Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
KennyV
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010, 17:48
Locatie: Wingene

Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door KennyV »

IK heb volgend probleem. Ik heb sedert enkele weken een nieuwe R1200GS LC met daarbij de optie Connectivity met bijhorend TFT scherm.
Ik wil hieraan mijn Schuberth M1 helm met bluetooth Src systeem koppelen en mijn smartphone Samsung galaxy S6.
Alles kan zonder problemen gekoppeld worden aan de motorfiets via het menu. Zowel de telefoon als mijn headset kunnen zijn correct gekoppeld.
Ik kan ook media streamen en muziek afspelen vanop mijn smartphone via de motorfiets naar de helm.

Enig probleem dat zich stelt is bij het bellen of gebeld worden. Hier heb ik geen geluid.
Er verschijnt wel een oproep op het TFT scherm, maar er is geen enkel geluid hoorbaar.

Volgende zaken werden al geprobeerd:
1) Koppelen van een andere telefoon (zowel Iphone als een anderen samsung) = zelfde resultaat, geen geluid bij bellen.
2) Helm en telefoon koppelen aan een andere motorfiets met connectivity = zelfde resultaat, geen geluid bij bellen.
3) Mijn tweede helm getest met een Cardo scala rider 9x = zelfde resultaat, geen geluid bij bellen.

Wat wel werkt is een BMW bluetooth systeem koppelen i.p.v. een Cardo systeem. Dan werkt alles correct en kan er gebeld worden met geluid.

Heeft hier al iemand ervaring mee?
Mijn BMW dealer ging de vraag stellen aan de technische dienst van BMW.
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door Keke »

Heb hetzelfde probleem aangekaart aan Bmw. Heb iPhone en C3 pro met src en net hetzelfde probleem. Met de Navigator kan ik ondertussen wel bellen. Geluid werkte in begin ook niet. Bmw wilt volgens mij ons “verplichten” een bmw comm systeem aan te schaffen...
Heb morgen mijn eerste onderhoud met de GS en ga het dan ook nog eens melden aan de dealer zodat die ook nog eens een melding aan BMW kan geven.

Lees het hier wel als er iemand een oplossing weet..

Greets,

Keke


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door Gtsportivo »

een Headset van SENA kopen is alles opgelost
werkt perfect met het BMW systeem
ga anders even informeren bij waypoint
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door Keke »

Gtsportivo schreef:een Headset van SENA kopen is alles opgelost
werkt perfect met het BMW systeem
ga anders even informeren bij waypoint
Spreekt u uit ervaring???

Ben vandaag bij de dealer geweest voor onderhoud en ze hebben ook een melding gemaakt (Poema?) aan Bmw Bornem. Hopelijk zullen deze meldingen zorgen voor een update van de Bluetooth protocollen...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door Gtsportivo »

ja ik ken iemand en die heeft een sena SU10 geïnstalleerd op zijn BMW via de gps nav V en werkt perfect
gps muziek telefoon en kan die zelfs bedienen met de selectie knop
gr
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door DM »

Deze zal ik straks proberen, ben nagenoeg zeker dat het werkt
https://www.youtube.com/watch?v=3nB3JiPEqpQ" onclick="window.open(this.href);return false;
lukte tenminste op mijn vorige RT, was dan wel in combinatie met Navigator V

DM
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door Keke »

DM schreef:Deze zal ik straks proberen, ben nagenoeg zeker dat het werkt
https://www.youtube.com/watch?v=3nB3JiPEqpQ" onclick="window.open(this.href);return false;
lukte tenminste op mijn vorige RT, was dan wel in combinatie met Navigator V

DM
Heb deze methode gebruikt maar de Bluetooth protocollen van de connectivity app werken anders dan src-systemen. Mss wel met een Sena maar die heb ik niet. Bmw zijn comm systeem werkt uiteraard volledig naar behoren. Maar aangezien mijn helm net geen jaar oud is , inclusief comm systeem, ben ik niet direct van plan om die weg te doen voor weinig geld en ne nieuwe BMW helm aan te schaffen... dan blijf ik nog wel even enkel verbonden met de Navigator VI alleen, want hierbij werken de telefoonoproepen wel.

Toch bedankt voor het meedenken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door ®win »

Ik heb ook de Sena SC10U in mijn Schuberth E1. Werking is adequaat.

TFT connectivity is gekoppeld als ‘phone 1’ en geeft mogelijkheid om muziek van de telefoon en telefoongesprekken via de connectivity in de helm te krijgen.

De Navigator V heb ik gekoppeld als ‘phone 2’ en laat me gps navigatie en muziek van de Nav in de helm horen.

En dan adequaat en niet perfect? Ja, want overschakelen van de ene verbinding naar de andere vergt wat tijd, zo moet ik muziek van de gps (sd kaart) luisteren als ik ook route navigatie heb, omdat ik dan maar één verbinding gebruik. Ik moet daarbij wel zeggen dat de geluidskwaliteit van de Sena goed is.

De Sena zelf geeft me communicatie met anderen en radio, hoewel de ontvangst van de radio te wensen overlaat.

De navigatie van de TFT / Connectivity app is een leuk feature, maar geeft geen gesproken aanwijzingen en is erg beperkt, waardoor je toch ook een gps toestel gebruikt.

Ik heb daarnaast ook nog mijn oude helm, een BMW Systeem 6, met BMW CS helmset. Probleem daarbij is, dat je moet kiezen tussen ofwel de TFT unit koppelen, ofwel de GPS koppelen, omdat ze beide van hetzelfde protocol gebruik maken en de BMW set staat daarvan maar één verbinding toe. En helaas geeft de TFT connectivity unit geen geluid van de Navigator door.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
KennyV
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010, 17:48
Locatie: Wingene

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door KennyV »

Gtsportivo schreef:ja ik ken iemand en die heeft een sena SU10 geïnstalleerd op zijn BMW via de gps nav V en werkt perfect
gps muziek telefoon en kan die zelfs bedienen met de selectie knop
gr
Het probleem ligt hem niet bij de GPS Nav V of VI maar bij de TFT die bluetooth connectie maakt met mijn helm.
De connectie tussen mijn GPS en helm werkte steeds.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door aantzeetje »

ligt gewoon aan het bluetooth protocol dat nu eenmaal verschillend is. Niks aan te doen omdat dat protocol niet universeel is en iets afwijkt.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
StafenMartine46
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2018, 12:34
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door StafenMartine46 »

Ik heb hetzelfde probleem.
Nieuwe helm gekocht en Cardo laten plaatsen alles werkt behalve geluid bij het bellen.
Vandaag naar garage geweest en die hebben gezegt alles resetten en dan eerst helm pairen en dan smartphone.
Helaas werkt het nog steeds niet.
B
Grtjes
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door Keke »

StafenMartine46 schreef:Ik heb hetzelfde probleem.
Nieuwe helm gekocht en Cardo laten plaatsen alles werkt behalve geluid bij het bellen.
Vandaag naar garage geweest en die hebben gezegt alles resetten en dan eerst helm pairen en dan smartphone.
Helaas werkt het nog steeds niet.
B
Grtjes
Spijtig genoeg zal uw probleem steeds blijven zolang je uw cardo-set hebt. Ben zelf in der tijd overgegaan naar Sena omwille van dit probleem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door WILBIKE »

Met mijn Shubert R2 werkt alles normaal...
Lid BMW MC Vlaanderen...
StafenMartine46
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2018, 12:34
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door StafenMartine46 »

Bmwdealer heeft mij vandaag gebeld in verband met het probleem bij het bellen en geen geluid horen.
Je moet de nieuwste software downloaden via de site van Cardo en dan zou het probleem moeten opgelost zijn.
Heb het zelf nog niet getest al wel een update gedaan op mijn Cardo.
Hopelijk is het opgelost.
Grtjes
gsmozes
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2010, 20:39
Locatie: Schoten

Re: Connectivity R1200GS LC en Cardo systeem

Bericht door gsmozes »

Ik heb de cardo smartpack en het werkt perfect. Wel moet je de motor verbinden op het gps kanaal en niet als telefoon. De telefoon kan dan nog steeds op het 2de telefoonkanaal gelinkt worden. Mijn GPS heb ik niet gelinkt omdat ik enkel op het scherm afga en het geluid stoorde mij enorm.
R1200GS 2008 - K100RS 1991
Plaats reactie