gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Bericht door MrGPS »

Ik weet niet in hoeverre er tegenwoordig nog vanuit Vlaanderen de verre rit naar Utrecht gemaakt wordt maar, ter info:

Ook dit jaar mag ik weer enkele workshops verzorgen tijdens de motorbeurs Utrecht. Zowel voor Garmin als TomTom, met als thema 'routeplannen 2.0'. 

Vooral bedoeld om te demonstreren dat er interessante alternatieven zijn voor Basecamp en Tyre,. En dan vooral MyDrive, Routeyou.com en MRA. 

Op do en vr, in de sleutelsaloon in Hal 8; aanvang 11.00 en 14.00

Hoop dat het even gezellig en druk is als voorgaande jaren. Aanmelden is niet nodig; wel alvast de tip: als je wilt kunnen zitten: kom op tijd! ;)

Dit jaar is TomTom zo vriendelijk mijn kosten te dekken; deelname is daarmee gratis.

Van harte welkom!

Zie ook https://www.mrgps.nl/motorbeurs2018/
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Bericht door Danny »

Ben ik de enige dommerik eigenlijk die met mydrive -spannende- routes maakt en dan als route/track importeert in MRA?

Start en eindpunt creëren en dan de route slepen langs punten waar je langs wil. Ondertussen gebruik makend van wegen die de spannende mydrive voor je selecteert.
MRA zelf doet me nooit de suggesties die mydrive voorstelt. MRA kiest vaker grotere wegen...

Ik probeer eens te komen kijken :mrgreen:
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Bericht door aantzeetje »

Niet alleen dat Danny, maar je hebt de actuele wegenwerkeninfo er ook nog eens gratis bij wat je als je de rit moet verspreiden naar verschillende rijders de frustratie serieus beperkt. Heb me ooit het pleuris gezocht in MRA waarom die langs die ene straat niet wou en in HERE en Google Maps wel. Contact met MRA die het ook niet wist !!! Rit in MyDrive gezet (eureca moment) en yeap, wegenwerken. 't Is maar dat je het weet. Ik importeer ze dan wel in BC :mrgreen: Vind dat nog steeds makkelijker dan MRA maar dat is persoonlijk natuurlijk omdat ik BC als men broekzak ken.

Blij dat Hans ook RouteYou gebruikt. Man, man, man, waar is de tijd dat we RouteYou combineerden met MS on er het hoogteprofiel in te krijgen.

Om wat bij te blijven gebruik ik ze allemaal door mekaar. Eentje echter heb ik nooit moeten van weten en vind ik persoonlijk nog steeds een klote ding: Tyre

Hans, heel veel succes gewenst op de beurs. De aanwezigen zullen zeker met wat opstekers naar huis gaan (Y)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Bericht door Man in Black »

Heb mezelf enkele maanden terug een TT450 cadeau gedaan, nog wat aant experimenteren ermee.
Mydrive werkt voor mij ook nog logischer dan MRA.
@ Danny, waarom omzetten in MRA? enkel om ze in GPX te krijgen voor Garmin?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Bericht door aantzeetje »

Je hoeft die niet om te zetten in MRA, enkel downloaden als gpx in Mydrive. Maar bon, we wijken af van de orriginele post van Hans wat denk ik niet de bedoeling is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: gps workshops tijdens motorbeurs Utrecht

Bericht door Danny »

Yep idd ik download ze om in gpx te verspreiden.

Ik zet ze graag in MRA omwille vd michelinkaart, nog altijd mijn favoriet om een route eens te overschouwen...
Plaats reactie