r1200gs lc verlagen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rogierst123
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 feb 2010, 21:28
Woonplaats: evergem
Locatie: oost-vlaanderen

r1200gs lc verlagen

Bericht door rogierst123 »

Heeft er hier iemand een verlaagde versie af fabriek van de gs lc
Alle reacties welkom
dank bij voorbaat
bmw r1200gs lc rallye(17)
bmw c650 sport(17)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Man in Black »

Wil je hem verlagen of een verlaagde af fabriek kopen?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
rogierst123
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 feb 2010, 21:28
Woonplaats: evergem
Locatie: oost-vlaanderen

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door rogierst123 »

ik heb een gs rallye van 2017 en zou willen weten waar het verschil in zit(juist de veren of de komplete veerpoten)
ik zou hem eventueel verlagen(de kits voor ombouw gaan tot 25mm bij bmw 50mm)
mvg
bmw r1200gs lc rallye(17)
bmw c650 sport(17)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Man in Black »

Bij TRP in St-Truiden vervangen ze de originele shockers door Wilbers, en kunnen ze tot 80mm verlagen hebben ze ons verteld.
Het ESA systeem wordt daar gewoon terug op gemonteerd.
Dan heb je ineens veel betere vering.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Dirk Pauwels »

Hyperpro heeft ook setjes kortere veren.
Als je een Esa hebt, heb ik geen idee hoe de esa op de kortere veren reageert, geen ervaring mee.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Danny »

Man in Black schreef:Bij TRP in St-Truiden vervangen ze de originele shockers door Wilbers, en kunnen ze tot 80mm verlagen hebben ze ons verteld.
Het ESA systeem wordt daar gewoon terug op gemonteerd.
Dan heb je ineens veel betere vering.

tot 80 mm verlagen en betere veren hebben?? jeeh veel veerweg kan je niet meer hebben...
Trouwens die Gsen die ze echt "veel" lager leggen missen echt direct een pak grondspeling. BMW verkoopt dit uiteraard ook maar puur uit commercieel standpunt niet omdat de motor dan nog echt een GS is of goed rijd.
sowieso is de ESA die fabriek af gemonteerd zit echt wel goed en gaat een Wilbers ressorreke daar niks aan veranderen...
de eerste showa, white power waren gewoon basic maar de dynamische ESA is echt wel ok.

Ik ging voor een iets kortere veer en als dat niet genoeg is dan heb je de foute motor gekocht...
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Dirk Pauwels »

80mm? :shock: Dan geraak je niet meer over een verkeersdrempel :lol:
Meer dan 25mm zou ik niet doen, eventueel combineren met een verlaagd zadel.
Heb je daar dan niet met test gereden of proef gezeten?
Proefzitten op het salon telt niet, die moto's lijken allemaal precies in de vering getrokken. Maatje kocht ooit een husky op het salon, niet getest, enkel even proef gezeten. In real life bleken zijn beentjes meerdere cm te kort te zijn om zelfs maar een tipje aan de grond te zetten, dus moest ook verlaagd.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door ®win »

Man in Black schreef:Bij TRP in St-Truiden vervangen ze de originele shockers door Wilbers, en kunnen ze tot 80mm verlagen hebben ze ons verteld.
Het ESA systeem wordt daar gewoon terug op gemonteerd.
Dan heb je ineens veel betere vering.

Vering van de 2017+ GS(A) LC is al erg goed, beter dan van voorgaande jaren. Verschil met Wilbers, Hyperpro, etc. wordt daarmee al stukken kleiner, dus ik zou niet zonder meer zeggen 'veel betere vering' ....

Ik zou in ieder geval daar niet nog extra geld aan uitgeven om andere veerbenen te monteren.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
rogierst123
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 feb 2010, 21:28
Woonplaats: evergem
Locatie: oost-vlaanderen

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door rogierst123 »

Dirk Pauwels schreef:80mm? :shock: Dan geraak je niet meer over een verkeersdrempel :lol:
Meer dan 25mm zou ik niet doen, eventueel combineren met een verlaagd zadel.
Heb je daar dan niet met test gereden of proef gezeten?
Proefzitten op het salon telt niet, die moto's lijken allemaal precies in de vering getrokken. Maatje kocht ooit een husky op het salon, niet getest, enkel even proef gezeten. In real life bleken zijn beentjes meerdere cm te kort te zijn om zelfs maar een tipje aan de grond te zetten, dus moest ook verlaagd.....

het gaat er mij niet om voor de vering beter te maken(standaard is gewoon top) maar zou liever met beide voeten plat op de grond staan
ik zou ook niet meer gaan dan 25mm denk ik
mvg
bmw r1200gs lc rallye(17)
bmw c650 sport(17)
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

r1200gs lc verlagen

Bericht door st1100 »

Wat is het nut van rijkwaliteit op te offeren om met uw voeten plat aan de grond te kunnen.
Als je u onzeker voelt , zou ik toch eerst een laag zadel proberen (bv comfortzadel van touratech , kan je eventueel testrijden in hun winkel in Gent) , 2e optie zijn dikke schoenen daytona m-star gtx te koop oa bij rad. Als 3e en goedkoopste optie inlegzolen : bv. stupps.

Een beetje uitkijken waar je stopt kost niks en kan al veel problemen voorkomen.

Deze kan niet met zijn platte voet aan de voetsteunen Afbeelding Afbeelding en heeft zelfs geen probleem Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Jo De Paepe »

https://www.youtube.com/watch?v=y_BeiHZQBDQ

deze is interessanter ,

Ik heb met mijn 169cm , 2 stuks GS1150adventures versleten weliswaar met verlaagd BMW zadel .
Nooit problemen gehad . Ik kon slechts met de tip van 1 voet aan de grond.
Beetje basis motorbeheersing zoals hierboven in het filmpje en vooral uitkijken waar je stopt .
ga aan de lichten bvb nooit in het midden van je rijvak staan. Als er sporen zijn uitgesleten ,dan sta je op het hoogste punt en zweven je voetjes in het ijle met spektakel tot gevolg.
sta je aan de zijkant van het vak dan krijg je vaak enkele cm cadeau van het wegdek.
Volg misschien eens een trialcursus , die basissen zijn perfect bruikbaar in het dagelijks verkeer met elke motorfiets.
Enkele jaren trial rijden in mijn jeugd heeft me zeker geen windeieren gelegd qua motorbeheersing , sur place en maneuvers stapvoets bvb
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
rogierst123
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 feb 2010, 21:28
Woonplaats: evergem
Locatie: oost-vlaanderen

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door rogierst123 »

Jo De Paepe schreef:https://www.youtube.com/watch?v=y_BeiHZQBDQ

deze is interessanter ,

Ik heb met mijn 169cm , 2 stuks GS1150adventures versleten weliswaar met verlaagd BMW zadel .
Nooit problemen gehad . Ik kon slechts met de tip van 1 voet aan de grond.
Beetje basis motorbeheersing zoals hierboven in het filmpje en vooral uitkijken waar je stopt .
ga aan de lichten bvb nooit in het midden van je rijvak staan. Als er sporen zijn uitgesleten ,dan sta je op het hoogste punt en zweven je voetjes in het ijle met spektakel tot gevolg.
sta je aan de zijkant van het vak dan krijg je vaak enkele cm cadeau van het wegdek.
Volg misschien eens een trialcursus , die basissen zijn perfect bruikbaar in het dagelijks verkeer met elke motorfiets.
Enkele jaren trial rijden in mijn jeugd heeft me zeker geen windeieren gelegd qua motorbeheersing , sur place en maneuvers stapvoets bvb



Beste, aan de rijkunst zal het niet gelegen zijn,rij nu 42 jaar met de moto,waarvan 15jaar enduro,7jaar snelheid en 6 jaar supermoto en baan?
Maar met de ouderdom gaat ook het evenwichtsgevoel er op achteruit,vandaar
bmw r1200gs lc rallye(17)
bmw c650 sport(17)
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Jo De Paepe »

rogierst123 schreef:
Jo De Paepe schreef:https://www.youtube.com/watch?v=y_BeiHZQBDQ
Beste, aan de rijkunst zal het niet gelegen zijn,rij nu 42 jaar met de moto,waarvan 15jaar enduro,7jaar snelheid en 6 jaar supermoto en baan?
Maar met de ouderdom gaat ook het evenwichtsgevoel er op achteruit,vandaar
ken dat gevoel , maar bij mij willen de gewrichten niet goed meer mee.
Ik krijg nog met moeite mijn been over een GS gezwierd :-x
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door Den Dirk »

als je je been niet meer (gemakkelijk) over het zadel krijgt : eerst steunen op li-voetsteun, en zwieren! 'n pak gemakkelijker!
(maar bij BMW zeggen ze dat dat niet zo goed is voor de zijsteun...)
maar ik doe dat toch (en zeg niets tegen de dealer :wink: )
I like my bike!!
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: r1200gs lc verlagen

Bericht door luc.w »

st1100 schreef:Wat is het nut van rijkwaliteit op te offeren om met uw voeten plat aan de grond te kunnen.
Als je u onzeker voelt , zou ik toch eerst een laag zadel proberen (bv comfortzadel van touratech , kan je eventueel testrijden in hun winkel in Gent) , 2e optie zijn dikke schoenen daytona m-star gtx te koop oa bij rad. Als 3e en goedkoopste optie inlegzolen : bv. stupps.

Een beetje uitkijken waar je stopt kost niks en kan al veel problemen voorkomen.

Deze kan niet met zijn platte voet aan de voetsteunen Afbeelding Afbeelding en heeft zelfs geen probleem Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn " Stupps" worden morgen geleverd :grin: :razz: ....prijs 24.95 + 2(verzending) = 26.95€
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Plaats reactie