gaan lenen voor mijn auto,s of motoren.
Mijn eerste auto was een Opel Manta van 50.000 Bfr,na 3 jaar vakantiewerk cash betaald.
Ik wil niet gaan stoefen met een auto van de bank.
Salu.
Chris.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: MotorOmnium.

Bericht door Man in Black »

Je kan het ook anders bekijken.
Ofwel spaar je een aantal jaren om dan te kopen, of wel koop je nu en betaal je die maanden af.
Het enige verschil is wat intrest.
En als vennootschap zijnde is het sowieso boekhoudkundig verstandiger om te financieren of leasen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: MotorOmnium.

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Voor een vennootschap is het anders natuurlijk maar als particulier is het beter cash te betalen.
Ik heb nu een nieuwe auto gekocht,een Opel Crossland 1.2 turbo met 130 PK.
Ik ben eens gaan horen voor een omnium verzekering voor de eerste 2 jaar, een kleine kost
650€,en een grote 900€. Ik ga die grote nemen,want voor 250€ verschil in schade aan uw auto
doen ze in de garage niet veel,alleen een bestek maken,en er eens naar kijken.
Salu.
Chris.
Flat Twin Power

Re: MotorOmnium.

Bericht door Flat Twin Power »

Nog beter is een oudere auto te kopen. Geen omnium nodig.
Mijn auto was 4 jaar en 40.000 km toen ik hem kocht. Ondertussen de gezegende leeftijd van 12 met 160.000 km bereikt en deze morgen blanco door de keuring :grin:

Voor mijn K1600Gt heb ik ook geen omnium genomen toen ik hem kocht. Er staat nog steeds geen krasje op. Maar ik laat het ding wel nooit lang alleen staan. Bij een rit zoek ik een stop met een parking en zicht op de motor, als ik op reis ga zoek ik altijd een verblijf met een garage. Als je natuurlijk ergens in Brussel werkt en uw motor moet de ganse dag op straat staan snap ik het wel dat je een omnium wil;
A.S.moto
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2021, 20:15
Woonplaats: Hechtel

Re: MotorOmnium.

Bericht door A.S.moto »

Iemand nog iets te vertellen over deze verzekeraar?

Ik kreeg bij de dealer een foldertje mee van "motoromnium" en heb eens een prijsofferte gevraagd voor de GS die er in 2022 gaat komen.

Vind hun tarieven eigenlijk nog wel meevallen, full omnium zou ik niet nemen, maar "brand en diefstal" overweeg ik toch.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: MotorOmnium.

Bericht door WILBIKE »

Hoor eens bij Yuzzu, bij combinatie auto motor heb je goede prijzen ...
Lid BMW MC Vlaanderen...
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: MotorOmnium.

Bericht door janeman »

Ik had een omnium bij VANDER HAEGHEN
Door een operatie kon ik lange tijd niet tijden.
Ze hebben de resterende maanden terugbetaald op simpele vraag.
Als ik ooit nog een omnium nodig heb zal ik geen seconde twijfelen.
Plaats reactie