Melding flitspalen te regelen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RRWing

Melding flitspalen te regelen?

Bericht door RRWing »

Met mijn Garmin 2720 heb ik een voor belgie en een paar andere lande de flitspalen POI's genstalleerd.
Als je in de buurt van dergelijke zone komt, dan geeft het toestel dat netjes aan. Tot daar alles OK. Toch vind ik dat de waarschuwingsgong vervellt: Ten eerste zelfs als je iets minder rijdt dan de toegelaten snelheid, blijft dat ding maar steeds een gong laten horen(echt vervelend). Vraag 1: is het mogelijk om dat te verminderen naar twee signalen: een eerste als je in de "gevaarzone" terecht komt en een tweede als je die zone verlaat.

Een tweede punt is dat het lettertype zo klein is wat bovenaan het scherm wordt weergegeven. Altijd met de melding "waarschuwing snelheidbeperking" en van volgt het cijfer. Vraag 2: Kan het niet gewoon het cijfer worden, maar dan met een een groter lettertype. (als het rood opflikkert, dan weet je toch dat het een waarschuwing is!)
Jake

Bericht door Jake »

En dan plak ik er nog een vraag 3 aan vast, maar het staat in bovenstaand bericht al te lezen.

Vraag 3 : Is het mogelijk waar je 70 mag en je nadert een flitspaal aan 65 per uur dat je geen biepje hoort, maar enkel een biep krijgt als je meer dan de toegelaten snelheid rijd. ?

Bij mijn quest2 kon ik dat instellen als ik het nog goed voorheb want als ik een flitspaal nader aan de wettelijke snelheid kreeg ik geen biep.

Mocht het mogelijk zijn op een 2720 dan zal het voor mijn 2820 hetzelfde zijn qua instelling.
verhaar

signaal

Bericht door verhaar »

Ja het signaal kan worden ingesteld; een keer bij het naderen van de camera of een maal bij het inrijden van trajectcontrole en een maal signaal bij het verlaten van dat traject.
Fluppie heeft dat zo voor mij ingesteld omdat ik ook zot werd van die aanhoudende gong.
Snelheidsafhankelijk laten waarschuwen gaat bij de 2720 niet.
Dus even bij Multitudo langs gaan.....
RRWing

Re: signaal

Bericht door RRWing »

verhaar schreef:Ja het signaal kan worden ingesteld; een keer bij het naderen van de camera of een maal bij het inrijden van trajectcontrole en een maal signaal bij het verlaten van dat traject.
Fluppie heeft dat zo voor mij ingesteld omdat ik ook zot werd van die aanhoudende gong.
:shock: Al goed en wel, ik ben geen klant bij die zaak. Kan er iemand dan toch even doorgeven hoe je dat kunt doen? :?:
jakke

Re: signaal

Bericht door jakke »

RRWing schreef:
verhaar schreef:Ja het signaal kan worden ingesteld; een keer bij het naderen van de camera of een maal bij het inrijden van trajectcontrole en een maal signaal bij het verlaten van dat traject.
:shock: Al goed en wel, ik ben geen klant bij die zaak. Kan er iemand dan toch even doorgeven hoe je dat kunt doen? :?:
Ik heb de gong ook uit gezet omdat ik er zot van werd.
Ik vroeg het mij ook al af of het niet met een enkelmalig signaal ging.
Maar als jullie het zeggen, zal ik dat zeker eens zoeken.
het is iets met waarschuwingstonen, bij instellingen.
Ga me er eerstdaags eens mee bezig houden.
Enkel visueel is idd niet altijd nuttig op de moto. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
verhaar

gong

Bericht door verhaar »

Menu> instellingen>algemeen> waarschuwingszones> en daar doorlopend waarschuwen uitzetten
Dat is wat hij veranderd heeft en bij mij werkt het prima.
Slechts een signaal bij het naderen van een poi.
Jake

Bericht door Jake »

Bij een 2820 kan je kiezen uit :

Nooit
Alleen snelheid
Alle waarschuwingen

Bij mij staat die nu op Alleen snelheid, is zo ingesteld door fluppie dus zal het niet beter kunnen bij een 2820 :?
RRWing

Bericht door RRWing »

Bedankt, ik probeer dit even uit.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Beste instelling is doorlopende waarschuwing afzetten, auditief aan en visueel ook aan.
Dan krijgt je (zoals Willem zei) een waarschuwing bij het binnenrijden van de zone en dan niet meer,

groetjes

Fluppie
jakke

Bericht door jakke »

fluppie schreef:Beste instelling is doorlopende waarschuwing afzetten, auditief aan en visueel ook aan.
Dan krijgt je (zoals Willem zei) een waarschuwing bij het binnenrijden van de zone en dan niet meer,
groetjes
Fluppie
Yep, idd.
Heb ik vorige week ook zo ingesteld.
:wink:

off topic.
Welkom terug Fluppie, goeie reis gehad ??
Afbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Prima Jakke,
Was in Oostenrijk in Nauders, weleenswaar zonder moto en met familie maar toch een paar dagen kunnen wegslippen om wat collekes te gaan pakken, niet zo leuk als met de motor maar bij gebrek aan toch heel erg leuk.
Gauw even alle mails beantwoorden en woensdag mag ik naar de Franse Alpen, deze keer met motor en een 2820.

Ook voor jullie nog een prettige vakantie, alles OK met de GPS?

Fluppie
jakke

Bericht door jakke »

Alles Ok,
Had enkel een storing aan de intercom, de kabel van de GPS was de oorzaak. Hij lag te veel tegen de motor, waardoor ik last had van de alternator.
Ik heb deze dan net ander de tank gelegd en de storing was verdwenen.
Goed geholpen door Lex van RSE-Electronics in Tessenderlo.
Veel plezier op de volgende trip.
Afbeelding
Plaats reactie