Batterij voor GS1200 (2004)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kulens
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2010, 12:50

Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door kulens »

Na 5 jaar merk ik dat mijn batterij zijn beste tijd heeft gehad. De motor heeft echt last om te starten. Waarschijnlijk doet de winterprik er ook geen goed aan. Dit is een "odyssey pc535".
Ik ben een tevreden gebruiker, maar vroeg me af of er misschien in deze 5 jaar andere (lees betere) batterijen op de markt zijn verschenen voor een GS1200?
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door Droozy »

Ik heb mij door mijn "elektroman" laten overtuigen om toch voor Odyssey te blijven kiezen.
Wat hier al meerdere keren is bediscussieerd en enkele keren is bevestigd: een gelbatterij die onder de 70 % raakt komt door middel van een druppellader niet meer goed.
Dus als u terug voor een gelbatterij kiest moet u zich ook een degelijke oplader aanschaffen (toch minimum 4A).
R100RS/R100R Mystic
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door Danny »

Gewoon een goede batterij meer niet

http://www.motomoto.nl/mm/nl/motobatt/4 ... -accu.html
kulens
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2010, 12:50

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door kulens »

Na wat zoekwerk op het net werd er verwezen naar volgende batterij: Deka ETX14
Deze zou de zelfde kwaliteit hebben als de Odyssey PC535, maar het voordeel dat je niets moet "aanpassen" aan de batterij om deze in de GS te monteren. Iemand ervaring mee?
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

.

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 06 nov 2018, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door Danny »

DEKA ETX14 heeft het hoogste startvermogen
"Als" alle specificaties kloppen Luc -remember de sjoemelsoftware- en je gaat persé voor de meeste cca dan doet de motobatt mbyz16 Heavy Huty het nog beter met 240cca.

Ik weet er daar tientallen van bollen (geholpen met plaatsen :mrgreen: )

Bij motomoto in NL gratis verzonden.
Na wat zoekwerk op het net werd er verwezen naar volgende batterij: Deka ETX14
Deze zou de zelfde kwaliteit hebben
Je leest veel en ook veel gelul, meepraterij etc...
Zoals jezelf zegt, deze "zou" beter zijn. Volgens mij zou de motobatt beter zijn. Internet een weinig objectieve laat staan betrouwbare raadgever.

Ooit ging er hier eens iemand meepraten over een bepaald advies en diezelfde kerel kwam bij mij thuis in bochten een uitleg vragen. Achteraf las ik dan dat antwoord en wat ervan over bleef was dan nog fout ook.

Moraal van t verhaal, slechte batterijen bestaan niet wel slecht/fout/te weinig gebruik.
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door BéRTke »

... ik zou zeggen in deze... gelooft de mensen met "wat" ervaring.... niet nodig om van iets de op papier beste versie te kopen en tientallen Euro's meer uit te geven, als er een goedkoper alternatief is wat in de praktijk (minstens) evengoed blijkt te werken...
Danny heeft mij vorig jaar ook geholpen ( :roll: ) met een Motobatt batterij, en nog steeds prima tevreden over...
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door Danny »

van mij moeten ze niks he :mrgreen: maar 50 euro goedkoper voor iets gelijkwaardig... dan weet ik 't wel :lol:
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Batterij voor GS1200 (2004)

Bericht door Dirk Pauwels »

Geen enkele batterij kan tegen volledige ontlading, een odyssey iets beter dan de rest, maar een keer volledig plat en ze willen ofwel niet meer opladen of ze zijn een paar maanden nadien defect.
Dus hoge startcapaciteit is mooi, zeker voor een DOHC, maar regelmatig rijden of opladen is zeker even belangrijk. Ik heb zelf een goedkope chinese batterij in mijn 1150GS zitten, al 8 jaar en doet het voorlopig nog altijd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie