2dehands

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

2dehands

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ik stel op 2dehands een BMW R1100RT te koop (voor de geïnteresseerden : https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 07742.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu zie ik dat een foto van mijn motorfiets ook gebruikt wordt in deze advertentie : https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 96168.html" onclick="window.open(this.href);return false; (let op de prachtig gepoetste uitlaten!)
De advertentie toont zelfs foto's van twee verschillende motorfietsen!
Ik rapporteer het misbruik aan 2dehands, maar op het dialoogvenster kan je enkel meedelen of het gaat om een verdachte transactie, een dubbele transactie, een verkeerd geplaatste transactie...., dus je kan niet meedelen wat er precies mis is met de advertentie.
Na drie minuten krijg ik een terugmelding dat mijn melding onderzocht werd, doch dat er niets verdachts werd aangetroffen, en dat het zoekertje dus blijft staan.
Tsja.
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: 2dehands

Bericht door luc.w »

Je kan de verkoper van dat zoekertje toch contacteren en hem/haar wijzen op deze praktijken?

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: 2dehands

Bericht door Man in Black »

Kleur blauw en hij laat foto's zien met grijze RT :scratch:
Advertentie rammelt langs alle kanten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: 2dehands

Bericht door Mathy »

Het zoekertje in de tweede link is verwijderd. Uw klacht zal dan toch iets geholpen hebben...
Succes met de verkoop.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: 2dehands

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Wel, ik weet niet of het geholpen heeft, want nu heeft hij deze link: https://www.2dehands.be/motoren/accesso ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook hier is de middenste foto weer van mijn moto.
Nu ja, ik zou, zoals "Luc" nogal idealistisch suggereert, de verkoper op "zijn praktijken" kunnen wijzen; ik zou ook de politie kunnen inlichten, ik zou vanalles kunnen doen, maar ik startte dit topic gewoon om erop te wijzen dat de bescherming die de site beweert te willen bieden aan consumenten gewoon een lachertje is.
Bigfoot
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 feb 2016, 17:45
Woonplaats: Zelzate

Re: 2dehands

Bericht door Bigfoot »

ben even aan het chatten met "DAVID".
"welke koffers zitten er nu op de motorfiets en welke van de drie verkoop je. Duidelijk drie verschillende motoren. met of zonder cilinderbeschermers. Zeg het maar zo kan ik mijn bod bepalen."

ben benieuwd naar David zijn beste Nederlands.
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: 2dehands

Bericht door luc.w »

Bigfoot schreef:ben even aan het chatten met "DAVID".
"welke koffers zitten er nu op de motorfiets en welke van de drie verkoop je. Duidelijk drie verschillende motoren. met of zonder cilinderbeschermers. Zeg het maar zo kan ik mijn bod bepalen."

ben benieuwd naar David zijn beste Nederlands.
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: 2dehands

Bericht door bmwfreakske »

Het is blijkbaar verwijderd.
Andalousie 09/2018
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: 2dehands

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Neen, staat er nog steeds
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 2dehands

Bericht door Bob »

En als je onderaan de advertentie bij de info over het profiel van David klikt op "bekijk alle zoekertjes" zie je dat alle andere wel in het Nederlands zijn opgesteld (wat me logischer lijkt voor iemand uit Evergem).
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: 2dehands

Bericht door Polleke G »

Denk dat David zijn profiel is gehackt ,gebeurd veel op 2de hands
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: 2dehands

Bericht door stefke2 »

Gs-R-Rt motard schreef:ik zou vanalles kunnen doen, maar ik startte dit topic gewoon om erop te wijzen dat de bescherming die de site beweert te willen bieden aan consumenten gewoon een lachertje is.
En toch vindt ik 2dehands redelijk goed in elkaar steken en functioneren. Uiteraard is het onmogelijk om fraudeurs en anderen 100% uit die miljoenen zoekertjes te weren. Laats werd ik opgelicht door een adverteerder en ik bleek na wat speurwerk niet de enige te zijn. Even gemeld aan 2dehands en ook ik kreeg zeer snel antwoord terug. De adverteerder werd gewoon geblokkeerd. Wat later stond dier er terug op onder een andere naam met gelijkaardige zoekertjes. Ook dit heb ik gemeld en er werd onmiddellijk ingegrepen. Ik heb een PV laten opstellen maar daar verwacht ik werkelijk niks van. Ook bij de betrokken banken deed ik melding met die PV maar die gebaren gewoon van krommenaas... Sorry kunnen wij niks aan doen... :-? :twisted:
Bigfoot
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 feb 2016, 17:45
Woonplaats: Zelzate

Re: 2dehands

Bericht door Bigfoot »

David is tweetalig, das wel handig als je in Evergem verblijft.

"welke koffers zitten er nu op de motorfiets en welke van de drie verkoop je. Duidelijk drie verschillende motoren. met of zonder cilinderbeschermers. Zeg het maar zo kan ik mijn bod bepalen."

"Originele zijkoffers zwart topkoffer voor twee helmen, Moto in originele staat", "Cette moto Est completement originele", "Alec une valise pour 2 casces", "En top"

je gebruikt foto's van het internet geplukt om je motor te tonen . Zitten er nu wel of niet rubber bescherming op je koffers en je verwijderd zo nu en dan je cilinderkopbescherming???

"Motor moet helaas weg ook wegens verlies an garage" ,"Bescherming cilinders zat er altijd al op.", "Geen rubbers op koffers".

Oeps David is er niet meer advertentie alweer weg. Is zijnen euro gevallen?
vandamme
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2018, 08:30
Woonplaats: Ieper

Re: 2dehands

Bericht door vandamme »

stuur gewoon email naar hun helpdesk systeem ipv contact meldknop

support@support2dehands.zendesk.com

Daar netjes je argumentatie documenteren, screenshots etc etc
en normaal komt dat wel goed.
Plaats reactie